Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa folks.

Før jeg begynder min post her, vil jeg gøre opmærksom på at jeg er klar over at study drugs ikke er det mest smarte... Valget er dog mit.. og valget er taget :) Så løftede pegefingre er unødvendige.

Jeg har fået fat i nogle Ritalin 30 mg med modificeret opløsning og har valgt at prøve disse i mens jeg studerer.
Jeg vil hører før jeg gør det, om denne dose er for høj for en førstegangsbruger på lige godt 55 kg.
De er som sagt med modificeret release, og pillen er fyldt med hvad der ligner små hvide perler. Ville jeg ødelægge den modificerede release ved at dele pillen op eller er dette en mulighed?
Jeg synes nemlig 30 mg lyder af meget for en der er helt ny på området og søger på ingen måde nogen rus, bare noget mere fokus og lettere ved at få opgaven løst.

Hvis jeg tager de 30 mg og ikke deler pillen op, ville jeg da opleve en rus? Eller er dette udelukket da det er med modificeret opløsning?`

Billede af pillen her:
Billede

Medlem
Brugeravatar

Det skulle vidst være en "Kapsel" Du kan ikke knække den, uden det hele ryger ud.
Du kan derimod åbne den langsomt, og så hælde lidt af det ud.
Du vil nok ikke føle det store rus. Du vil nok bare føle dig behageligt vågen, og have nemmere ved at komme igang med dine Lektier eller Arbejde.
30mg skulle være ganske sikkert at indtage.

Medlem
Brugeravatar

Husk at holde igen :)

Insane psychedelia user!

Knus 'kuglerne' mellem to skeer for at bryde depoteffekten. Så burde du sagtens kunne mærke 30mg.

Røvkussen skrev:
Knus 'kuglerne' mellem to skeer for at bryde depoteffekten. Så burde du sagtens kunne mærke 30mg.

Han søger ikke en rus, han skal bruge kapslerne til at studere på, så der er depot effekten god nok.

Junior medlem

Det er en kapsel ja. Har skrevet forkert :)
Det ville ikke bryde nogen effekt at hælde de små hvide kugler der er i ud og tage halvdelen?
Eller ville det være alt for lidt? og skal jeg bare gå med de 30? Jeg tænker bare at min kropsvægt er så lav... Har det noget at skulle sige?

den modificerede opløsning tiltaler mig til at studerer på, så det er ikke nødvendigt for mig at knuse dem :)

Insane psychedelia user!

Hvid du bælger at tahe en depotkapsel bør du indtage alle 30mg imo.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg kan også sagtens mærke 10mg, jeg vejer ca 75kg... Jeg er på Mr. Gone's vogn i dette tilfælde =)^^

Junior medlem

Det er bare så hamrendes svært at dele op i de små møgkapsler der, men jeg må se hvad jeg kan gøre :)
Den modificerede udløsning ødelægges først når kuglerne smadres og ikke når kapslen ødelægges?

Ja den ødelægges først når kuglerne smadres:)

Junior medlem

Tak for hjælpen :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey! Jeg er selv ny, både til forummet her, men også til Ritalin. Men jeg har for ganske nyligt selv kæmpet mig igennem en eksamen med rita, så tænkte jeg lige ville dele mine egne erfaringer. Jeg har kun kunne få fat på nogle 54mg Concerta, som er et helvede at dele op. Men Concerta er, ligesom dine, depotpiller med modificeret opløsning. Så jeg kan tage én om formiddagen og arbejde koncentreret i 8-9 timer nærmest uden pauser :-) i mine øjne ville det være mega ærgerligt at bryde depoteffekten - for den holder dig kørende hele dagen. En almindelig instant release vil formodentlig "kun" holde dig kørende et par timer.

Vil også give 2 afsluttende råd: Husk at spise og husk at sove. På Ritalin kan du sagtens glemme begge dele ;-)

Medlem
Brugeravatar

Frorgan_Meeman skrev:

Vil også give 2 afsluttende råd: Husk at spise og husk at sove. På Ritalin kan du sagtens glemme begge dele ;-)

Seriøst! husk og spis. Måske du ikke er sulten eller tørstig, men det er ingen undskyldning :)

Junior medlem

Frorgan_Meeman skrev:
Hey! Jeg er selv ny, både til forummet her, men også til Ritalin. Men jeg har for ganske nyligt selv kæmpet mig igennem en eksamen med rita, så tænkte jeg lige ville dele mine egne erfaringer. Jeg har kun kunne få fat på nogle 54mg Concerta, som er et helvede at dele op. Men Concerta er, ligesom dine, depotpiller med modificeret opløsning. Så jeg kan tage én om formiddagen og arbejde koncentreret i 8-9 timer nærmest uden pauser :-) i mine øjne ville det være mega ærgerligt at bryde depoteffekten - for den holder dig kørende hele dagen. En almindelig instant release vil formodentlig "kun" holde dig kørende et par timer.

Mange tak for råddene. Delte du dine op eller tog du alle 54 mg på en gang ?

Junior medlem
Brugeravatar

Bettyben skrev:
Mange tak for råddene. Delte du dine op eller tog du alle 54 mg på en gang ?

Altid! :-) Ved selv hvor dejligt det er at få kyndig vejledning, på et tabubelagt emne.. Jeg tog alle 54mg på en gang, alene af den grund at de piller som jeg fik fat i er utroligt komplicerede at dele op (de hedder Concerta og der er andre tråde her på forummet omkring dem).

Junior medlem
Brugeravatar

Hey guys, håber at der er i orden at jeg tager denne tråd op igen.
Jeg har bare lige et spørgsmål til ritalin (depot piller) - om det er forsvarligt nok at fyre det op i næsen?

Dedikeret medlem

Heden skrev:
Hey guys, håber at der er i orden at jeg tager denne tråd op igen.
Jeg har bare lige et spørgsmål til ritalin (depot piller) - om det er forsvarligt nok at fyre det op i næsen?

hej heden!
definer: forsvarligt nok..
du ka godt sniffe dem, hvis det er det du snuser rundt efter :D
men du skal selvfølgeligt ha knust kuglerne først.. :mrgreen:
vh stop

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
hej heden!
definer: forsvarligt nok..
du ka godt sniffe dem, hvis det er det du snuser rundt efter :D
men du skal selvfølgeligt ha knust kuglerne først.. :mrgreen:
vh stop

Forsvarligt i den forstand om det er ka komme andre nedern bivirkninger eller andet efterfølgende, med denne depot effekt?
I går tog jeg et lille hit, efter at jeg knuste dem i et snapse glas og synes det virker lige så godt som nogen andre jeg fik, uden depot.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]