HopIFjordeN skrev:
Du får i hvert fald ikke udskrevet z-drugs, for at have det liggende til at benytte sådan engang i mellem.. At Fso har dem på den måde, er jeg overbevist om at der er en god forklaring på..
Jeg har heller ingen effekt af baldrian/humle etc.. Hvad er GABA? Gabapentin? - men tro mig når jeg fortæller dig, at melatonin virker - det er ikke noget jeg føler eller andre vage udtryk.. Har dyppet mine fingre i de fleste poser gennem tiden og føler lidt at du tror jeg prøver at prakke dig noget hokus pokus på - at melatonin fremkommer naturligt, gør ikke at det er produceret naturligt - det er syntetisk fremstillet (hvis det er et plus for dig), har rød advarsels trekant og er desuden receptpligtigt i Danmark, af samme årsag vil jeg råde dig til, at bestille det hjem fra EU (hvis det er OTC her, det ved jeg ikke om det er), ellers får du problemer, hvis det bliver nappet i tolden.. Eller, få det udskrevet af lægen - misbrugspotentialet er lig nul og et vanvittigt fornuftigt valg sammenlignet med Z'erne.. Hvad forskellen er på at falde i søvn og blive knocked the funk out ved jeg ikke, udover valg af ord..
Zolpidem bliver måske ikke udskrevet til at bruge efter behov, men kun til daglig brug?
GABA er en aminosyre som kan købes som kost tilskud, og påvirker søvn mm.
Jeg prøver at give Melatonin en chance. Det er godt at høre at der er rød advarselstrekant på

Tak for dit råd omkring det.
Jeg er ikke sikker på hvorfor du mener at Zolpidem ikke er et fornuftigt valg? Hvis det udelukkende er på grund af misbrugspotentialet, er det ikke noget jeg har med i mine overvejelser, da jeg ikke misbruger den type medicin.
HopIFjordeN skrev:
Hvad forskellen er på at falde i søvn og blive knocked the funk out ved jeg ikke, udover valg af ord..
Der er forskel på at blive træt på en naturlig måde, som du skrev tidligere, og blive slået omkuld

Jeg prøver noget Melatonin, og håber på at det er nok. Men for en sikkerheds skyld har jeg stadigvæk tænkt mig at anskaffe noget Zolpidem, og vil derfor gerne fortsat høre om folks erfaringer med det, og med hvor nemt/svært det er at få af sin læge.