hamp skrev:
Det virker meget spændene, men kan man være sikker på "ægtheden"? lever grof egentligt stadig, har han nogensinde fortalt at han havde mødt Hoffmann?
Først vil jeg sige, at man generelt kan stole på det man læser på MAPS's site. MAPS er en forkortelse af Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies, og er en forening som støtter psykedelisk forskning overalt i verden, og som arbejder politisk for at få psykedeliske stoffer anerkendt som de værdifulde terapeutiske og åndelige værktøjer de er. De ville ikke lægge et sådant interview på nettet uden først at have sikret sig ægtheden af det, da den mindste hvide løgn fra deres side af til enhver tid ville få dem til at virke utroværdige, og det tror jeg ikke er noget de selv ønsker.
Og jeg har den seneste engelsksprogede udgave af Grof's bog "LSD Psychotherapy", i den er der et billede af de Grof og Hofmann i samme sofa

Desuden er det jo kendt at Hofmann har rejst fantastisk meget, med det ærinde at forske og indsamle viden om de forskellige stoffer som han har været med til enten at skabe eller isolere fra diverse frø/svampe, så det ville faktisk være underligt hvis IKKE han havde mødtes med Grof mindst én gang.