Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg faldt lige over dette interview, som mange nok vil finde interessant : Stanislav Grof interviewer Dr. Albert Hofmann.

Her forklarer Dr. Hofmann blandt andet meget mere detaljeret om sin berømte cykeltur, end han tidligere har gjort. Håber I synes om det.

For dem som ikke kender de 2, vil jeg lige fortælle at Dr. Hofmann er manden som opfandt LSD og opdagede dets psykoaktive egenskaber, og Stanislav Grof er nok den mand i verden som har arbejdet mest med LSD i terapeutisk sammenhæng, og han har på den baggrund skrevet en hel del bøger, båder om terapeutiske fremgangsmåder, og om det billede af menneskesindet som tegner sig på baggrund af hans arbejde.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Det virker meget spændene, men kan man være sikker på "ægtheden"? lever grof egentligt stadig, har han nogensinde fortalt at han havde mødt Hoffmann?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Der findes jo billeder af de to sammen ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hamp skrev:
Det virker meget spændene, men kan man være sikker på "ægtheden"? lever grof egentligt stadig, har han nogensinde fortalt at han havde mødt Hoffmann?

Først vil jeg sige, at man generelt kan stole på det man læser på MAPS's site. MAPS er en forkortelse af Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies, og er en forening som støtter psykedelisk forskning overalt i verden, og som arbejder politisk for at få psykedeliske stoffer anerkendt som de værdifulde terapeutiske og åndelige værktøjer de er. De ville ikke lægge et sådant interview på nettet uden først at have sikret sig ægtheden af det, da den mindste hvide løgn fra deres side af til enhver tid ville få dem til at virke utroværdige, og det tror jeg ikke er noget de selv ønsker.

Og jeg har den seneste engelsksprogede udgave af Grof's bog "LSD Psychotherapy", i den er der et billede af de Grof og Hofmann i samme sofa :)

Desuden er det jo kendt at Hofmann har rejst fantastisk meget, med det ærinde at forske og indsamle viden om de forskellige stoffer som han har været med til enten at skabe eller isolere fra diverse frø/svampe, så det ville faktisk være underligt hvis IKKE han havde mødtes med Grof mindst én gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Tak for svaret! Som i nok opdagede kendte jeg ikke rigtigt til Hoffmann!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]