Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 06:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du evt. mulighed for at poste et link til den omtalte artikel, eller ved du hvor man kan få fat i den?
Jeg kan nemt finde en hel stribe kritiske spørgsmål til Rindoms bog "rusmidlernes biologi", men det er vel ikke det din opgave handler om.

Og for at svare på dit spørgsmål, så har jeg aldrig været storforbruger af MDMA, og de gange jeg har taget det har de langsigtede eftervirkninger som regel enten ikke været noget som helst, eller også har jeg haft det bedre end før. Det er kun i dagene efter at jeg har oplevet at føle mig lidt nedtrykt.

Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
Jeg har til opgave at stille kritiske spørgsmål ang. en artikel fra Henrik Rindom som jeg har for i min skole.

Dette er jo perfekt for kan man andet end og kaste kritik i nakken på den fucking amatør?

Well opgaven tager udgangspunkt om holder 'Back2Life' som består af Henrik Rindom og Christoffer Erichsen fra foreningen 'Stop Volden'.

Der bliver i artiklen fortalt om at de giver chimpanser Ecstasy og at de mister serotonin men det ved størstedelen af danmarks befolkning jo godt.

Udover det begynder Henrik Rindom at snakke om at den eneste mulighed for at slippe for at gå i en evig depression er at havne på anti depressive midler.

Hell no.!

Hvorfor er der ingen der oplyser dem om noget god gammel H.R såsom at anbefale ecstasy brugere at benytte sig af 5-htp både før og efter et Ecstasy trip?

Eller er der nogen der har gjort det ?...

Jeg har personligt ikke selv mærket nogen bivirkninger efter jeg er stoppet med og tage kix, eller skal jeg kalde det for en pause for man ved aldrig hvorledes at man kommer til at prøve det igen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

men indtil videre har jeg holdt pause fra dem og haft ingen bivirkninger og har ikke haft brug for at proppe mig med anti depressivt medicin lever rent faktisk i mit bedste velgående selvom jeg har været "Stor" forbruger af de runde tabletter.

Mit spørgsmål går så til jer ud på om i har haft nogen bivirkninger af jeres benyttelse af kix. efter i stoppede/holdt pause.?

Mange tak!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
Jeg kan desværre ikke poste et link da det er et hæfte jeg har fået men kan sætte mig ned her senere og skrive det ind hvis det er du vil læse det ?

og min opgave går ud på at stille kritiske spørgsmål jo så det er jo ren fornøjelse at få lov og sable den amatør ned :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
@ MDMA

jeg kan ikke med garanti sige om det er udenlukkende MDXX (kix)
jeg har haft bivirkninger af, eller om det har været et blandnings misbrug, af både dem, alkohol, amphetaminer og kokain + tryptraminer.

Her i de seneste måneder hvor mit forbrug er røget ned på nul (lige bortset fra en pibe hash i ny og næ)

Har jeg oplevet jeg slet ikke opfatter ting som sker lige foran næsen på mig, folk kan gå hen og tage min pung som ligger lige foran mig og jeg ænser det ikke engang.

Til tider føler jeg mig fuldstændig senil, kan tro min kæreste eller jeg har gjrot et eller andet (f.eks købe medcin på apotheket what ever) og tro 100% på det, før jeg finde rud af det er forkert..

Det skal dog tilføjes at 3 år med et pænt misbrug (dog med pauser) måske har haft sin virkning..

held og lykke med opgaven MDMA ;)

og yo yo - din frodige moderknepper

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hmm, det var en svær én.

Ang. pause, så ved man godt, om man kommer til at prøve det igen, eller ej :wink:

Men mht. MDxx (kix), så har jeg ikke oplevet nogle specielle bivirkninger. Man er selvfølgelig lidt død i hovedet et par dage efter, men det går væk - husk søvn og sund kost.

Desuden får jeg en form for HPPD i noget tid efter, som dog også forsvinder efter noget tid uden forbrug.

Endvidere kan jeg sige, at dengang jeg røg hash, troede jeg i en periode, jeg kunne "fornæmme" folks tanker; meget, meget mystistk, men det er også væk nu! Det sker også kun en gang i måneden, jeg ryger hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har ikke haft sådan bivirkninger af stoffer, ikke fysiske ... Specielt MDMA har jeg ikke haft noget af, fordi jeg ikke har taget det ret meget - kun få gange i større doser (max 10-15 gange tror jeg). Men af stoffer generelt tænker jeg meget mere over livet end jeg før gjorde, kan hurtigere komme i depressiv mode og få min hjerne i et godt loop ...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Hmm.

Nu, hvor jeg er forholdsvis "færdig" med stoffer, synes jeg, ALT kører MEGET bedre. Jeg gør tingene med det samme, jeg har lyst til at lave MEGET mere - er generelt meget mere livsglad.

Titel: LoL
det variere jo meget fra fra person til person.

Hvorvidt om man har tendenser til at have en svag personlighed som nemt kan knækkes af negative egentanker.

Jeg har f.eks erfaret jeg ikke kan ryge pot/skunk/hash hver dag så bliver jeg mærkelig, bare et kvart gram ryger fra 18-24 så kommer jeg ikke før 11 dagen efter og det holder jo ikk. Skal så også siges at jeg i nogle år har røget hverdag og det nok vil være anderledes med en som aldrig har haft et misbrug.

Men jeg tror det er ligemeget om det er coke,lsd,hash osv bare personen har et flair for ting som gør ham/hende afhængig og er vild med det og bare ikke kan få nok så må man sgu holde sig i masken og lade vær for så kan det kun gå en vej og det er ned af bakke.

Ansvar er et stort emne uden tvivl

KBmaster

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]