Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 02:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Fedt du er så opmærksom på dit forbrug, det er der mange der godt kunne lære af :)

Hehe, ja det med grapejuice virker måske lidt mærkværdigt, men det skyldes sådan set metabolisme.
Det der er fælles for grapejuice og morfin er, at et af de enzymer som er med til at nedbryde det i leveren er identisk,
så hvis du indtager juice en 45 min før du skyder, vil store dele af dette enzym have sit hovedfokus på at nedbryde juicen først,
derfor vil morfinen være længere tid i system - i hvert fald sådan jeg har forstået det :) Lidt et sjovt koncept

Junior medlem

Da jeg for et par år siden tog en del dxm, brugte jeg grapejuice til at forstærke effekterne, og syntes at kunne mærke en øgning af virkningen. Jeg har lige googlet det igen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19445995

Medlem

Ja, altså så længe det det givne opioid bliver metaboliseret af enzymet CYP2D6, vil der være en mulig chance for, at der kan ske en forlænget/øget effekt, da opioidet vil være længere om, at blive metaboliseret, fordi enzymet allerede 'arbejder' med grapejuicen.. Som jeg kan forstå det i denne artikel, der lige er blevet linket, kræver det minimum 200 ml, for at opnå en mærkbar effekt.

Medlem

Morfins biotilgængelighed efter oral indgift er kun 20-60% og rektal indgift er cirka 30-70%, mens IV er omkring 90%. Som hovedregel bør man faktisk betragte det laveste tal, som den mest sandsynlige biotilgængelighed. Så selv rektalt optaget morfin ret dårligt. Nasalt er indgiften også ret elendig (omkring 10% er mit gæt). Jeg har dog læst et sted at der skulle findes noget der hedder Chitosan (ved ikke hvad der er eller om det er farligt, læs selv mere om det. Dette skulle have biotilgængeligheden til omkring 40-60%. Jeg ved dog ikke hvor meget jeg tror på det.

I mine øjne kan det derfor ikke rigtigt betale sig at spise morfin. Selv på apoteket er prisen på Morfin DAK eller Contalgin meget høj, så er det træls at vide at man faktisk får SÅ lidt for pengene. Jeg nægter simpelthen at købe morfin på apoteket til oralindtagelse, hvis jeg får et smertestillende udskrevet foretrækker jeg til en hver tid oxycodon eller ketogan (ketogan har dog også lav oral biotilgængelighed, en ketogan hvis det er til smertedækning af eksempelvis nyresten, grundet stoffets evne til at få den glattemukulatur til at slappe af). Efter oral indgift af oxycodone er biotilgængeligheden 60-87%

Du får aldrig mig til at anbefale nogle på et internetforum selv at indtage noget intravenøst, så hvis jeg var dig ville jeg indtage det rektalt. Glem alt det her om grapejuice osv., det har så ualmindeligt lidt at sige alligevel. Det bedste du kan gøre et at sørge for at have tom mave eller lige have tømt tarmene, hvis du følger mig der :)

Men får du tilbudt et andet opiat end morfin (oxycodon fx) vil jeg altid vælge dette, da du optager langt mere af dette. At du optager så lidt af morfinen afspejles bestemt ikke i prisen :)

Det kan ikke understreges kraftigt nok, at det er vigtigt at du får nogle lange pauser, hvor du ikke indtager opiater. Du blivet LYNHURTIGT psykologisk afhængig af opiater (især tramadol) og så er den fysiske afhængighed altså kun få skridt væk.

Medlem

Velformuleret Cepha! Rart at se én der har sine fakta om opiater i orden og behandler emnet med respekt!

Er du selv 'chipper' eller er det ikke en stofgruppe du beskæftiger dig meget med?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]