Jeg vil anbefale dig at læse op på drugs og finde ud af hvilken type du søger. Der er stimulanser, psykedelika, dissociativer o.s.v.
Og indenfor dem er der MDMA, coke, speed, LSD, svampe, DMT, ketamin o.s.v.
Her er en fin intro:
Citat:
Problemet er her, at vi som oftest henviser til alle psykoaktive stoffer med tomme begreber såsom "narko-tika" eller blot “stoffer”. Derfor vil jeg gøre brug af, og differentiere imellem de forskellige psykoaktive stoffer med, begreberne stimulanser, depressanter, dessosiativer og psykedelika også kendt som hallucinogener.
Her følger en oversigt baseret på de førnævnte begreber:
Stimulanser: Ecstasy (MDMA), amfetamin, methamfetamin, kokain, koffein (det psykoaktive stof i kaffe og te), efedrin.
Depressanter: Alkohol, tobak (nikotin) GHB, rød fluesvamp, diazepam (valium), opiater (opium, kodein, morfin, heroin)
Dissociativer: DXM (Dexofan (dissociativt psykedelisk virkning)), ketamin (dissociativt psykedelisk virkning), lattergas (N2O)
Psykedelika: psilocybin, meskalin, LSD, DMT, 2C-*, (betegnelse for psykedeliske phenethylaminer (f.eks. 2C-B, 2C-C, 2C-E, 2C-I)), salvia divinorum, THC (det aktive stof i cannabis planten (har også depressant virkning))
Det ville måske også være på sin plads at beskrive de forskellige begreber.
Stimulanser kendetegnes ved at øge aktiviteten i det sympatiske nervesystem og giver en følelse af eufori.
Depressanter er stoffer, som nedsætter aktiviteten i nervesystemet. Selvom stofferne kan virke på mange forskellige måder, har de alle visse karaktertræk til fældes. Påvirker balanceevne og koordination, virker smertestillende, forårsager søvn, undertrykker vejrtrækningen, hvilket kan være farligt ved høje doser.
Dissociativer kendetegnes ved at de skiller sanse-indtryk fra den almindelige bevidsthed. En sådan sensorisk blokade kan facilitere selvudforskelse, hallucinationer og drømmelignende oplevelser i sindet, virkelighedsfjernelse og ud-af-kroppen-oplevelser, manglende social hæmning, hvilket vil sige at man hurtigt kommer til at udelade de hvide løgne, vi alle bruger mange gange hver dag for at konformere socialt og derfor er hudløst ærlig.
Psykedelika adskiller sig væsentligt fra alle andre stofgrupper, idet de ikke har en specifik virkning i sig selv, men i stedet fungerer ved at forstærke og uddybe processer, der allerede foregår i sindet i forvejen. Dette gør psykedelikas virkning ret uforudsigelig, og ekstremt afhænging af brugerens sindstilstand og livshistorie, samt det miljø stoffet indtages i. Visse generelle karekteristika kan alligevel godt nævnes som hallucinationer, frembrud af fortrængte emner fra psyken, opløser grænser og kulturelt betonede opfattelser samt faciliterer værdiforandring gennem radikalt ændret opfattelse af omverdenen, kropsbilledet, psyken og andre mennesker.
viewtopic.php?f=12&t=43068Jeg har været helt væk på LSD, MDMA, DMT, ketamin og andre stoffer jeg ikke kan huske lige nu.
Pointen er at du er nødt til at blive enig med dig selv om hvilken form for "helt væk" du vil være. På MDMA er du helt væk i et eufori af følelser. På DMT er du i en helt anden eksistens i et andet univers. På ketamin er du helt væk i dig selv.
Der er virkelig mange måder at være "væk" på.
Men først og fremmest, hvor gammel er du og hvordan har du det psykisk?