Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 17:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: MIne BUkser
Dette er noget jeg går og grubler over lige for tiden, er der nogen der lige kan jeg hjælpe mig med dette?

På den ene side er kola jo naturligt, og hvis man benytter det i det omfang man nu gør til festforbrug, skulle amf være mere skadeligt(ret mig hvis jeg er forkert!) og så føles det i hvert fald sundere dagen derpå
På den anden side er amf ikke lige så vanedannende og ikke så dyrt(skader ikke din økonomi så :) og politiet har lovgivet det som et mildere stof end amfetamin

Det skader jo begge din hjerne, men hvad er værst? Og hvad skader kroppen værst?
De fleste jeg har snakket med har sagt at kola var mindre skadeligt, men er det nu rigtigt?

Håber i kan hjælpe mig med denne gåde!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det argument med at cola er naturligt og amf er syntetisk holder SLET IKKE. Mange af naturens egne produkter er livsfarlige, selv i små mængder. Imens visse psykedeliske stoffer er fine nok.

Umiddelbart ville jeg tro at cola var lidt sundere, men jeg kan ikke rigtig begrunde det, udover at det føles bedre dagen efter. Dog er der vist en del psykiske bivirkninger ved overforbrug af kokain, og det sker jo også af og til at nogle kokain-hungrende personer røver en bank eller lignende, for at få penge til det.

mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu skal jeg ikk komme og spille professer, specielt da jeg ingen referencer har, men mit umiddelbare bud ville være at cola er sundest...
Jeg begrunder dette ud fra flere udsagn, og oplysninger som er blevet skrevet her på boardet, og udsagn fra venner og bekendte.

Amfetamin skulle eftersigende give flere fysiske problemer, og ifølge nogle også flere psykiske. Vi kan vist godt blive enige om det ikk er sundt, men hvis vi først kigger på afhængighed er cola jo langt dårligere end amf. Dette viser flere undersøgelser også.
Amfetamin har dog nogle rimelig ulækre bivirkninger, man kan godt sige det æder din krop op indenfra. Du blir også hurtige dum, og "bonghjerne" og høre på ved amf. Din hud blir også anderledes, og hele dit udseende blir AD! Dette kan selvfølgelig også ske ved cola, men det sker sku hurtigere end ved amf...

Håber du kunne bruge det til noget :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Amfetamin virker jo meget længere tid, så det bruger meget mere tid til at smadre kroppen. Dog kan det selvfølgelig godt være, at det er mere usundt at tage cola hele tiden fire døgn i træk uden at sove, end det er at køre på speed i fire døgn.

Titel: grim af amf?
Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
Forstår ik helt, hvordan "grim" blir man af amf? ens udseende? er helt lost!

Titel:
Dedikeret medlem

Ja ens udseende... Jeg har oplevet det ved et par tøser... De blir ligeglade med hvordan de ser ud, men det sker vel ved de fleste i et misbrug :wink:
Deres hud blir underlig, de blir bare mere gamle at se på!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja, man bliver så grim af amf. Éns hud bliver klam, éns stramme ansigtsudtryk er grimt, éns øjne er grimme, og éns hår bliver beget.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
Sker dette efter 1 gang eller skal man tage det en del gange? får ik rigtig lyst til amf hvis sådan noget sker :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det sker, hvis du tager meget. Hvis du har taget amf i et døgns tid, så begynder disse bivirkninger at vise sig. Hvis du har været på amf i tre døgn, så er de slemme. Nogle folk bliver grimmere end andre. Hvis du bare har taget en almindelig streg eller to, så er der ikke noget specielt at se udover dine pupiller og din rus. Men bare rolig, du bliver jo køn igen. :)

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg snakkede nu ikke om mens du er påvirket, men bivirkninger ved kroppen, ved længere forbrug....
Men jo, man ser ikk for køn ud når man er lam der til morgenfesten eller på vej hjem... Folk glor altid, selvom man synes man ser vildt normal ud:D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg synes sgu aldrig, jeg ser ret normal ud. :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hold da op, amfetamin er vand i forhold til alkohol når det gælder om at gøre en grim og utiltalende... værst er dog kombinationen af de to, man opfører sig totalt latterligt og snakker lort, mens man tror at man har totalt styr over tingene :)

Jeg ville også sætte mine penge på at cola er mindst skadeligt, men vent hellere til dextrose eller en anden med lidt forstand på neurofarmakologi har svaret.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Et faktum er jo at kokain metaboliseres langt hurtigere end amfetamin, så det kunne jo tyde på at kroppen "synes bedre" om kokain end amfetamin, altså at den er bedre rustet til at nedbryde kokain.

På den anden side kan man sige at kokain-rusen jo nok heller ikke er specielt sund, den har bare den fordel at den varer i langt kortere tid end amf-rusen.
Men hvis man så holder kokain-rusen kørende i lang tid (f.ex. 8-10 timer) stresser man vel kroppen nogenlunde lige så meget som på amf (?)
Eller er amf-rusen pr. tidsenhed mere skadelig ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]