Gorilla skrev:
Mht. AL-LAD, vil du skrive under på, at det er lettere at "styre" i forhold til LSD, forstået på den måde, at det måske er lidt mere sjovt/euforisk, og derfor ikke så nemt bliver en ubehagelig omgang? Nu ved jeg godt, der er tusindvis af rapporter at læse om AL-LAD, men hvis du måske vil prøve kort at sætte dine egne ord på, hvordan det påvirker en mentalt ift. LSD, ville det være rigtig fedt. Hvis du da tror, det kan kan give mig noget. Det kan også være, det er bedst at jeg ikke går ind til det med forskellige forventninger om, hvordan det vil være.
This! Hvis du for alvor er interesseret i en psykedelisk oplevelser, er det centralt, at du giver trippet lov til at udfolde sig, uden at have for mange mentale billeder af hvordan det bør/skal være. AL-LAD er absolut en anden slags psykedelisk katalysator end LSD, men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og sige, at det ikke så nemt bliver "en ubehagelig omgang". For hvornår er noget ubehageligt? Og hvor ubehageligt må en oplevelse være, før det bliver kritisk? Det er spørgsmål, der ikke findes objektive svar på. Til syvende og sidst handler det mest af alt om, hvor god du selv er til at være i proces. De mørke/ubehagelige sider af os selv er oplagte at konfrontere på trip, og hvis din rejse vil derhen, nytter det ikke noget at stritte imod. Der skal du tværtimod sørge for at have din værktøjskasse i orden, så du kan hjælpe dig selv i oplevelsen - fx ved at komme "ud af hovedet og ned i kroppen".
For at uddybe min korte beskrivelse af forskellen mellem LSD og AL-LAD ovenfor:
- 150 ug LSD er som at køre et velsmurt lokomotiv: Fuld fart fremad, processen er (for mit vedkommende oftest) rettet udad, knivskarpe, men samtidig forskruede sanseindtryk - evt. synæstesi, oplevelser af pludselig "klarhed", hvorefter processen gasser op igen og det handler om at springe på og nyde turen.
- 150 ug AL-LAD er som at køre fuld hjem på en gammel havelåge, hvor en spøjs nisse har byttet om på højre og venstre: Processen er mere indadskuende, nogle gange tenderende til det navlepillende. Følelsen af, at jeg lige skal have styr på min krop - hvor er nu mine ben på vej hen? Griner opgivende... lad kroppen gøre sin ting. Dovne gåture, grineflip, nyde solen, sex, sumpeklumpedumpe...
Begge substanser er umiskendeligt psykedeliske, men der er alligevel kæmpe forskel på rammerne. LSD er umiddelbart mere insisterende og ambitiøst, mens AL-LAD er mere laid back. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at du ikke kan opleve det anderledes. OG så skal det tilføjes, at 300 ug AL-LAD er væsentligt mere ambitiøst end de 150 ug