Jeg tager lidt coke i ny og næ - nogle gange i byen og nogle gange på hverdage - og det er altid svært at vide, hvornår det egentlig er ude af kroppen igen. Ved godt, der kan gå noget tid, men det er altid lidt svært at veje mængde, tid og nedbrydningstid op mod hinanden. Når nu det er "i ny og næ", så går jeg ud fra, at jeg ofte har en eller anden rest tilbage i kroppen - dog uden at være påvirket.
Jeg skal lige sige, at jeg ALDRIG kunne finde på at køre bil i påvirket tilstand eller mange timer efter en tur i byen f.eks, men derfor kan fx coke jo sagtens være til stede i ens krop fortsat i længere perioder, selv om man ikke er påvirket længere.
Spørgsmålet: Hvor ofte har I indtryk af, at politiet rutinemæssigt laver en spyttest, hvis de stopper en i bilen? Altså nu tænker jeg ikke på ved standsning af bilen pga for høj fart eller anden overtrædelse, men ved rutinekontroller, razzia osv. Gør de det altid i lighed med alkometer, eller er det kun hvis bilisten virker påvirket? Man behøver jo ikke virke påvirket af alkohol for at de beder en rutinemæssigt om at puste i alkometeret, så det samme gør sig måske gældende ved narko-spyt-test? Altid? Nogle gange? Kun hvis man er synligt påvirket?
Grunden til, at jeg spørger, er, at jeg altid har lidt noia på over at køre i bilen, selv om det er flere dage siden, jeg har taget en streg eller to. Jeg er meget modstander af narkokørsel, men det mener jeg heller ikke, jeg praktiserer. Spyt-tests siger nok bare noget andet (helt op til et par uger efter indtagelse) og det gør, at jeg er blevet mere opmærksom på ikke at køre ind i razziaer og lignende, da det ville være ultimativt nederen at miste kortet pga en indtagelse, der er sket laaaang tid før test-tidspunktet og fordi jeg netop er meget varsom med ikke at køre påvirket (tak til Fartkontrol.nu-appen)

Hvad er jeres erfaringer?
Tak på forhånd