Hej allesammen.
Jeg er en flittig læser af dette board igennem mange år, men jeg har først nu oprettet mig som bruger - da det først er nu jeg står i en situation, hvortil jeg ikke kan finde svar ved at searche rundt på boardet.
Jeg har i en længere periode nu (1 års tid) kæmpet med depressive tanker. Det har altid lykkedes mig at forblive så positiv som overhovedet muligt (selvom dette er svært) og min omgangskreds kender intet til mine problemer. Jeg føler dog at jeg har trædet vande længe nok - og at jeg, hvis ikke der bliver gjort noget drastisk snart, bryder helt og aldeles sammen.
Det er sådan set ikke det min tråd skal handle om (og jeg søger på ingen måder medlidenhed). Jeg søger svar på enkelte spørgsmål. Jeg var ved lægen igår mandag d. 09/01/17, og over en længere snak blev min læge og jeg enige om, at en opstart på lykkepiller (SSRI, må jeg gå ud fra) er på sin plads.
Jeg har ellers altid set dette som sidste udvej, men der føler jeg også at jeg er ved være.
Det der bekymre mig er, at jeg nytårsaften/nat var på kokain (0,5g) og et par dage efter røg jeg en joint med en kammerat efter 3 måneders pause. Jeg ved at stoffer (specielt stimulanser) i min tilstand er noget skidt, og jeg SKAL derfor også stoppe mit i forvejen MEGET begrænset brug af disse pr. omgående.
Jeg er derudover i min afsluttende fase af kørekortet og det er her bekymringen opstår.
For min læge bad mig om en blodprøve, hvilket jeg gav ham. Det var for at teste om min depression kunne skyldes andre biologiske faktorer end serotonin baseret problemer.
Mine spørgsmål lyder:
Tester lægen for indhold af stoffer i mit blod, og kan det have betydning for mit kørekort?
Jeg ved jeg burde have været ærlig i situationen ved lægen, men jeg ønsker heller ikke at miste chancen for at færdiggøre mit kørekort (har lige bestået teori prøven, og en køreprøve er ikke langt ude i fremtiden.)
Jeg er en 21 årig frisk knejt, som i lang tid har sat andres behov før mine egne - og det bider mig i røven nu. Men jeg skal nok blive rask