Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Psychedelia!

Jeg har i mange år fuldt med herinde, og har kunne gøre brug af alt jeres viden i mange situationer.
Så tak for det! :D

Nu har jeg så valgt at oprette et bruger, da jeg sidder med et sprøgsmål, jeg ikke lige umiddelbart har kunne finde svar på.

I går var jeg i byen, hvor jeg spontant tog en valium pille, jeg fik af en ven. Jeg havde drukket meget inden, og forsatte også med at drikke efter jeg havde slugt pillen. jeg havde en dejlig rolig følelse i hovedet hele aften, og kunne godt mærke forskel fra en normal druktur. En god forskel skal det siges. Idag da jeg stod op tænkte jeg så at jeg ville læse lidt om valium, da det ikke var noget jeg kendte på forhånd. Og da jeg så begynde at søge rundt på det, stod det meget klart at bladningen af valium og alkohol var et totalt nogo, og noget man skulle passe meget på. Mit sprøgsmål er derfor, hvad det farlige er ved kombinationen af valium og alkohol? Og hvordan det kan jeg være jeg havde det helt fint, og om det er er noget jeg skal passe på med at gøre igen?

På forhånd tak :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De har en synergieffekt på depression af respirationssystemet og sedation. Dvs. din hjerne reagerer ikke på CO2 i dit blod som normalt og du trækker vejret mindre. Dette er livsfarligt hvis man samtidig falder i søvn, da du ikke aktivt kan tage en beslutning om at trække vejret. Det kan ende i at man dør ved kvælning.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for svar!

Jeg har dog hørt om mange der har blandet de to, og nu også prøvet selv, uden der skete noget, så vil der ikke være en minimal risiko hvis man bare tager en enkelt pille og holder sig vågen?

Medlem

Benzoer har aldrig sagt mig noget, så jeg har meget begrænset erfaring med dem. Jeg har heller aldrig blandet dem med alkohol.

Men så vidt jeg ved stiger risikoen for blackouts også enormt når man blander de to, og du kan nemt ende med at lave en hel masse lort i den uden at kunne huske noget som helst af det dagen efter.

Jeg tror ikke man kan tale om at det er en minimal risiko - især ikke når begge stoffer boller din dømmekraft noget så eftertrykkeligt. Jeg vil absolut fraråde dig at gøre det igen.

EDIT: Ovenstående er selvfølgelig udover risikoen for decideret at dø, som Alice allerede har nævnt. Der skal så vidt jeg ved en del til før det bliver en reel fare, men som sagt, så er dømmekraften det første der ryger i kombinationen. Det er i almindelighed også en rigtig dum ide at blande downers.

Medlem

10 mg valium og et par øl sker der ikke noget ved...

Men du skal ikke meget længere op før du får blackout og laver lort i den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
TurboDiesel skrev:

Men så vidt jeg ved stiger risikoen for blackouts også enormt når man blander de to, og du kan nemt ende med at lave en hel masse lort i den uden at kunne huske noget som helst af det dagen efter.

Spot on, har set de fredeligste folk kaste indkøbsvogne efter nettopersonale, stjæle med arme og ben, opføre sig voldigt etc etc og fucking etc!!!

Vær du glad for, at du ikke havde flere i lommen! Der er ikke rigtigt nogen indikationer der fortæller, at nu sker det snart - det er først når/hvis du vågner næste morgen... Go vind! =)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svar!

Jeg føler jeg har fået den information jeg har brug for. Jeg vil ikke udelukke at jeg kunne gøre det igen, men så bliver det nok bare en enkelt pille og nogle få øl. Det fungerede fint sidst og jeg plejer at være god til at styre mig, så det skal nok gå. Men jeg vil sikkert passe på! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]