Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Fritzie hvorfor bliver du trigget af det her? "men sådan er det ikke for alle os andre, og sådan er det bare." Det er jo ikke sådan for alle os andre.

Dedikeret medlem

Fordi det ikke bliver gjort tydeligt hvem alle os andre er, det var jo feks ikke mig, og så er det jo ikke helt korrekt. Jeg kan da også se på kommentarene, at både Hector og Phillip synes noget andet, og når jeg tænker tilbage, så har jeg aldrig set så høje doser blive anbefalet herinde, uden en lind strøm af naysayers.

Junior medlem

Det nok 7 gange max. Med 1-2 måneders mellemrum :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

watcher333 skrev:
Det nok 7 gange max. Med 1-2 måneders mellemrum :-)

2 måneder er fint, men "reglen" (hvis der da findes regler for det her, men det er klar konsensus) er at 3 måneder er bedst både for dit helbred, men bestemt også for værdien af dit trip.

En af grundene til at mdma mister sin virkning og eller bliver farligt for dit helbred, er ved at bruge det for ofte. Jeg ved godt der er mange herinde og andre steder som bruger det engang om måneden eller mere, men det er virkelig ikke sundt overhovedet.

Hvis du ventede 3 måneder imellem dine trips ville jeg tro at du ville få en langt bedre oplevelse på en af de lavere doser som f.eks. 100-125mg.

Og ja ved godt det kan være utroligt svært at vente, men lige med mdma er det efter min mening klar ventetiden værd.

Ø Tripperen! skrev:
Philip Fry skrev:
Jeg skal på ingen måde over 120 mg for at blive godt ramt. Mere end det ville være overdosering for mit vedkommende. At du bedst kan lide at køre til grænsen inden bivirkninger må stå for egen regning. Det er ikke alle, der bryder sig om, at være så lamme. Og det ændrer ikke på hvad en normal dosis regnes for.

Jeg synes, der er en stærk tendens til overdosering af MDMA i Danmark generelt, og jeg synes, det er skam at det bliver promoveret som normalt herinde.

Der er ingen der snakker om at lamme sig på MDMA her, at du får top effekt af 120mg er sgu dejligt for dig, men sådan er det ikke for alle os andre, og sådan er det bare.

Jeg har det som Gone, og skal over 180mg før jeg når det, jeg søger ved brug af MDMA. På egen krop oplever jeg ikke mærkbare flere bivirkninger ved 220mg, end hvad jeg gør ved 140mg. Rusen er bare ikke nær så god ved 140mg, end den er med 200 f.eks. for mit vedkommende.

Fritzie min ven, du tolker på min udtalelse, og misforstår den totalt. Læs igen hvad der står!

Fhilip Fry siger, at der er en stærk tendens til at overdosere MDMA i Danmark, og at ikke alle gider at "lamme" sig på MDMA, hvor jeg efterfølgende siger, at det er sgu ikke alle der bliver lamme af 200mg MDMA. Og gu fanden er det rigtigt, jeg bliver ikke en skid lam af 200mg MDMA, og det gør Mr. Gone angiveligtvis heller ikke.
Alle får ikke top effekt af 120mg MDMA, og sådan er det bare, uanset om du kan lide det, eller ikke Fritzie!

Altså der står ikke alle, hvorfor du så tolker det som alle, er på din egen regning Fritzie.
Det er da super mærkeligt, hvis det skal være absurd at indtage 180-200mg MDMA på Psychedelia, når det ikke er det, på Erowid.

I forhold til terapi, synes jeg det lyder til, at BasicReality har fat i den rigtige ende, det passer ihvertfald meget godt overens med mine egne oplevelser.

Men helt ærligt er det ren flueknepperi det her, om man indtager 130 eller 180mg, gør ikke den vilde forskel rent sundhedsmæssigt, det vigtigste er at vi ikke snakker 300mg, og det der er over. Det er overhovedet ikke unormalt at indtage 180mg MDMA, hvis man ellers har en sund balance i hjernekemien, og hvis man tager hensyn til pauser, kost, motion og 5-HTP.

Dedikeret medlem

Jeg tror på dig når du skriver det, men kan vi ikke være enige om at den anbefalede dosis til en der giver udtryk at være forholdsvist ny til stoffer, ikke i første omgang ligger over 200mg? Nu viser det sig også, at der er tale om en der måske bruger det lige i overkanten, og så er det at øge dosis med så meget bare ikke et skide godt råd. Reelt set kan han jo ende med at få langvarige negativ påvirkning af humøret, uden at have været klar på det.

Citat:
Men helt ærligt er det ren flueknepperi det her, om man indtager 130 eller 180mg, gør ikke den vilde forskel rent sundhedsmæssigt, det vigtigste er at vi ikke snakker 300mg, og det der er over. Det er overhovedet ikke unormalt at indtage 180mg MDMA, hvis man ellers har en sund balance i hjernekemien, og hvis man tager hensyn til kost, motion og 5-HTP.

Så jeg er sådanset helt enig med dig i det her, bare man ikke begynder at gøre det oftere, og tage mere i længere tid af gangen. Det er der det går galt for nogen.

Måske kere jeg for meget omkring det, jeg synes det er vigtigt at slå fast.

Hvad angår MDMA terapi vil jeg ikke udtale mig mere omkring det, det ved i bedre end jeg gør kan jeg se, så er det jo sådan det er.

Dedikeret medlem

Watcher333, som jeg forstår dig har du prøvet at redosere med en halv pille, men endnu ikke prøvet at tage en hel pille fra starten. Måske er det dét, der skal til.

Fritzie skrev:
Jeg tror på dig når du skriver det, men kan vi ikke være enige om at den anbefalede dosis til en der giver udtryk at være forholdsvist ny til stoffer, ikke i første omgang ligger over 200mg? Nu viser det sig også, at der er tale om en der måske bruger det lige i overkanten, og så er det at øge dosis med så meget bare ikke et skide godt råd. Reelt set kan han jo ende med at få langvarige negativ påvirkning af humøret, uden at have været klar på det.

Citat:
Men helt ærligt er det ren flueknepperi det her, om man indtager 130 eller 180mg, gør ikke den vilde forskel rent sundhedsmæssigt, det vigtigste er at vi ikke snakker 300mg, og det der er over. Det er overhovedet ikke unormalt at indtage 180mg MDMA, hvis man ellers har en sund balance i hjernekemien, og hvis man tager hensyn til kost, motion og 5-HTP.

Så jeg er sådanset helt enig med dig i det her, bare man ikke begynder at gøre det oftere, og tage mere i længere tid af gangen. Det er der det går galt for nogen.

Måske kere jeg for meget omkring det, jeg synes det er vigtigt at slå fast.

Hvad angår MDMA terapi vil jeg ikke udtale mig mere omkring det, det ved i bedre end jeg gør kan jeg se, så er det jo sådan det er.

Det kan vi godt blive enige om, hvis det kan få pulsen ned for jer. Men synes det er spøjst at sige, at man opnår top effekt af 120mg MDMA, og at det ville være overdosering at tage mere, da flere praktiserende MDMA terapeuter bruger omkring 200mg. De øger ikke dosen og bivirknings profilen, uden at det gavner i den anden ende. Synes også det er en underlig tvivl at have, om nu terapeuterne sælger sig selv bedre, ved at blære sig med dosen. Det salgs trick ville ihvertfald ikke virke på mig.
Jeg ved om en, der har praktiseret MDMA terapi i 90´erne og op til omkring år 2005, og efter hvad han fortæller mig, brugte han også omkring de 170-220mg til hver session, dosen blev tilpasset patienten.

Og så skal det lige slås fast, at det ikke var mig der anbefalede at øge dosen, jeg bakkede bare op omkring Mr. Gones udtalelse om, at topeffekt af MDMA først opnås ved 150-250mg MDMA.

Til jer der mener at topeffekt af MDMA, kan opnås ved 120mg eller der omkring, vil jeg gerne høre, om i nogensinde har prøvet 220mg? Der er fucking kæmpe forskel for mit vedkommende, ved 120-140mg bliver jeg fjollet og lalle/danseglad, med ved 200mg og derover koger jeg af MDMA euforie/empati så meget, at jeg ikke kan lade være med at ævle løst om alle de ting, jeg ellers sjældent snakker om.
Hvis jeg tager MDMA, er dosen 180-250mg, men sådan er vi så forskellige, og det var det jeg mente fra start af. Måske var min formulering ikke klar nok.

Dedikeret medlem

Nu vil jeg helst ikke for meget ind på det med terapi, de har vel deres grunde, feks kan der være noget med at det er mindre stimulerende omgivelser, end til et event feks, og så selvfølgelig noget med bedre føling med patienten? Hvis jeg skulle ind til en terapeut selv, ville jeg også lufte min tvivl omkring det nu os var en god idé, synes 200mg er meget. 170mg kunne jeg bedre gå med til, og hvis der er tale om at de tilpasser i den stil, så fint for mig (vejer ca det samme som dig, så jeg er nok også lidt under gennemsnittet der).

Nej jeg ved godt at det ikke var dig, og det kommer sig heller ikke så nøje hvem der sagde hvad, mere at der var noget som føltes uoverensstemmende, og derfor bliver diskuteret.

Nej, jeg har aldrig selv prøvet over 150mg, heller ikke på en hel aften. Men sidst for et halvt år siden, da jeg tog ca det. måske lidt mindre (har ingen vægt), og 1.5g cubensis, endte jeg med at ligge og vride mig i fryd i 2.5time, hvor jeg knapt kunne se, og var kærlig og begyndte at åbne op af hjertet - ikke idealt til at gå i byen imo, måske brugbart til terapi. De fleste andre gange jeg har prøvet det har det været omkring 100mg i alt, og det har virket af lidt lidt, men 220mg er ihvertfald også mere end jeg selv var kommet på de næste mange gange, for jeg føler simpelthen ikke behovet for det.

Jeg tror os bare vi må lade den ligge her, for det har vi et lidt forskelligt indtryk af, jeg synes ihvertfald jeg har fået sagt hvad jeg har tænkt. Så må man jo bedømme det som helhed som man vil.

Godt Fritzie så er alle enige. Jeg prøvede jo bare at sige, at vi er forskellige.

Hvis det virkelig er HR man går efter, så burde du måske anskaffe dig en vægt til næste gang. Det er noget, jeg går meget op i. Men igen er vi så forskellige :P
Alt cool herfra.

Dedikeret medlem

Lige over, og ja jeg bør virkelig anskaffe mig en vægt :)

Medlem
Brugeravatar

Hej trådstarter - det er ikke ukendt, at folk taler om en manglende eufori i deres MDMA trips efter at mødommen er sprunget. Dette sker os for mange med andre stoffer, såsom opiater, kokain og andre amfetaminer. Første oplevelse med MDMA er rendyrket kærlighed. Euforien er overvældende, alt er i den skønneste orden og man føler sig så forbundet med omverdenen, at man næsten smelter sammen i en symbiose. Det her magiske touch, man bliver ramt af når MDMA'en kicker ind er næsten ubeskriveligt.
Dagen efter vågner man op og mindes en fed aften. Tanken om at gentage dette vækker en glæde i en, og man opstemmes allerede til at genopleve dette unikum.
Weekenden har meldt sig på ny, og man popper så noget MDMA. Efter at virkningen har sat ind bemærker man, at det ikke er helt, som første gang.
Jeg ved ikke/husker ikke om fænomenet har et navn.
Folk med en hang til inhalering af heroin dampe har sikkert stiftet bekendtskab med mekanismen. Rygning af heroin no.3 kaldes chase the dragon, som mange af jer sikkert ved. Den første gang hvor dampene inhaleres ned i lungerne, hvor de optages og strømmer gennem blodbanerne op til hjernen. Her aktiveres receptorer, som medfører at brugeren føler en varm bølge af eufori skylle ind over ham. Aldrig har han oplevet noget mere behageligt og tilfredsstillende. Denne krystalklare euforiske magi er så tiltalende, at den bare må opleves igen! Brugeren "jager" og "jager", men fanger "den" aldrig igen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nu er det godt nok lidt over 2 år siden jeg sidst tog MDMA, men dengang skulle jeg også op på 180mg for at få den ønskede effekt. 150mg eller derunder giver mig ikke det eufori jeg søger.
Men sådan er vi jo allesammen forskellige. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Ø Tripperen! skrev:
Hvis jeg tager MDMA, er dosen 180-250mg, men sådan er vi så forskellige, og det var det jeg mente fra start af. Måske var min formulering ikke klar nok.

Du kan jo prøve at øve dig i at formulere dig tydeligt. :)
Jeg tror personligt at det ville sørge for at du ikke havnede i så mange misforståelser.

Ud over det, så er det nogle vanvittige doser i smider omkring jer.
Jeg forstår slet ikke hvordan i kan retfærdiggøre det? Det må være fordi i ikke forstår hvordan MDMA fungerer :)

Kudos til bl.a. Phillip Fry for at tage denne diskurs op til debat.

Khazim skrev:
Ø Tripperen! skrev:

Du kan jo prøve at øve dig i at formulere dig tydeligt. :)
Jeg tror personligt at det ville sørge for at du ikke havnede i så mange misforståelser.

Ud over det, så er det nogle vanvittige doser i smider omkring jer.
Jeg forstår slet ikke hvordan i kan retfærdiggøre det? Det må være fordi i ikke forstår hvordan MDMA fungerer :)

Kudos til bl.a. Phillip Fry for at tage denne diskurs op til debat.

Det har du ret i, og det er jeg ked af. Jeg gør mit bedste, og prøver også at forbedre mig. Dansk er et fremmedsprog for mig. Men som oftest, fungerer det :)

Mht. doserne, kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle retfærdiggøre det. Det fungerer skide godt, og jeg får det ud af det, som jeg søger, på de doser. Rundt omkring mig, er det ikke unormalt at dosere 200mg MDMA, og det har aldrig givet problemer. Det er også en rimelig standard dosering i forbindelse med terapi. Jeg opnår intet, ved at tage mindre. Kun træthed dagen efter, uden den effekt jeg søger.
Om jeg har forstået 100%, hvordan MDMA fungerer, vil jeg ikke påstande. Men jeg har læst det meste, der er at læse omkring stoffet(den udbredte viden), og mener, at jeg har forstået, det jeg har læst.

EDIT: Hvad er det specifikt du tænker på, man ikke har forstået?

Junior medlem

Enspænderen skrev:
Watcher333, hvordan kan du være sikker på at pillerne indeholder mindst 200 mg. MDMA? Det er ret stærke piller, hvis det er rigtigt.

Det kan godt være at den første gang er den bedste, men så hurtigt aftager effekten altså heller ikke. Udfra det du fortæller, tænker jeg, at du får for lidt, når du kun tager en halv pille. Prøv at tage en hel pille næste gang. Så kan det være at den virker i længere tid. Jeg har aldrig hørt om nogen, som kun tager en halv Ecstasy-pille.

Du kan også prøve at preloade med 5-HTP hver dag i en uge forinden. Det kan forlænge trippet.

Jeg tager ALTID kun en halv pille, nogle gange endda mindre. Så redoserer jeg efterhånden, som jeg begynder at mærke effekten, hvis nødvendigt. Jeg har én gang taget en hel pille, og da fik jeg blackout og havde det meget dårligt efter.

Det skal så selvfølgelig også nævne, at jeg er pige og vejer 45 kg.

Det kommer rigtig meget an på højde, vægt, fedtprocent, hvad du har spist osv. osv. osv.
Det er meget individuelt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]