Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 03:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Peter Pedal skrev:
Redutil - Sibutramin 15mg

De fungerer fint til at kickstarte et vægttab, men de kan ikkw stå alene. Kostomlægning og motion, så skal du bare se.

Start med3 mdr´s behandling. Vær opmærksom på bivirkninger som uro - kan være ubehageligt

Jeg vil ikke give dig ret...
Sibutramine kan sagtens stå alene, du taber dig stadig.

Men ja man taber sig mere ved at omlægge sin kost og motionere mere, men umiddelbart kan man også godt tabe sig uden. Sundt er det bare ikke, hvis man skal kigge på det på den måde.

Hvorfor nævner du uro?
Jeg synes ikke den bivirkning var så slem igen, men det er vel for person til person.

Medlem

Tias skrev:
Honey skrev:
1. Nej fik ikke udskrevet sibutramine af min daværende læge, fordi hun ikke gad og lytte til mig på hvordan jeg havde det. Derimod foreslog hun de sædvanlig råd, om at spise sundt og dyrke motion.
Det var det hun så som ’’vejen frem, for at tabe sig’’.

2. Min læge kunne ikke rigtigt give mig advarsler på ting jeg skulle være opmærksom på, da jeg som sagt ikke fik udskrevet dem af hende. Jeg læste op på det, men det var sådan set også det.

3. Jeg synes ikke de fysiske bivirkninger var så slemme igen. Dem vi alle sammen kender. : svimmelhed/forvirring, nedsat appetit, svedtendens, og mundtørhed. Svækket immunforsvar.
Det var dem jeg var påvirket af fysisk set.

4. Jeg tog det kun på en periode på 2 måneder, fordi jeg psykisk fik det værre.
Det lykkes mig dog stadig at tabe mig 8-10kg, taget i betragtning at jeg ikke ændrede mine kostvaner.

5. Sibutramine er det eneste jeg har brugt som slankemiddel.
Selvfølgeligt har jeg prøvet det med sund kost, men det kræver jo man spiser 5-6 små måltider om dagen, og jeg kan dårlig nok klare at spise 1. Sådan har det være de sidste 10 år, så jo har forsøgt andet, det gik bare slet ikke.

Jeg siger ikke at slankemidler er vejen frem, men at det virker.
I brugen af sibutramine er der nogle signaler man skal lægge mærke til, ellers så kan det gå galt. Ikke nødvendigvis som det skete for mig, det er min egen skyld at det endte sådan.
Den vigtige del er også omlægning af ens kost, ellers risikerer man at man tager på igen på længere sigt.

Jeg har bare gjort mine egne iagttagelser, på hvordan jeg reagerede fyfisk og psykisk, og det er dem jeg har givet videre her.

Undskyld meget jeg siger det, men det lyder ikke som om du ville det nok. Jeg siger det fordi jeg selv har gennemgået samme proces mht. at spise godt og træne - du virker nærmest irriteret over at din læge gav dig et korrekt råd om hvad vejen frem er for folk der gerne vil tabe sig?

Hvis du "knap nok" kan spise et måltid og samtidigt tog eller tager slankemedicin, lyder det til gengæld som om du er farligt tæt på at lide af spisevægring. Har du problemer med dit eget billede af din krop, eller undlader du at spise ford du ikke vil veje mere? Så er det det du skal sige til din læge, ikke at du vil tabe dig. Tro mig, du bliver glad for at du gjorde det!

Hvorfor lyder det ikke som om jeg ville det nok?

Og ja, gu fanden blev jeg irriteret over min læge, hun ikke vil give mig det jeg bad om.
Fandt hurtig en anden løsning.

Jeg synes du er decideret ond når du spørger om de ting, eller retter sagt siger de ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Honey>>

Lige en ting der ikke har noget med indlægget at gøre: Du kan godt citere alle i et svar, så bliver tråden ikke så kludret.

Nej, jeg er ikke ond selvom jeg siger noget du ikke vil høre! Jeg siger bare at den eneste måde man kan få et varigt vægttab uden at gøre skade på sin krop er at spise rigtigt, begrænse oplevelser og ting der skader kroppen og få nok med motion. Når man konsekvent bruger slankemidler uden samtidigt at passe på sin krop påfører man den skade, nogen gange for livet - at du ikke vil indse det er synd, jeg siger det for dit eget bedste. Din læge eksisterer ikke for at give dig medicin, men for at sørge for at du har et godt og sundt liv.. Når du samtidigt kun spiser en gang om dagen er det klart at jeg bliver bekymret for dig, for trang til "hurtige fix" som slankemedicin og kun at spise en gang om dagen er nogen af de mest almindelige eksempler på spiseforstyrrelser og spisevægring der findes.

Prøv at hold vreden inde et øjeblik og gå ud fra at jeg skriver det for at hjælpe dig, for det gør jeg.

Medlem

Tias skrev:
Honey>>

Lige en ting der ikke har noget med indlægget at gøre: Du kan godt citere alle i et svar, så bliver tråden ikke så kludret.

Nej, jeg er ikke ond selvom jeg siger noget du ikke vil høre! Jeg siger bare at den eneste måde man kan få et varigt vægttab uden at gøre skade på sin krop er at spise rigtigt, begrænse oplevelser og ting der skader kroppen og få nok med motion. Når man konsekvent bruger slankemidler uden samtidigt at passe på sin krop påfører man den skade, nogen gange for livet - at du ikke vil indse det er synd, jeg siger det for dit eget bedste. Din læge eksisterer ikke for at give dig medicin, men for at sørge for at du har et godt og sundt liv.. Når du samtidigt kun spiser en gang om dagen er det klart at jeg bliver bekymret for dig, for trang til "hurtige fix" som slankemedicin og kun at spise en gang om dagen er nogen af de mest almindelige eksempler på spiseforstyrrelser og spisevægring der findes.

Prøv at hold vreden inde et øjeblik og gå ud fra at jeg skriver det for at hjælpe dig, for det gør jeg.

Det er jeg godt klar over, synes bare det gang på gang ser forkert ud.
Men skal da nok gøre det en anden gang hvis det er et ’’must’’, så i ikke render rundt og bliver forvirret og sure.

Det er jo heller ikke det jeg siger.
Jeg siger bare at sibutramine kan være med til at starte hele vægttabet i gang.
Samt med sund kost og motion, som er en vigtig faktorer.

Jeg ønsker bestemt ikke at trådstarter på nogen måde, skal ende ud i det samme som mig.
Det troede jeg sådan set også jeg havde gjort rede for, men åbenbart ikke godt nok.

Du siger ’’ Din læge eksisterer ikke for at give dig medicin, men for at sørge for at du har et godt og sundt liv’’ Det er på sin måde rigtigt nok, men hvis ens egen læge ikke kan se hvordan man har det, selvom man sidder der og fortæller det osv. Og derefter ikke ønsker at hjælpe en, så er det klart man ’’tyr’’ til andre metoder. Hvis jeg havde den viden den gang, som jeg har nu, så kan jeg heller ikke med sikkerhed sige at jeg ville ha taget reductil.

Vrede er svært at holde inde, når du taler med så kontante ord som du gjorde.
Også derfor jeg mente at du var ond, fordi jeg blev ked af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan evt prøve Alli, der findes i håndkøb på apoteket. Det virker ved at hæmme enzymer, der nedbryder nogle fedtstoffer i tarmen til optagelige fedtsyrer - det systemiske optag af lægemiddelstoffet orlistat er ret lavt (hvilket er positivt!). Du vil skulle tage hensyn til, især hvad fedt du spiser, ellers kan det blive ubehageligt for dig - måske dette endda vil virke som en motiverende effekt for dig :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ret interessant læsning.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... da&ct=clnk

"Følgende bivirkninger forekommer almindeligvis med brugen af denne medicin. Det er de naturlige konsekvenser af Alli's fedt-blokerende virkning og er faktisk tegn på at medicinen virker korrekt. Disse bivirkninger er som regel midlertidige og mindskes med med tiden:

Olieagtig udflåd
Olieagtig eller fedtet afføring
Orange eller brun farvet afføring
Gas(prutter) med olieagtig udflåd
Løs afføring
Flere daglige toilet besøg
Mavesmerter, kvalme, opkastning, diarré"

"Bivirkninger er som regel midlertidige og mindskes med tiden"

Plus straffen for det fede måltid = mavebesvær ja det burde motiverer for kostomlægning.
Adhoc god en den der :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Oprettede en tråd vedrørende nogenlunde samme emne (som vist også er linket herinde?), og har kun 1 ting at sige:

Det er fair nok, du vil benytte dig af slankepiller. Det er dit eget valg, og jeg er her hverken for at dømme eller redde dig, men vil dog sige dette:
Beslutter du dig for, at benytte dig af piller for at tabe dig, så tag den rene vare. Ved indtagelse af ren efedrin, undgår du alle eventuelle bistoffer i pillerne, og får derved for det meste en renere pille. Den er ikke så universel, men den er bedre til det enkelte formål den er produceret for.

Mit råd: Lad være. Gør du det alligevel, så tag efedrinpiller :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Highroller skrev:
Oprettede en tråd vedrørende nogenlunde samme emne (som vist også er linket herinde?), og har kun 1 ting at sige:

Det er fair nok, du vil benytte dig af slankepiller. Det er dit eget valg, og jeg er her hverken for at dømme eller redde dig, men vil dog sige dette:
Beslutter du dig for, at benytte dig af piller for at tabe dig, så tag den rene vare. Ved indtagelse af ren efedrin, undgår du alle eventuelle bistoffer i pillerne, og får derved for det meste en renere pille. Den er ikke så universel, men den er bedre til det enkelte formål den er produceret for.

Mit råd: Lad være. Gør du det alligevel, så tag efedrinpiller :)

Hvad er det for 'bistoffer' du mener er i disse tabletter, som man med fordel slipper for ved at tage 'rene efedrin-tabletter'?

Jeg har svært ved at forestille mig at du kan få efedrin-tabletter, der kan hænge sammen og have en fornuftig størrelse uden hjælpestoffer.

Insane psychedelia user!

De er seriøst giftige.
Skaf dig en digital vægt som går ned til 0,001 g og 1 g ren amfetamin. Indtag 5 mg morgen og igen 5 mg middag og du har ca samme effekt uden alle de skadelige virkninger fra sibutraminen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ved ikke hvor god hr det er at foreslå en amf kur, men i de doser kan det da kun være bedre end de lorte piller

Insane psychedelia user!

Jeg har prøvet begge dele og i forhold til pillerne så vil det helt sikkert være sundere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]