D|(@ skrev:
@Soft parade
Har ikke lige adgang til Benzoer. Så det må briste eller bære

@Yeti
2x ayahuasca og 1x svampe siden, alt sammen i løbet af de første par år efter - med lidt blandede resultater. Det var ikke kraftige trips.
Jeg håber på, at et nyt LSD-trip vil give mig muligheden for at dykke ned og se hvad der skræmte mig sådan dengang. Og som du er inde på, håber jeg at 10-15 års ekstra livserfaring, vil gøre mig i stand til at se de ting i øjnene, som jeg ikke kunne håndtere dengang, og dermed få løsnet op for nogle gamle blokeringer. Det må være målet med trippet (nårh ja, og så at have det sjovt). Der gemmer sig dog stadig en lille frygt for at jeg ikke kan håndtere det.
Set & setting. Vil mene at settingen er på plads for mit vedkommende (natur, gode venner, ingen andre mennesker der kan forstyrre det.)
Men mindsettet er efter min mening lidt sværere at få helt styr på.
Med hensyn til at forberede sig, så har jeg overvejet at skaffe bogen 'Natsommerfuglens land' som har været omtalt herinde for nogen tid siden. Men har du (eller andre) læst den, og er den brugbar? Eller evt. anden litteratur indenfor feltet (ex. Stanislav Grof)?
Er der andre gode måder at forberede sig på?
Stanislav Grof er efter min bedste overbevisning obligatorisk læsning inden man begynder at tage psykedeliske stoffer i det hele taget, så det er en stående anbefaling. Start med "Den indre rejse 1: Kortlægning af menneskets ubevidste gennem LSD-psykoterapi", og fortsæt evt. med "Den indre rejse 3: LSD-psykoterapi i teori og praksis" for flere detaljer om hvordan man arbejder i dybden med sessioner.
"Natsommerfuglens Land" er også god, da forfatteren beskriver sin egen krise, og hvordan han selv kom videre. Og så kan nogle af hans videre beskrivelser give de fleste lyst til at prøve psykedeliske stoffer

Derudover har jeg gode erfaringer med at have en stabil meditationspraksis, det komplementerer den psykedeliske proces enormt godt. Og helt generelt er det godt for alting at de øvrige ting i livet er på rette spor - Alt behøver ikke være perfekt, men et nogenlunde fornuftigt ståsted i dagligdagen er en god ballast for den indre proces.