Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Udlandet
Citat:
Hey Future, har du noget imod ecstasy? Spiser du selv kiks/MDMA(?)

Har ikke noget mod stoffet overhovedet, har noget mod folks uvidenhed og deres måde at håndtere det på. Der er ikke noget værer end en flok lamme aber der guffer deres 15 pille, mens deres øjne ser tåbelige ud og de lyder som om de har intelligens som en 5 årie.

Men alle der ved lidt og tager forholdsregler samt har normal pli over for stoffer har jeg intet imod.

Tager ikke MDMA selv, syns beviserne er lidt for enstydige til at jeg har lyst til at putte det i hovedet, hellere ht2 agonister.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg fandt lige en ny artikel på MAPS' side, om et nyt forsøg med aber og MDMA som netop er afsluttet. Jeg citerer fra artiklen:

Citat:
If the findings uncovered by Fantegrossi and colleagues can be generalized to humans, then it appears that anecdotal reports of tolerance to MDMA, or its "loss of magic" over time cannot be treated as indicators of harm to the brain. It is not clear what lies behind reduced rates of MDMA self-administration. It is possible that MDMA changes the number or level of activity of specific serotonin receptors, perhaps as a result of repeated stimulation of affected receptors. If the "loss of magic" in humans is analogous to reduced self-administration in rhesus monkeys, then the cause or causes of long-term tolerance to MDMA effects cannot be harm to serotonin or dopamine neurons. Findings reported in this study also suggest that regular ingestion of MDMA may not harm serotonin axons. If this is the case, then taking a few doses of 125 mg (approximately 1.8 mg/kg) MDMA at three to five-week intervals seems especially unlikely to pose any risks of harm to these neurons.

Kort sagt, så konkluderer disse forskere det jeg hele tiden har sagt: at fornuftig brug af MDMA ikke er skadeligt for hjernen!

Hele artiklen kan læses her: Study Questions Toxic Effects of MDMA in Monkeys

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Child Inside skrev:
Kort sagt, så konkluderer disse forskere det jeg hele tiden har sagt: at fornuftig brug af MDMA ikke er skadeligt for hjernen!

Kunne jeg sgu godt ha' fortalt dig på forhånd! :P

/Dex - the human guinea pig! ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hmm.. Kigger man på Dex, tror man jo at det er MEGA skadeligt for hjernen :P.. (j/k)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bemærkelselsværdigt, at aberne selvadministrerer sig gennemsnitligt med 2-4 mg. / kg... Det er altså noget af en god blæser!

(70 kg. abe * 3 mg. = 210 mg. MDMA)

Noget kunne tyde på at brugerne af MDMA har en tendens til at overdosere... :roll:

Og hvad med det enkeltstående tilfælde, der selvdoserede sig med omkring 15 mg. / kg. ??? (1.05 gr. MDMA :!: ) - så kan man vist tale om en rigtig "lammeabe".

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]