Nå tilbage med lidt feedback.. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg skal sige. Nogle ting overrasker mig positivt. Andre negativt. Lad os starte med min erfaring nu og hvad jeg har gjort: har købt og afprøvet en Heady, balanceret og Heavy type af traditionel kava. Dvs som med kaffe der skal sies/filtrere fra i kontrast til mikroniserert(sammenligneligt med instant kaffe) . Jeg giver feedback baseret på en Heady og en Heavy da jeg ikke kan se formålet med den balanceret.
Positivt først:
den euforiserende virkning er overraskende lækker, det må jeg indrømme, og er der noget om en "omvendt tolerance" går jeg udfra at kunne se frem til at virkningen forbliver, måske endda bliver stærkere. Som en vin der indeholder flere druesorter og deraf ikke kan betegnes som én , vil jeg ligeledes sammenligne oplevelsen/euforien med et mix af alkohol, weed, benzo, og måske en anelse kodein-agtig. Og alligevel er selve rusen når den rammer, muligvis rarere end dem alle imo. Det er en mere ren oplevelse. At det ikke er vanedannende er selvfølgelig også et kæmpe plus og til dem der har problemer med afhængighed, er det her nok et genialt springbræt for at komme ud af deres problemer
Nu til det negative. Kort og kontant:
1. Det smager af helvedes til.
2. Der findes et fænomen der hedder "kava hangover" så helt perfekt er det ikke.. Og det har jeg især haft med den heavy del. Hvis du har et seriøst krævende arbejde skal du være varsom med at drikke heavy dagen før. Du er tung i hovedet og har muligvis også kvalme (det har jeg haft) min har dog været så mild at så længe jeg har spist, er det gået væk.
3. Det er simpelthen så bøvlet at lave
4. Det er ikke lige så godt at sove på som en sovepille, knap halvt så godt..
5. Det med at du er "klar i hovedet" det er ikke rigtigt.. Du kan INTET andet end at se film og høre musik. Du kan ikke føre en seriøs samtale
6. (Potentielle langvarige konsekvenser ved drik af bundfald)
Jeg har brugt en moderne fremgangsmetode hvor jeg blender kavaen med vand og mandelmælk (fedtholdig væske binder kavalaktonerne og øger virkningen)
Dernæst sier jeg det fra i en stempelkande, MEN der kommer stadig en del bundfald med (kortsigtet ufarligt, men mavepine og "hangover" er tungere af den grund)
Jeg har købt et lille stål tefilter som jeg håber kan si det bedre. For jeg kommer ikke til at investere i et te tæppe og stå og vride det.
Konklusion: jeg giver det alligevdl en "godkendt" overall, men det kommer ikke til at blive brugt som jeg havde håbet. Det bliver en drik jeg vil tage mig når jeg skal være hjemme en weekend, til at hygge mig på derhjemme. Rusen er god, men de langvarige og kortvarige konsekvenser fylder en my for meget til det er en "hver aften" drik.. Jeg vil meget gerne høre andres historier/meninger og erfaringer

? Måske min oplevelse kan forbedres og gøres smartere