Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle, tak for et fedt forum som jeg har brugt rigtig mange gange og fået en masse hjælp fra. Men har brug for individuel rådgivning da jeg ikke har kunnet finde svar.

Jeg har fire gange prøvet MDMA og sidste gang gik det måske lidt over gevind.. Jeg og fire venner delte tre gram.
2 venner delte 1 g
1 tog ca 0.3 g
Og jeg tog omkring 0,75 g..

Plus vi røg en del hash. Her kommer vi mit problem og mine spørgsmål. Jeg har læst mig til at omkring 0,3 g burde være rigeligt til en hel aften og er efterfølgende blevet i tvivl om jeg fik taget en OD.. Jeg drak rigeligt med vand men endte med at have en meget hævet drybel som skræmte mig en del. Kan man undgå dette hvis man drikker nok vand i dagene op til at man skal tage Emma? Jeg har læst mig frem til at hvis man tager bomber holder peaked længere? Jeg tog 0,75 for at holde mit peak men det virkede ikke rigtig Såå..

kan jeg få længere peak ved en streg og bomber for resten?
Hjælper det at drikke vand i dagene op til?
Kan jeg have taget for meget?
Og har i andre råd til næste gang hvor jeg virkelig fyrer den af, en sidste gang hvor jeg tager emma?

Mvh. Næver_fyr95

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
750 er helt vanvittigt. 100-150 mg er en normal MDMA dose. Over 200 mg begynder det at blive neurotoksisk, dvs. giftigt for hjernen. Faren for overophedning og hjerneskader bliver større, des højere dosen er.

I stedet for at jagte længere peak, så nøjes med en dose, evt. en enkelt redosering. Lad være med at gå over 100-150 mg. Hvis ikke man allerede har smadret sin hjernes serotonin-system er det rigeligt til at få dig til at svæve. Det bliver bare mere blæst og klamt, for ikke at sige farligere, når man går højere op. Du fucker din hjernes kemiske balance så gevaldigt op, hvis du ikke passer på.
Som du selv skriver, så lykkedes det dig heller ikke at forlænge peaket. Alt over 1 redosering bidrager ikke med ekstra eufori, bare mere skade på din hjerne.

Af råd kan nævnes at preloade med c-vitamin, da det har antioxidant egenskaber og beskytter mod frie radikaler. Magnesium er også godt at preloade med i mod muskel- og kæbespændinger. Under trippet skal man huske at drikke vand, men ikke for meget, da man kan risikere at få vandforgiftning. Til gengæld er isotoniske sportsdrikke værd at anbefale, da de indeholder saltene der ellers bliver svedt ud. Det er især anbefalelsesværdigt, hvis du fyrer den af på dansegulvet hele natten. 5-htp er godt dagene efter.

2-3 måneder i mellem hvert trip, hvis du ikke vil have dine receptorer til at ligne brændte kviste og plages af psykiske konsekvenser.
Kend dine stoffer og kend dig selv, og pas på din krop. Husk at have hovedet med dig, også selvom du skal ud og være knast.

Læs siden her grundigt i gennem før du tager emma en anden gang - der er al info om hvordan du får en fed og SIKKER tur - http://www.rollsafe.org/

Be safe.

Senest rettet af Plejadestjerne 01 mar 2015 02:14, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Du har taget aaalt for meget. Det anbefales at tage max 200mg.
Jeg kan ikke lide at sniffe det. Og så vare effekten i øvrigt længere ved oralt indtag.
Tag evt 120mg, og så redoser med 60mg når det er nødvendigt.

Husk 3 måneders pause, og tag et kig på MDMA harm reduction tråden. :-)

Junior medlem

Wow.. Så hvis jeg havde regnet med at sniffe et helt gram selv den sidste gang? Kan jeg lige så godt forudbestiltte en ambulance?? Jeg tænker bare.. Første gang jeg tog det havde jeg det fantastisk og har jagtet dén følelse lige siden ved at forhøje min dosering.. Men kan godt se det ikke har været muligt hvis der skal gå imellem 2-3 måneder i mellem. Fra sidste gang og til næste gang er der gået 1 måned og 3 uger så håber da det er nok? Vi havde tænkt os at være 5 om 3 gram hvor den ene er hendes første gang så hun skal ikke have særlig meget.

Vi plejer at sidde i en sofa og snakke samt hygge os Max, så det er ikke engang, fordi vi danser eller noget i den stil. Men hvis det er SÅ farligt at tage mere end 200 mg? Hvorfor har jeg så ikke mærket mere til det i mens eller efterfølgende?

Første gang jeg tog det var de andre ved at koge over og fandt frosne fødevarer for at blive kølet ned? Men det tætteste jeg er kommet på hedetur er lidt svedige håndflader?

Såå en streg til at starte op på? Og så en bombe eller to senere på aftenen?

Plejadestjerne, du bruger en del udtryk som jeg ikke rigtig forstår mening af desværre.. Især dette stykke

"Af råd kan nævnes at preloade med c-vitamin, da det har antioxidant egenskaber og beskytter mod frie radikaler. Magnesium er også godt at preloade med i mod muskel- og kæbespændinger. Under trippet skal man huske at drikke vand, men ikke for meget, da man kan risikere at få vandforgiftning. Til gengæld er isotoniske sportsdrikke værd at anbefale, da de indeholder saltene der ellers bliver svedt ud. Det er især anbefalelsesværdigt, hvis du fyrer den af på dansegulvet hele natten. 5-htp er godt dagene efter."

Mvh. Næver_fyr95

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
ja, det er helt crazy at tage 1 gram, også 0.75. Du får det måske aldrig sådan igen fordi du har overdoseret så voldsomt. Måske du er heldig og er sluppet billigt, men det er smart at holde nu!
Der er masser måder at ha det fedt udem mdma, uden stimulanser i det hele taget.

Plejadestjerne råder dig til at spise c-vitamin og Magnesium inden rusen, og drikke passende mængder vand. og så noget om isotoniske sportsdrikke der er gode til fester pga noget salt de har i sig. :P

Det er ikke unormalt at folk bliver depirimerde og døjer med det i lang lang tid efter sådan en bummert. og så mister MDMA "magien", dvs at du ikke får det fedt af det mere.

minimum 2 måneders pause fra mdma vil være godt.

Overvej at brug noget tid på at læse op på stoffer i mellemtiden :p det lyder ikke til at du er helt med på hvad det drejer sig om... Men hva ved jeg xD
hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]