Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Heeeeey psychdelia!
Har nogle spørgsmål omkring MXE :?
Har læst lidt om diverse ting som, virkningen, dagen efter, tiden osv. osv.
Men er der nogle der kan fortælle mig om det vil have nogen betydning senere hen? Altså tænker mere om der kan mærkes nogen forskel dage/uger efter? Dårligere indlæringsevne eller noget andet som vil have betydning, hvis man går i skole/praktik/arbejde og har brug for, at koncentrere sig og suge viden til sig? Har læst, at de fleste vågner op dagen efter og er glade, meget åbne osv. altså, at man ikke får tømmermænd af det. Men mere om ens hjerne er "off" efter det, og om man først skal til, at komme sig efter det?
Og hvad synes i generelt om det og vil i anbefale det? Og hvad kan i lide, at lave mens i er påvirket af det?

Btw. Har prøvet andre psychedelics før såsom, LSD, shrooms, AMT, mdma(Hvis det kategorier sig)
Og hvad vil i anbefale af dosis først gang? :P

På forhånd, tak! :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Hej :)

Jeg har haft mange behagelige oplevelser med MXE og det er efter min mening et fantastisk stof når det bliver brugt under de rette omstændigheder.
I lavere doser er det mildt stimulerende, euforisk og behageligt og i højere doser kan man flyde lammet rundt i en anden dimension uden hverken tid- eller stedssans.
Jeg elsker at ligge alene i min seng på MXE med slukket lys og blive fuldstændigt opslugt af en film eller tv-serie.
Ved tilstrækkeligt høje doser ender man i "hullet" som kan være både en fantastisk og en skræmmende oplevelse.
Jeg har ikke erfaring med at bruge MXE i festsammenhæng men jeg hører at det i lave doser minder om alkohol.
MXE giver ikke tømmermænd som alkohol og virkningen er som regel ikke til at mærke næste morgen.

Der er ingen dokumentation for at MXE skulle nedsætte din indlæringsevne men du skal altid være varsom med RC's da deres virkning ikke er tilstrækkeligt undersøgt. Dette gælder især for et stof som MXE som kun har været på markedet siden 2010.
Det er desuden vigtigt at du forstår, at MXE er meget anderledes end klassiske psykedeliske substanser som LSD og Psilocybin. MXE er et dissociativt stof og dissociativer giver dig en meget speciel oplevelse, jeg nyder det men mange andre gør ikke.

Rektal indtagelse fungerer godt med MXE men det er dog ikke lige mig. Jeg har både prøvet at sniffe det, indtage det oralt og indtage det sublingualt og jeg foretrækker oral indtagelse da jeg synes virkning og varighed passer mig bedst sådan. Det er også let og behageligt da man bare kan smide pulveret i et glas appelsinjuice eller cola :)

Oralt ville jeg anbefale en førstegangsdosis på 40mg men det kommer an på kvaliteten af stoffet, din vægt og andre faktorer.

Jeg ser MXE som et helt specielt stof og hvis du nyder det med måde og i de rigtige omgivelser er jeg sikker på at det kan det give dig nogle gode oplevelser. Men som med alle andre euforiserende stoffer, især RC's, skal du huske at være ekstra forsigtig og bruge din sunde fornuft. Hvis du beslutter dig for at prøve det må du meget gerne skrive om din oplevelse :)

Held og lykke!

Senest rettet af TheOneWhoDrugs 10 mar 2015 12:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for dit grundige svar! Det sætter jeg pris på.
Vi må lige se om det bliver noget jeg ligger mig ud med :-P

Medlem
Brugeravatar

Flere svar er meget velkomne også (y) :-P

Medlem
Brugeravatar

Tusinde tak for det grundige svar, Gone! Det var meget hjælpsomt.
Jeg kunne godt finde på, at kaste mig ud i det, det lyder jo som sagt som et spændende stof :P
Tak for svarene gutter! (Y)

Medlem
Brugeravatar

Og kan der ikke let forveksles med ketamin? Hvad skal man være opmærksom på, hvis det var noget man skulle komme i kontakt med? Kendetegn eller noget.
Tænker mere så man ikke bliver "snydt" og får noget helt 3.
På forhånd, tak!

Medlem
Brugeravatar

Og mht. dosering, vil du så sige, at vi skal tage det oralt? Altså opløse det i noget vand, sodavand w/e eller sluge det i kapsel form eller hvordan?
Tak, igen :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg har prøvet det en håndfuld gange, i forskellige doseringer, dog ikke nok til et "m hul". Jeg vil sige det sådan, at hvis jeg skulle vælge mellem ketamin, eller MXE ville jeg til hver en tid vælge ketamin. Grunden til det, er fordi MXE varer for lang tid; jeg begynder at kede mig, og ønsker bare at blive sober så jeg kan foretage mig noget mere produktivt. Men det er bare mig, og det kan være du er mere til den der zombi agtige tilstand man kommer i når man tager dissociative psykedeliske stoffer. Hvis du aldrig har prøvet den type stoffer før, vil jeg kraftigt råde dig til at starte med et stof fra gruppen der virker i kortere tid, eksembelvis ketamin.

Jeg har aldrig følt nogen former for tømmermænd/bivirkninger dagen efter jeg har taget MXE btw.

Doseringer kan du finde på erowid; start altid lavt.

Held og lykke :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

tres9 skrev:
Og mht. dosering, vil du så sige, at vi skal tage det oralt? Altså opløse det i noget vand, sodavand w/e eller sluge det i kapsel form eller hvordan?
Tak, igen :P

Rektal administration vil klart være mest effektivt, men hvis du ikke er klar på den ROA, så vil jeg anbefale oral indtagelse.

Virkningsmæssigt betyder det ingenting hvilken væske du sluger det med, men jeg foretrækker at smide pulveret i noget sodavand, juice eller lignende, da smag og brus gør det lettere at få det kemisk-smagende pulver ned :)

Jeg synes stadig en god startdosis er 40mg, men prøv lige med en test-dosis på 5mg først, da du ikke kan vide om din krop kan reagere allergisk på MXE første gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Syntes nu nasal administration har sine fordele. Plejer at veje en passende dose op, altså alt hvad jeg vil tage i løbet af pågældende session ca. 80-100 mg (Halvstore doser, kun for folk med erfaring, har set folk halvt m-hole på ned til 35-40mg), ligger det i en lille bunke for derefter at sniffe lidt efter lidt. På den måde kan jeg over en halv til halvanden time bygge rusen lige så stille op, samtidig med man ryger lidt fed. (dissociativer og cannabis har jo en vanvittig synergi!) Selvfølgelig lækker musik kørende hele tiden. På den måde glider jeg lige så stille i hullet, nogen gange har jeg ikke engang lagt mærke til at jeg havde lukket øjnene og lænet mig tilbage, pludselig befinder jeg mig bare i et mørkt rum hvor alt kan ske :D

Med min metode er det også svært at komme til at overdosere. Hvis man syntes rusen er lige intens nok, kan man bare lade være og sniffe mere. Dog skal man lige tænke over at det tager lidt længere tid for MXE at peake, end ketamin.

Mht. tømmermænd, føler jeg ikke deciderede tømmermænd, men nogen gange kan det godt mærkes som om jeg har drukket 2 øl i en dag eller to efter MXE indtagelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Lyder som en fed rutine :)
Mange "holer" lettere når de sniffer og som Hypnos også nævnte, kan MXE være for langvarigt for nogles smag og det kan nasal administration også hjælpe på.
Jeg er ikke selv så glad for at sniffe, især ikke substanser med doser der overstiger ~20mg og "drippet" fra en god MXE-dosis er nok til at jeg næsten brækker mig :)

Hvis du ikke er lige så sart som mig og godt kunne tænke dig en lidt kortere og mere intens rus, så prøv nasal administration!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]