Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hejsa.

Beklager at jeg skal være "that guy", men ved i om diphenidine og MXP er lovlige her i landet?

På forhånd tak.

Medlem

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/ ... offer.aspx

Tjek selv.

Men jeg er ret sikker på at begge ting er ulovlige i Danmark. Allerede i 2013 var stoffer hørende under arylcyclohexylamine-gruppen ulovliggjort i UK, og Danmark er som regel foran England hvad angår ulovliggørelse af RCs. F.eks. blev Etizolam og Ethylphenidat ulovligt i Danmark for et år siden eller sådan noget, mens Etizolam stadig er lovligt i England og Ethylphenidate først lige er blevet gjort ulovligt i april i år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis jeg kunne finde informationen på sundhedsstyrelsens hjemmeside, havde jeg naturligvis ikke spurgt herinde. De nævnte stoffer er ikke arylcyclohexylaminer, og er heller ej nævnt på listen over de mange euforiserende stoffer.

Either way, jeg holder mig fra at eksperimentere med dem. Ud fra hvad jeg har læst på bluelight og diverse forums, skulle det være noget utilregneligt stads. Må starte jagten på noget ægte ketamin :D

God aften.

Medlem

Hindbærroulade skrev:
Hvis jeg kunne finde informationen på sundhedsstyrelsens hjemmeside, havde jeg naturligvis ikke spurgt herinde. De nævnte stoffer er ikke arylcyclohexylaminer, og er heller ej nævnt på listen over de mange euforiserende stoffer.

Jo, begge stoffer hører under arylcyclohexylamine-gruppen. En troværdig kilde til bekræftelse http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?ter ... hexylamine.

Men for stå vidt angår dit argument for at ketamin er at foretrække er jeg helt enig. Ketamin på det sorte marked er meget let at finde og koster ingen ting, så jeg forstår ikke hvorfor man vil lege med research kemikalier, når der er så let adgang til ketamin. Samtidig vil jeg sige ketamin er langt mere sikkert end de to stoffer du nævner.

Generelt er det meget få research kemikalier, jeg finder værd at bruge penge på. RC benzodiazepiner er noget nær det eneste, der ifølge min mening er værd at bruge penge på. Nogle få af dem i hvert fald.

Medlem

Cepha skrev:
http://sundhedsstyrelsen.dk/da/medicin/regulering/virksomhedstilladelse-og-registrering/euforiserende-stoffer/liste-over-stoffer.aspx

Tjek selv.

Men jeg er ret sikker på at begge ting er ulovlige i Danmark. Allerede i 2013 var stoffer hørende under arylcyclohexylamine-gruppen ulovliggjort i UK, og Danmark er som regel foran England hvad angår ulovliggørelse af RCs. F.eks. blev Etizolam og Ethylphenidat ulovligt i Danmark for et år siden eller sådan noget, mens Etizolam stadig er lovligt i England og Ethylphenidate først lige er blevet gjort ulovligt i april i år.

Etizolam er ulovligt i hele europa.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kilden du linker bekræfter jo netop, at det IKKE er et arylcyclohexylamin, men derimod et diphenylethylamin. Diphenidine og MXP kom jo på markedet, da England illegaliserede arylcyclohexylamin-gruppen i 2013. Det går vel ind under phenetylamin-gruppen, i guess?

Personligt har jeg også kun tillid til RC-benzoer, men jeg mangler godt nok at krydse dissociativer af på min to-do liste :)
Jeg har kun prøvet MXE en enkelt gang for et år siden, og jeg husker det som vældig euforisk, men var godt blabbet i forvejen, så det tæller ikke :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]