Det var godt nok noget af en kontroversiel udmelding Klausen. Det ville være fint med nogle links til kilder/dokumentation.
til OP:
badroulbadour skrev:
Har for nylig forsøgt med noget ellisD fra et firma ved navn [forhandlernavn fjernet], men uden (næsten) effekt. Da jeg samtidig tager de såkaldte lykkepiller (Cipramil, Cipralex etc.), vil jeg spørge, om nogen positivt véd, at denne medicin agerer som inhibitor?
Det er kendt at indtagelse af SSRI medicin (lykkepiller) kraftigt nedsætter eller helt hindrer LSDs virkning. LSD virker på netop de receptorer i hjernen som lykkepillerne bremser fra at optage signalstoffet. Noget forsimplet kan man sige at LSD kraftigt stimulerer aktiviteten i det system som lykkepilerne virker som en dæmper på.
Et andet punkt som du ikke spørger men jeg vil nævne alligevel er at det inbærer en ikke ubetydelig ekstra risko at tage LSD hvis man har psykiske problemer. Det er et kraftigt stof der kan aktivere alle mulige ting fra underbevidstheden inklusiv ind i mellem voldsomt traumatiske emner.
Man skal i hvert fald være klar over at chancen for at alvorligt bad trip er meget højere når man i forvejen er i en krise og sørge for at være ordentligt forberedt og have en erfaren tripsitter.