Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har haft et årti langt forbrug af syntetisk morfin og er startet på en metadon udtrapning over de næste par måneder for at tage abstinenserne.
Mit problem er så at jeg har været konstant påvirket i så mange år at jeg ikke rigtig mindes hvordan det er at bare have det normalt (Fucked i know..), og jeg aner ikke om det metadon påvirker mig i knolden eller om jeg bare er normalt fungerende igen.
Har aldrig prøvet metadon før og tænkte der var nogen der kunne belyse min situation lidt for mig?

Er gået fra en daglig dose på omkring 600 mg Tramadol > 5mg Metadon "DAK" tabletter dagligt, 1 morgen, 1 middag og 1 aften.

Tager ingen andre stoffer ud over det.

Tak på forhånd.
-st0rm

Junior medlem
Brugeravatar

Hej! Stærkt gået med at du stopper med morfin. Håber det går godt :)

Har selv taget metadon for abstinenser, og min oplevelse er, at man kan føle sig let i hovedet og søvnig når man først starter med behandling, men efterhånden som man udvikler tolerance får man ikke disse effekter længere. Der gik ikke ret lang tid før jeg udviklede tolerance, og efter det synes jeg at man bare føler sig 'normal' i hovedet.
Havde også lidt kvalme og følte mig syg da jeg startede, men ikke noget slemt.

Godspeed!

“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher

Junior medlem

Takker :) It's been a long time coming, men har bare været svært you know.

Det lyder meget logisk, men jeg føler mig helt ærligt velbalanceret. Nok fordi morfinen har haft den effekt også, og jeg er blevet lettere immun overfor det.
Det er en meget lille dosis afaik, var nervøs for om den også kunne tage abstinenserne men har ingen problemer haft udover det er lidt spøjst at se verden med andre briller ;) Tingene er de samme, men så alligevel ikke.. Normalt en effekt jeg fik af stoffer, nu får jeg den af ikke at være på noget!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Hatten af for dig! Håber du vil opdatere hvordan det går med dig løbende! =)

Junior medlem
Brugeravatar

Du skal nok regne med at du skal tage større doser relativt hurtigt, og det var også når jeg trappede op at jeg følte mig syg og havde kvalme. Jeg ved ikke om det var metadonen eller noget andet, men syntes også at mit immunforsvar blev svækket, og jeg blev meget nemt forkølet :? Hvis det sker for dig kan jeg anbefale at tage d-vitamin(hvis du ikke allerede gør det), og evt. drikke et glas vand med lidt citronsaft i morgen og aften :)

Sender gode vibes din vej :D

“New Rule: Stop putting psychedelic screensavers on computers. I sit down to check my e-mail, and the next thing I know it's three days later, I'm in the desert, I'm banging on a drum, I'm naked, and somebody's pierced my dick.” - Bill Maher

Junior medlem

Har nu oplevet det med let kvalme og "let i hovedet" efter at have taget de 15 mg dagligt i en uge efterhånden, er ved at vænne mig til det dog. Fik et par drinks forleden, der skulle satme ikke meget til før jeg var sengeklar :) Regner med at jeg skal gå ned på 10 mg inden 2-3 uger, og derefter videre ned i løbet af de næste 2 måneder.

All in all går det godt tingene taget i betragtning, har ikke haft morfin på tankerne meget så længe jeg holder mig beskæftiget og har ikke været fristet til tilbagefald.
Det er skønt at være fri for det pis, og atter have fremtiden foran sig!

Tak for de varmende well-wishs :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg vil også lige give en thumbs up. Du lyder velformuleret og skal nok få dig en god fremtid, hvis du gennemfører det her!!

Junior medlem
Brugeravatar

Er glad på dine vegne! Fedt at høre at du ikke føler dig vildt fristet - det er sgu stærkt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]