Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Naproxen
Medlem

En kammerat har nogle smertestillende piller, Naproxen, liggende. Er disse overhovedet noget værd for en "spis-narko-til-jeg-dør"-type, som mig? En "Burroughs jr. in disguise". En vaskeægte "swinger party-massacre"-junkie!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ifølge Lægemiddelkataloget Online hører Naproxen til kategorien "Nonsteroide antiinflammatoriske midler (NSAID)", denne kategori omfatter bl.a. også ibuprofen. Om disse midler står der bl.a. følgende:

Citat:
Analgetisk virkning: Den rent smertestillende virkning af NSAID er ikke bedre end virkningen af analgetika som paracetamol, codein, dextropropoxyphen og tramadol, medmindre smerterne er udløst af en inflammatorisk reaktion.

Der står også meget andet, så jeg vil anbefale dig selv at slå midlet op derinde(jeg ville gerne have smidt et direkte link, men alle direkte links bliver videresendt til forsiden, så det ville ikke nytte). Men at dømme efter hvad der står om den smertestillende effekt, skal du nok ikke forvente nogen særlig kraftig rus, hvis du overhovedet kan mærke noget. Personligt ville jeg helt sikkert ikke gide æde dem for rusvirkningen. Det lyder for mig mest af alt som noget lignende panodil... :P

Titel:
Medlem

Årlrajt, jeg tror s'gu, jeg springer over. Tak alligevel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Pillerne er receptpligtige, fordi de er meget staerke, og det er ret let at tage en overdosis af dem. Jeg maa tage 1 om dagen, 1,5 hvis jeg har staerke smerter. Derfor er det overhovedet ikke noget man skal give sig til at eksperimentere med.

De har ikke nogen stoerre virkning, bortset fra at de selvfoelgelig er smertestillende. Dog bliver man rigtig "fuld" hvis man drikker en smule alkohol efter man har taget dem.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]