Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 07:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey venner!
Er meget ny indenfor det her miljø.

Jeg er lige blevet tilbudt noget piller der hedder krydser?

Jeg har nemlig kun prøvet hash, opad og nedad så ved ikke så meget om det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er rivotril. Benzo'er.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Og hvad Gør de?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er beroligende. Jeg har aldrig selv prøvet dem, så jeg kan ikke fortælle dig hvordan virkningen er. Men prøv at søg herinde eller på google.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
De er opiaternes/opioidernes kedelige fætter. Mindst lige så vanedannende, mindre euforiske og sværere at dø af forudsat at de ikke kombineres med andre ting, navnligt opiater.
Virkelig ikke det værd, spring over på dem. Noget af det absolut værste at få et misbrug af ift. hvor langvarige og nasty abstinenser du kan forvente og intet potentiale for udforskning af sindet. Tag dig hellere noget MDMA eller svampe efter at have sat dig ind i sagerne.

Har også hørt "krydser" betegnelsen om metadon, hvilket er et langsomtvirkende opioid som man primært bruger til afvænning af f. eks. heroinafhængige, til at dæmpe svære smerter og til tider også rekreativt omend de er lidt kedelige og relativt farlige til dette formål.

Junior medlem

Hvad vil du anbefale jeg skal prøve hvid jeg bare skal helt væk? Hvis du forstår mig? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg vil anbefale dig at læse op på drugs og finde ud af hvilken type du søger. Der er stimulanser, psykedelika, dissociativer o.s.v.
Og indenfor dem er der MDMA, coke, speed, LSD, svampe, DMT, ketamin o.s.v.

Her er en fin intro:
Citat:
Problemet er her, at vi som oftest henviser til alle psykoaktive stoffer med tomme begreber såsom "narko-tika" eller blot “stoffer”. Derfor vil jeg gøre brug af, og differentiere imellem de forskellige psykoaktive stoffer med, begreberne stimulanser, depressanter, dessosiativer og psykedelika også kendt som hallucinogener.

Her følger en oversigt baseret på de førnævnte begreber:
Stimulanser: Ecstasy (MDMA), amfetamin, methamfetamin, kokain, koffein (det psykoaktive stof i kaffe og te), efedrin.
Depressanter: Alkohol, tobak (nikotin) GHB, rød fluesvamp, diazepam (valium), opiater (opium, kodein, morfin, heroin)
Dissociativer: DXM (Dexofan (dissociativt psykedelisk virkning)), ketamin (dissociativt psykedelisk virkning), lattergas (N2O)
Psykedelika: psilocybin, meskalin, LSD, DMT, 2C-*, (betegnelse for psykedeliske phenethylaminer (f.eks. 2C-B, 2C-C, 2C-E, 2C-I)), salvia divinorum, THC (det aktive stof i cannabis planten (har også depressant virkning))

Det ville måske også være på sin plads at beskrive de forskellige begreber.

Stimulanser kendetegnes ved at øge aktiviteten i det sympatiske nervesystem og giver en følelse af eufori.
Depressanter er stoffer, som nedsætter aktiviteten i nervesystemet. Selvom stofferne kan virke på mange forskellige måder, har de alle visse karaktertræk til fældes. Påvirker balanceevne og koordination, virker smertestillende, forårsager søvn, undertrykker vejrtrækningen, hvilket kan være farligt ved høje doser.
Dissociativer kendetegnes ved at de skiller sanse-indtryk fra den almindelige bevidsthed. En sådan sensorisk blokade kan facilitere selvudforskelse, hallucinationer og drømmelignende oplevelser i sindet, virkelighedsfjernelse og ud-af-kroppen-oplevelser, manglende social hæmning, hvilket vil sige at man hurtigt kommer til at udelade de hvide løgne, vi alle bruger mange gange hver dag for at konformere socialt og derfor er hudløst ærlig.
Psykedelika adskiller sig væsentligt fra alle andre stofgrupper, idet de ikke har en specifik virkning i sig selv, men i stedet fungerer ved at forstærke og uddybe processer, der allerede foregår i sindet i forvejen. Dette gør psykedelikas virkning ret uforudsigelig, og ekstremt afhænging af brugerens sindstilstand og livshistorie, samt det miljø stoffet indtages i. Visse generelle karekteristika kan alligevel godt nævnes som hallucinationer, frembrud af fortrængte emner fra psyken, opløser grænser og kulturelt betonede opfattelser samt faciliterer værdiforandring gennem radikalt ændret opfattelse af omverdenen, kropsbilledet, psyken og andre mennesker.

viewtopic.php?f=12&t=43068

Jeg har været helt væk på LSD, MDMA, DMT, ketamin og andre stoffer jeg ikke kan huske lige nu.

Pointen er at du er nødt til at blive enig med dig selv om hvilken form for "helt væk" du vil være. På MDMA er du helt væk i et eufori af følelser. På DMT er du i en helt anden eksistens i et andet univers. På ketamin er du helt væk i dig selv.
Der er virkelig mange måder at være "væk" på.

Men først og fremmest, hvor gammel er du og hvordan har du det psykisk?

йети skrev:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
spis en enkelt pille hvis du vil være væk på dem.. De virker først efter 2 timer, så du opdager sikkert ikke at du bliver skæv.. Elller jo, du bliver nok træt.
De er ikke så fede at lamme sig på, jeg ville anbefale alprazolam (xanax) hvis du vil have en okay skævert ud af benzoer

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Hvis det er rivotril på 2 mg der er tale om, så lad være med at starte med en hel!
0.5 - 1 mg er rigeligt til en uden tolerance.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er fuldstændig tåbeligt at gå i gang med at tage benzoer, bare fordi man vil være helt væk. Stort set alle benzodiasepiner har et kæmpe misbrugspotentiale, og hvis man ikke har sin opmærksomhed rettet skarpt ind mod ens forbrug, tager én pille lynhurtigt den næste. Jeg er på linje med EcstasySymphony og Pestilence: Spørg dig selv om hvilken slags rus det er du søger, læs grundigt op på tingene (der er masser af læsestof bare her på Psychedelia) og tag det først og fremmest stille og roligt.

Hvis du er på virkelighedsflugt, vil jeg virkelig advare kraftigt mod både benzo'er og opioider/opiater. Det er symptombehandling, men vil oftest ende med at være som at pisse i bukserne for at holde varmen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
nikkemanden skrev:
Hvad vil du anbefale jeg skal prøve hvid jeg bare skal helt væk? Hvis du forstår mig? :)

Du skal prøve at indtage noget hash oralt istedet for medicin og piller! Opskrifter findes her http://dcfonline.dk/b/Bwana_s_K_kken__kogebog_.pdf

Junior medlem

Hvad vil I anbefale hvis nu jeg vil væk som i fuld?

Uden at drikke. .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

2 mg alprazolam, eller 1 mg rivotril (krydser) og så er det VIGTIGT at du ikke drikker, eller tager andre downere som morfin, opium osv. Men du bliver ikke specielt "fuld" du bliver lam, som i træt, dit hovede slukker ned for en masse ting, du bliver mere ligeglad osv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
nikkemanden skrev:
Hvad vil I anbefale hvis nu jeg vil væk som i fuld?

Uden at drikke. .

Har du prøvet at ryge joints? Vil ikke anbefale dig en virkelighedsflugt, men det lyder som om du er lidt ligeglad, og i så fald vil jeg mene at cannabis er den mindst skadelige form for virkelighedsflugt.

Ellers er der Benzoer, GHB og Opiater. Alle stærkt vannedannende og jeg har hørt om alt for mange der har brændt nallerne på det.

Også vil jeg lige informere dig om at stoffer påvirker dig mere negativt jo yngre du er. Du har hele livet foran dig, og hvis du stadig er en ung knejt kan du virkelig ødelægge meget af din udvikling, ved at påbegynde et misbrug.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:30, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

hvis du kommer i fængsel og spørger hvorfor de indsatte er der er en typisk historie...det startede med x er og speed og så kan man ikke huske hvad der gik galt...inc mig selv de er fede nok men man skal ikke blande dem med noget af hårde stoffee
:rocking: Fanni

Junior medlem

Men er man dus med stoffer og tager dem efter behov så er det da ok og tage et par xer og ligge og se tv....og så dår der måske 15 dage igen -man skal være dus med virkning og sit eget sind og man skal være posivti

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har altid fået at vide, krydsere var ecstasy? Eller sådan har jeg altid hørt det omtalt.

Men hvis du vil være lidt væk, tænker jeg også at noget alkohol og cannabis ville være bedst. At tage benzoer og alt muligt andet, bare for at være væk, er totalt hul i hovedet. Ja selv endda alkohol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

martinkjr skrev:
Ved godt det kan siges om alle benzoer med krydskærv

Men i "gamle" dage var krydser et slang for f2'ere. Altså 2mg's flunitrazepam.

Siden har jeg dog også hørt det i sammenhæng med 6mg Lexotan/Bromam og 2mg rivotriler.
Men mener at det oprindeligt var slang for F2'ere.

Ps. Benzoer er klamme og folk bliver generelt nogle dumme svin af dem.
Har man ikke brug for dem, burde man holde sig langt fra dem.

Men overalt jeg kommer er kryds = clonazepam, men whatever, alle de slangs er noget lårt.

Det er DIN mening om benzoer, vi er mange der nyder benzoer nu og da, har aldrig hørt fra folk omkring mig at jegbliver et svin. Men ved hvad du mener.

EDIT: Engang fattede jeg ikke hvad der var fedt ved benzoer, jeg blev jo bare træt og tiden gik hurtigt. - men nu forstår jeg det, desværre.

Men nej,jeg vil heller ikke anbefale folk at bruge dem udover hvis de er syge osv . - drik en håndfuld bajere ryg en fed, det er noget smartere

Medlem

Ja, i gamle dage var krydser f2ere. Men da de forsvandt blev det 2 mg Rivotril istedet grundet krydset på den ene side af pillen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]