Hej alle. Nu har jeg lige brug for input fra jer også.
Jeg har selv prøvet en del forskellige coke igennem min tid. Og fundet hvad jeg selv synes er godt for mig. I forhold til effekt, smag osv.
Og i forhold til det. Vi alle kender at den ene gang kan det være en rigtig diesel hakker. Og anden gang kan det var en ret "sød" en. Den kan lamme tænder. Eller den kan ikke lamme tænder. Mulighederne er mange i know.
MEN! Lige en hurtig ting. Jeg fandt denne video her. Det som der fangede mig var. At ham den ældre fyr ved 0:55. I videoes forløb. Ved en lidt mere info. F.eks. Ved 2:54. Siger han " At coke fra colombia typisk lidt stærk og "skarp" for næsen". Pga de blade de bruger. Og den måde de laver / vasker det på.
Kontra den sidste han snakker om ved 4:49. At peru har ry for at deres er meget sød i det. Og i denne video. Er det så den som vinder med højst ren hed i %.
Jeg har få gange fået dem hvor de er sådan søde i det og faktisk meget lækre! Det skete så også her i weekenden igen efter ret lang tid fra sidste gang jeg fik fat i noget ligende. Det så SKIDE godt ud. Lugtede ikke af særlig meget. Og havde den " sødme " over sig. Jeg håber det er folk der kan relatere til det her. Og ikke synes jeg er helt væk fra vinduet !

Så hele grund spørgsmålet til det her. Sidder der en coke guru herinde. Som kan give manden i vidoen ret i det han siger? Og måske har i flere kendetegn på hvordan det skal lugte eller smage for man kan sige. At det nok kommer fra det land hvor de bruger andre typer blade, eller vasker det på en bestemt måde kontra andre lande?

Og nu når vi er ved det. 1 qang i mit liv. Fik jeg nok som var ret gulligt eller nærmest lidt brun. Det var i hvertfald IKKE hvidt. Det lugtede af ik en ski. Smagte heller ikke af særlig meget. Men hold nu kæft! det virkede! Det var i øvrigt pænt hårdt. Det kom også fra peru. Spændt på at høre om nogle har prøvet noget i samme kaliber? Har aldrig set eller fået det siden.
Tak på forhånd!