Hej jeg er ny her inde. Undskyld hvis spørgsmålet ikke passer helt præcist på teksten men var ikke sikker på hvad jeg sku skrive

Jeg har gået ved psykiater siden oktober sidste år (2016) grundet depression. Da jeg så fik ordineret lykkepiller efter flere års forsøg ud og ind af depressioner uden medicin. Valgte jeg så denne gang at prøve
Det virkede utroligt nok. Da jeg så er ude på den anden side, fortæller min psykiater at han mistænker ADHD. Først bliver jeg lidt overrasket da det er set dårligt på i min familie, de er meget fordomsfulde til forskel fra mig selv. Men efter nogle minutter gav det pludselig mening med min barndom og min måde at være på. Selvfølgelig os de forfærdelige ting jeg har oplevet spiller en rolle men, at ADHD'en kommer ind i billedet sætter de sidste brikker i min barndom og teenager år på plads. Efter en masse test, konkludere min psykiater at jeg Har ADHD. Meget hurtigt forslår han Medicin. Jeg har så siden februar fået "Methylphenidat Alyernova" 10 mg med det aktive stof methylphenidathydrochlorid. Jeg får 60 mg fast dagligt og jeg må suplere så jeg når op på 90 mg om dagen i alt. Efter behov.
Men her er mit spørgsmål. Jeg har altid fået at vide at. Hvis Man har ADHD og tager medicinen, så bliver man koncentreret, afslappet, mindre agrrasiv og styr på sine tanker og nogle også lidt døsig.
Men min psykiater og så hvad der selvfølgelig står på selve pakken, siger det modsatte. At det kan virke opkvikkende, man får en bedre koncentration og opmærksomhed osv.
Jeg ved min psykiater og hvad der står på pakken bør være det rigtige. Men hvorfor søger alle så det modsatte eller hvertfald dem jeg kender ?
Når jeg forklare dem at når jeg tager det bliver jeg glad overskudsagtig og enormt effitiv i timerne og der hjemme og først træt til aften ? Så siger de alle sammen til mig det sådan det burde virke på folk uden ADHD bare lidt mere oppe at køre?
Det forstår jeg ikke hvorfor ? Jeg får jo den rette mængde dopamin når jeg tar det. Så selvfølgelig blir jeg ikk træt ? Jeg føler jeg har bedre kontrol over mig selv .
Hvad er jeres erfaringer og er det mig og min psykiater det er forkert på den med hensyn til hvordan det burde virke ? Eller ? Undskyld den lange tekst

på forhånd tak og god sommer