sunshine reagge skrev:
ragamuffin skrev:
Hvis du har recept må du gerne køre bil. Så længe du ikke er ude af stand til at køre forsvarligt. Det er et skønsspørgsmål.
Du må ikke køre bil på benzo bare fordi du har recept, hva tænker du på
Du må heller ikke på opiater osv osv osv.... kunne skrive dig en hel liste over hvad du må på læge-narko, ang biler. Tag dig sammen

Selvfølgelig må man det. Da jeg var i behandling med 12mg Buprenophin og 6mg Clonazepam dagligt. Jeg havde lægens ord for at jeg måtte køre. Var det deri mod metadon jeg havde fået ville det skulle vurderes højere oppe i systemet.
Den by jeg bor i ligger misbrugscentret i øveretagen af politistationen. Jeg blev i den periode testet to gange en mundskrab for hash, og en blodprøve. Det var negativ for hash men positiv for benzoer og opioider. Jeg fik ikke bøde, og jeg har ikke mistet kortet.
Hvis du kører galt med benzoer og/el opioid i blodet vil du altid få skylden og du vil blive dødmt for kørsel i påvirket tilstand. - Med eller uden recept.
Hvis du derimod bliver stoppet og tester positiv men har en udskrivelse fra en læge, er det op til politiet+deres medicinske fagpersonel at vurdere om du er i stand til køre forsvarligt. Hvilket man sagten kan være når man er tilvendet præparatet.