Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD igen
Medlem

To gode venner og jeg har planlagt, at snuppe et frimærke her til foråret / sommeren.
Det er så første gang efter en pause på ca. 10 år 8)

Sidste gang jeg prøvede det, endte det desværre i et bad trip, og havde det skidt i lang tid efter.
Derfor er jeg naturligvis meget spændt på det, men har indtil videre en god feeling omkring det :)

Planen er at vi skal gøre det på en telttur ude i en skov, i rolige omgivelser, langt fra civilisationen.
Andet er der sådan set ikke planlagt. Glæder mig som en sindssyg til at opleve det igen!

:peace:

Titel: Re: LSD igen
Medlem
Brugeravatar

Det må være et rigtig lækkert sted at trippe :-)

Medlem

Det håber jeg det er :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun været udenfor i dagslys én gang på et trip, men det var fantastisk :-D

Hvad skete der, da du fik et bad trip?
Du kan evt have en benzodiazepin klar, det vil også give lidt tryghed :-)

Medlem

Har skrevet lidt om det her (12 år siden - hvaaaad mand... :shock: ):
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=1125
Set i bakspejlet, tog jeg nok munden for fuld i en lidt for ung alder :oops:

Medlem
Brugeravatar

Lyder godt nok som noget af en tur..
Men ja det lyder til du gik lidt for meget til den, med alle de trips :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tog du nogensinde svampe eller andet psykedelisk efterfølgende?

Jeg tænker at det at tage LSD igen KAN være en god måde at komme videre på. Men du skal føle dig godt tilpas ved at gøre det, og have forberedt dig ordentligt inden(men det har du jo haft mange år til).

Jeg havde selv en ret alvorlig oplevelse i 1998 med LSD, og har ikke taget en stor dosis LSD siden. Til gengæld har jeg taget nogle temmeligt kraftige svampetrips, som har vist mig at jeg ikke længere er i samme situation som dengang, men er kommet videre indeni. Set og setting har været altafgørende for at det er gået så godt som det er. Planen er også at jeg skal have et kraftigt LSD-trip igen på et tidspunkt, men jeg har besluttet at arbejde videre med svampene indtil videre, da det jo i hvert fald har vist sig at være en god måde for mig.

Ovenstående historie er blot for at fortælle at det godt kan lade sig gøre at komme sig efter nogle ret heftige oplevelser, som man ikke på tidspunktet var i stand til at håndtere. Refleksion og livserfaring kan ændre meget i årenes løb.

Medlem

@Soft parade
Har ikke lige adgang til Benzoer. Så det må briste eller bære :)

@Yeti
2x ayahuasca og 1x svampe siden, alt sammen i løbet af de første par år efter - med lidt blandede resultater. Det var ikke kraftige trips.
Jeg håber på, at et nyt LSD-trip vil give mig muligheden for at dykke ned og se hvad der skræmte mig sådan dengang. Og som du er inde på, håber jeg at 10-15 års ekstra livserfaring, vil gøre mig i stand til at se de ting i øjnene, som jeg ikke kunne håndtere dengang, og dermed få løsnet op for nogle gamle blokeringer. Det må være målet med trippet (nårh ja, og så at have det sjovt). Der gemmer sig dog stadig en lille frygt for at jeg ikke kan håndtere det.

Set & setting. Vil mene at settingen er på plads for mit vedkommende (natur, gode venner, ingen andre mennesker der kan forstyrre det.)
Men mindsettet er efter min mening lidt sværere at få helt styr på.

Med hensyn til at forberede sig, så har jeg overvejet at skaffe bogen 'Natsommerfuglens land' som har været omtalt herinde for nogen tid siden. Men har du (eller andre) læst den, og er den brugbar? Eller evt. anden litteratur indenfor feltet (ex. Stanislav Grof)?
Er der andre gode måder at forberede sig på?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
havde også selv en rigtigt ubehagelig oplevelse på 2c-b og svampe, og det rystede mig godt og grundigt. Jeg gik derefter i et halvt år og havde totalt noia over at trippe, indtil jeg hoppede ud i nogle milde svampe med Flux, hvor jeg senere på aften efter mange overvejelse, prøvede med en lille smule 2c-b, for at bevise overfor mig selv at det ikke var farligt, og jeg havde det super nice, og det har virkeligt hjulpet mig videre fra den dårlige oplevelse

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

D|(@ skrev:
@Soft parade
Har ikke lige adgang til Benzoer. Så det må briste eller bære :)

@Yeti
2x ayahuasca og 1x svampe siden, alt sammen i løbet af de første par år efter - med lidt blandede resultater. Det var ikke kraftige trips.
Jeg håber på, at et nyt LSD-trip vil give mig muligheden for at dykke ned og se hvad der skræmte mig sådan dengang. Og som du er inde på, håber jeg at 10-15 års ekstra livserfaring, vil gøre mig i stand til at se de ting i øjnene, som jeg ikke kunne håndtere dengang, og dermed få løsnet op for nogle gamle blokeringer. Det må være målet med trippet (nårh ja, og så at have det sjovt). Der gemmer sig dog stadig en lille frygt for at jeg ikke kan håndtere det.

Set & setting. Vil mene at settingen er på plads for mit vedkommende (natur, gode venner, ingen andre mennesker der kan forstyrre det.)
Men mindsettet er efter min mening lidt sværere at få helt styr på.

Med hensyn til at forberede sig, så har jeg overvejet at skaffe bogen 'Natsommerfuglens land' som har været omtalt herinde for nogen tid siden. Men har du (eller andre) læst den, og er den brugbar? Eller evt. anden litteratur indenfor feltet (ex. Stanislav Grof)?
Er der andre gode måder at forberede sig på?

Stanislav Grof er efter min bedste overbevisning obligatorisk læsning inden man begynder at tage psykedeliske stoffer i det hele taget, så det er en stående anbefaling. Start med "Den indre rejse 1: Kortlægning af menneskets ubevidste gennem LSD-psykoterapi", og fortsæt evt. med "Den indre rejse 3: LSD-psykoterapi i teori og praksis" for flere detaljer om hvordan man arbejder i dybden med sessioner.

"Natsommerfuglens Land" er også god, da forfatteren beskriver sin egen krise, og hvordan han selv kom videre. Og så kan nogle af hans videre beskrivelser give de fleste lyst til at prøve psykedeliske stoffer :)

Derudover har jeg gode erfaringer med at have en stabil meditationspraksis, det komplementerer den psykedeliske proces enormt godt. Og helt generelt er det godt for alting at de øvrige ting i livet er på rette spor - Alt behøver ikke være perfekt, men et nogenlunde fornuftigt ståsted i dagligdagen er en god ballast for den indre proces.

Medlem

Jamen det lyder da til at jeg må få fingrene i "Den indre rejse 1" til en start :)
Mht. meditation så har jeg dyrket det i perioder -men hverdagens ræs har altid i sidste ende skubbet det til side. Men det var nok en god ide at begynde igen.

Men i skal have tak for alle jeres inputs - jeg er nu overbevist om at det hele nok skal gå godt. Jeg satser på at lave en triprapport efter vi har været afsted :)

Medlem

Nu har jeg snuden godt nede i 'Den indre rejse 1', og det er sgu spændende læsning. Er nået til s. 89 hvor han netop har gennemgået 3 psykisk syges patienters forløb, hvor der gøres brug af COEX-systemet (og LSD selvfølgelig.). Jeg finder det meget bemærkelsesværdigt, at relaterede traumer, som er forskudt tidsmæssigt, tilsyneladende lagres i nærheden af hinanden i hjernen. Man kan således kaste nyt lys på 'overfladiske' psykiske symptomer ved at sluge noget LSD gennem x antal sessions og gennemleve traumer fra tidligere og tidligere tidsperioder i sit liv, inden for det samme negative COEX-system.

Men: det ender altid med at patienten gennemlever sin egen fødsel, og logisk slutter at dette traume det er at blive født, er kernen af ens psykiske lidelser. Og først når de er nået til den erkendelse, så er det 'system' af problemer bearbejdet og de får det markant bedre. Hvad så med folk der er taget ved kejsersnit, har de så ikke den samme problemkerne og dermed ikke mulighed for at drage den konklusion og 'få fred'? Og skal det forstås sådan, at det er så frygteligt at blive født, at denne oplevelse ligesom danner roden for alle ens negative følelser?

Nogen der har prøvet at gennemleve sin egen fødsel under et trip?

Og er der nogen sandsynlighed for at man kan få gavn af de helende effekter, uden at have en psykoterapeut ved sin side under trippet?

Senest rettet af D|(@ 06 mar 2015 20:30, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Pas på, at du ikke søger efter "frimærker" men, at du husker at benævne, at det er LSD du søger. Det lyder som om, at du er rimelig ny, derfor vil jeg bare give dig nogle råd så du ikke kommer ud i noget låååårt :)
If its bitter, its a spitter.
Dine settings lyder super btw!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

D|(@ skrev:
Nu har jeg snuden godt nede i 'Den indre rejse 1', og det er sgu spændende læsning. Er nået til s. 89 hvor han netop har gennemgået 3 psykisk syges patienters forløb, hvor der gøres brug af COEX-systemet (og LSD selvfølgelig.). Jeg finder det meget bemærkelsesværdigt, at relaterede traumer, som er forskudt tidsmæssigt, tilsyneladende lagres i nærheden af hinanden i hjernen. Man kan således kaste nyt lys på 'overfladiske' psykiske symptomer ved at sluge noget LSD gennem x antal sessions og gennemleve traumer fra tidligere og tidligere tidsperioder i sit liv, inden for det samme negative COEX-system.

Men: det ender altid med at patienten gennemlever sin egen fødsel, og logisk slutter at dette traume det er at blive født, er kernen af ens psykiske lidelser. Og først når de er nået til den erkendelse, så er det 'system' af problemer bearbejdet og de får det markant bedre. Hvad så med folk der er taget ved kejsersnit, har de så ikke den samme problemkerne og dermed ikke mulighed for at drage den konklusion og 'få fred'? Og skal det forstås sådan, at det er så frygteligt at blive født, at denne oplevelse ligesom danner roden for alle ens negative følelser?

Nogen der har prøvet at gennemleve sin egen fødsel under et trip?

Og er der nogen sandsynlighed for at man kan få gavn af de helende effekter, uden at have en psykoterapeut ved sin side under trippet?

Jeg tror du misforstår det lidt. Det er ikke en logisk slutning, men derimod en decideret erkendelse. Lige som jeg heller ikke logisk slutter at det er mørkt om natten. Det kræver ingen logik, da jeg jo kan konstatere det ved selvsyn. På samme måde kan man erkende psykologiske sammenhænge direkte, uden at have behov for logik.

Der er bestemt chancer for at få gavn af et trip, selvom man tager det uden "terapeut". Det er jo stadig muligt at få dybtgående erkendelser som kan ændre ens liv permanent. Det er dog stadig vigtigt at der er plads og ro til fordybelse, og det optimale er jo at der er nogen man stoler på til at klare situationen, ellers kan det for nogle godt være svært at give tilstrækkeligt slip. Men der er mange der har udbytte af at trippe uden sitter.

Medlem

Jeg tror der i bogen blev brugt ordet "slutte" hvilket selvfølgelig ikke er det samme som "logisk slutte". Så patienterne anvendte sikkert ikke logik, men erkendte nok nærmere, som du er inde på. Men hr. Grof sluttede måske logisk at fødselstraumet var kernen i mange COEX-systemer ud fra sine observationer. Men det er selvfølgelig ret meta i forhold til bogen.

Vi har ikke været afsted endnu. Men har i dag været sammen med de to andre gutter og de er stadig opsat på det :) har opfordret den ene af dem til at læse den her omtalte bog, men tvivler desværre på at han får taget sig sammen til det...

Har på fornemmelsen det bliver godt, og føler mig bedre rustet og mere sikker efter at have læst bogen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]