E.B.E skrev:
For mig er spændingshovedpine, spænding i nakke og muskler mellem skulderbladde et klart advarsels signal om, at der ligger noget, som jeg skal have taget mig af.
F.eks. er jeg plaget af spændingshovedpine, så foretager jeg en scanning over hvad der fylder i mit hoved. Hvis det kan løses her og nu, og det så bliver gjort, jamen så forsvinder hovedpinen.

Der er helt sikkert noget jeg skal tage mig af. Så det giver meget god mening.
Fritzie skrev:
Ved du om du har noget angst? Jeg har aldrig helt afgjort hvad der gjorde hvad, men jeg havde migræne i mine teenageår, og døjede en del med spændingshovedpine til daglig, og på et tidspunkt begyndte jeg også at få "ondt" i ryggen på en bestemt måde, skriver det i anførselstegn, fordi jeg ikke kendte den salgs smerte fra andet. Efter psykedeliske stoffer, bla ketamin, og terapi over nogle år, så har jeg ikke mærket mere til det, og jeg får ikke rigtig hovedpine mere hvis jeg drikker vand.
Jeg siger endelig ikke at du skal gøre mig det stykke efter, men for at bekræfte dig i, at det sagtens kan være psykisk, og måske kan en samtale med en terapeut være løsningen? Jeg gik ikke selv inde i det af den grund, men det at få åbnet op for nogle ting, der har ligget og gemt sig nede i psyken, har haft direkte virkning på min fysiske tilstand. Så hvis din nysgerrighed kræser om det, så synes jeg du skal dykke ned i det. Det hedder psykosomatik btw.
Bruger også selv en metode ala E.B.E, men det er mere hvis jeg har forstoppelse, så sidder jeg og koncentrere mig om at slappe af i maven, og så sætter det for det meste processen igang igen, og hvis ikke, så er det tit noget der skal siges til nogen, eller gøres - der er lov at være kreativ. Det samme kan man med meget, det at lige bruge 2 min engang imellem på at være sammen med det (problemet), og sige det godt må være det, kan gøre en forskel.
For at besvare dit spørgsmål konkret, så hjælper ketamin godt på psykisk og fysisk smerte (det er jo egentlig til bedøvelse), men det går jo hurtigt over igen...
Hvad er det for en slags terapeut? Jeg ved jeg har haft angst engang da jeg røg cannabis og tog for meget MDMA. Jeg kunne godt have det en mindre grad. Det er svært at mærke, men det kunne føles som om at det bygger sig op med tiden. Kunne godt være jeg trænger til et svampetrip. Det har været virkelig effektivt. Hva koster terapi forresten?
Nu imens jeg skriver dette så er det snart 10 år siden jeg sammen med min kammerat blev overfaldet af 5 andre, 20-30 meter fra min havelåge. Mener det var samme sommer jeg var på flugt fra et tæskehold, her fik de dog ikke fat i mig, men det gav nogle trauma. Kan være jeg ikke helt er sluppet fri de traumer. Det med accept af problemet det giver rigtig god mening. Spændende det med forstoppelse og med at slappe af i maven.
I forhold til ketamins effekt på psykisk os fysisk smerte, så mente jeg ikke imens man er påvirket men også efter.
Jeg kender én der bruger det hver 3. uge i forhold til hans angst, altså ketamin.