Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 06:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

jeg er pt i sub behandling, bestående af 2 mg suboxone dagligt, jeg har forsøgt i flere omgange at indtage oxycontin, for så at sige at slå igennem subbens "antabus lignende" egenskab. dog har jeg opgivet dette efter at have sniffet 3x 80 mg + 4 mg rivotril samt 12 mg bromam.

skyldes dette subbens effekt, eller har min tolerance for opiater aldrig lagt sig efter mit misbrug (har været i sub behandling i 4 år til dec)
Eller skal jeg have subben helt ude af kroppen inden jeg fulder snudeskaftet med de lækre mørkegrønne tabletter, og i så fald hvor lang tid er dette, for selvom dosis er lav, bilder jeg mig selv ind at jeg oplever absti symptomer hvis jeg blot tager min pille omkring middags tid, i stedet for om morgenen som jeg vanligt gør.
Jeg er klar over det ikke er en super smart ide at tage endnu en dans med djævlen, men har så meget betydningsfuldt i mit liv nu, at et seriøst relaps imo ikke er muligt.
så hvad siger i kloge mennesker? helt ikke for meget moralprædiken, da jeg som sagt er klar over den del af mit spørgsmål - der er bare sindssygt mange kompetente og erfarne gutter herinde...

Insane psychedelia user!

Din tolerance er stensikkert skyhøj. Selvom 2mg Bup ikke lyder af meget er det ret meget. Den blokerende effekt burde først indtræffe ved omkring 4mg Buprenorphin, men mennesker er forskellige. Da jeg var i behandling/på parkering med subutex, og var trappet ned til 2mg kunne jeg sagtens misbruge opioider ved siden af og føle eufori.

Du skal dog være opmærksom på at det ALDRIG kommer til at føles som før din bup-behandling. Det stof gør bare et eller andet. Og 4år er fucking lang tid. Er du tilfreds med bare at være parkeret der?? Det ville jeg ikke være.

Jeg har ikke fået substitution siden dec 2014 og jeg kan stadig indtage 1g dope i blanding med benzoer uden at det gør det helt vilde. Jeg er sikkert synligt påvirket, men efter buprenorphin føles det bare ikke som det samme dejlige jeg kendte.

Junior medlem

jeg er parkeret eftger eget ønske, der skete mange ting i mit liv, uddannelse, et barn, er lige blevet far igen for 3 mdr siden, og har ikke på noget tidspunkt haft overskud til at smide de sidste 2 mg (har været gennem sub behandling en gang før, og der synes jeg at jeg oplevede ubehag i ca 4 uger efter jeg havde smidt de sidste, og det er sgu bare svært at påbegynde med 2 små børn og et fuldtidsarbejde) var på 12 mg i laaaaaaang tid, men trappede selv ned på 2 mg på ca en måned uden den store ubehag. Der er enkelte dage hvor jeg kun tager en halv pille (1mg) og kan ikke mærke fysisk forskel, indtil jeg begynder at fokusere på det, og så tror jeg at jeg psykisk bilder mig ind at jeg har brug for den anden halvdel af pillen, som jeg så typisk vælger at indtage nasalt (ved der er meget delte meninger om at indtage således, men på mig virker det!)

jeg tror du har kunne misbruge, pga du fik subutex i stedet, for den har vel ikke den blokerende effekt?
i mit første behandlingsforløb lykkedes det mig at opnå en lækker skævert, ved at tage 2 møllehjul samt ca 120 mg oxy, men det er ved at være nogle år siden..

ligeledes med de benzoer jeg fra tid til anden indtager, indenfor de sidste 6 mdr har de mistet stort set al virkning på mig, hvor jeg tidligere blev tydeligt påvirket af blor 2 mg rivotril, kan jeg i dag indtage 8 mg rivo+12-18 mg bromam samt en øl eller 2-3-4 til - uden hverken jeg eller folk omkring mig kan se eller mærke det på mig..

hvad sker der for min krop og pludselige vanvittige tolerance?!

tilbage til emnet, hvor lang tid skal jeg vente med at tage OC, efter sidst indtaget sub for at opnå optimal virkning - kan jeg opnå bedre virkning hvis jeg indtager dem på anden vis (vil IKKE IV, har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det, den dør vælger jeg at holde lukket, når jeg har den tendens til misbrug som jeg nu engang har)

Insane psychedelia user!

Du tager fejl Det er Buprenorphinenen som blokerer ikke den naloxon som der er tilsat til subuxone. Det er stortset kun fentanyl som har højere binding til receptorerne end Buprenorphin, inden for den klasse af stoffer.

Hvis du er opsat på at vil lege med fuldagonister mens du er i behandling med buprenorphin så tag dem efter du har taget dine 2mg bup. Du skal tænke på at når du mangler din daglige dosis skal der det mere til af oxycodonen. Du vi først skulle udligne, så du ikke er abstinent, derefter skal du indtage nok til at føle en rus, når du springer over på den måde.(det her er bare ikke noget godt råd. Det er at tigge om problemer) Ellers kan du kun gå fuld abstinent, for derefter at indtage oxycodon med henblik på en lammer. Og det er vel ikke nogen løsning, når du har børn at kigge til. Det er der ingen af mine eller andres forslag der er, for at sige det rent ud. Du kommer til at skylde hele dit liv i lokummet!

Junior medlem

Takker for dine råd, og din ærlighed - forstå mig ret, har på ingen måde i sinde at lamme mig, med mine børn i nærheden, eller hvor jeg på nogen måde står alene med ansvaret for dem, det kunne være i forbindelse med fruen havde dem med på tur, uden min tilstedeværelse, eller i "godt" selskab med nogle kammerater hvor jeg i hvertfald ikke skal passe på andre end mig selv - vel ligesom når "normale" unge går på kamp-druk, og vælter den lokale crazydazy

Men det er en øjenåbner det du fortæller. Jeg var overbevist om at det forværrede mine chancer for en High, at jeg indtog mit sub, men kan sagtens følge dine argumenter, især hvis der min. Skal 4 mg til for at den blokerende effekt indtræder
Samtidig har du så også sat tankerne igang om det er værd at jage noget man højst sandsynlig aldrig vil opnå. For hvornår indstilles jagten så endegyldigt.?

Jeg takker for din tid og dine råd..

Medlem

Hvis du virkelig har lyst til at føle dig skæv kræver det måske at du ofrer dig lidt.

Lad os sige du vil være skæv lørdag. Tag din sidste suboxone onsdag eller torsdag morgen, så du lørdag begynder at have en smule abstinenssymptomer. For mig får det oxycontinen til at sparke mere igennem. Det kræver dog alligevel 100mg plus før jeg får en okay følelse.

Når du "kun" får 2 mg sub om dagen, bør der ikke være den store risiko forbundet med et par dage uden indtag. Men du skal selvfølgelig stadig passe på. Suppler eventuelt med lidt rivotril, så du afværger eventuelle kramper.

En sidste ting. Mange bruger benzodiazepin som potentiator til opiater. Men det er min erfaring at benzodiazepin sammen med opiater har stik modsatte effekt. For mig mindsker de faktisk den euforiske virkning af opiater - ISÆR Rivotril. Så vil jeg være skæv af opiater holder jeg mig fra benzo den dag.

Men som du selv er inde på, er spørgsmålet, om det virkelig er værd at jagte den skævert. Lige pludselig kan det gå galt igen. Men jeg skal på ingen måde sidde og spille hellig, da jeg selv gør det. Men derfor kan jeg vel godt nævne det alligevel :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]