Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
Er benadryl og DXM en "bad" sammensætning?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har lige kigget lidt på erowid... de kombinationer der har været mellem disse to substanser, har ikke resulteret i at folk fik det dårligt.

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_side_effects.shtml skrev:
Category: Frequent
See Also: The Itch

Ah, the "Robo Itch". Some people get it and some don't. There's evidence that at least some of the cases of Robo Itch are a psychological reaction to mild anesthesia, but many are probably a result of histamine release - not necessarily an allergic reaction per se, but a possible consequence of DXM's pharmacology. The itching tends to go away, and although scratching is pleasurable (and a loofah is wonderful), take care not to overdo it.

Actual allergic reactions have occurred, and often these are a result of the "inert" ingredients, usually one of the dyes (e.g., tartrazine). A topical antihistamine spray might be a good idea. You should always keep an oral antihistamine on-hand, at least during your first few DXM experiences (or when trying out new preparations). Just remember not to use any prescription, non-drowsy antihistamine with DXM. Diphenhydramine (BenadrylTM) is a good OTC antihistamine that is probably safe to combine with DXM (at least it hasn't caused anyone problems yet).

People who have used CoricidinTM tablets have reported that the Robo Itch seems to be completely absent. Be warned, however, that one should not use DXM+antihistamine tablets above the second plateau due to the potential for adverse anticholinergic effects (which if nothing else tend to cause bad trips).

Note that some people find the itching to be unpleasant enough to keep them from trying DXM again, and a few people have scratched themselves raw. Do take care.

Og husk på (det er også videnskabeligt bevist!!) er DXM er gået forkert og skævt ind i denne verden. Så alt hvad der har med DXM er at gøre, sucks :mrgreen:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: SydNordJylland
Tak for det.

Jeg har en ven der Anjin-san overvejer at prøve det, og evt. bliver det i aften, hjemme ved mig. Han bedte mig så poste dette spørgsmål, eftersom han er på benadryl :roll:

Så tak for din lille undersøgelse :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Vidste ikke Benadryl kunne give nogen effekt, andet end at virke mod høfeber og allergi. Synes hverken de sløver eller noget, men det er måske bare mig?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
dance2trance skrev:
Vidste ikke Benadryl kunne give nogen effekt, andet end at virke mod høfeber og allergi. Synes hverken de sløver eller noget, men det er måske bare mig?

Det kan jo være, at forfatteren har høfeber? Ellers mener jeg også, at antihistaminer (ved ikke benadryl tilhører denne gruppe eller ej) kan reducere bivirkninger ved nogle stoffer. F.eks fjerne kvalmen ved opiater.
Derudover kan antihistaminer forstærke effekten af benzodiazepiner, hvilket er grunden til, at de to stoffer ikke må blandes.

Mvh. Psyko

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Og man kan trippe på Antihistaminer. Såvidt jeg ved er det stærkt hallucinogent, med samme form for hallucionationer som datura (ret mig hvis jeg tager fejl)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Jeg er bevidst om at nogle antihistaminer giver sløvende effekt, ligesom benzoer. Om de virker lige så stærkt skal jeg ikke kunne sige. Men gældende for Benadryl mener jeg ikke, at disse på nogen måde virker sløvende, og undrede mig derfor over hvorfor at man ville bruge dem til et trip.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Skyd-Sven skrev:
Og man kan trippe på Antihistaminer. Såvidt jeg ved er det stærkt hallucinogent, med samme form for hallucionationer som datura (ret mig hvis jeg tager fejl)
Sø- og køresyge pillerne af mærket Marzine ja.

Men tror ikke på det er en virkning ved overdosering af alle slags antihistaminer og rusen på Marzine piller er heller ikke vildt morsom.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg snakker heller ikke om at den nødvendigvis er morsom men det kan give samme effekt som datura idet du kan ende i delerium!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Skyd-Sven skrev:
Jeg snakker heller ikke om at den nødvendigvis er morsom men det kan give samme effekt som datura idet du kan ende i delerium!
Det kan du også på bl.a. alkohol, men jeg skrev det heller ikke fordi jeg troede du ville trippe på dem.

Skrev det for at skræmme andre fra at prøve lortet, for det er slet ikke det værd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Benadryl er meget brugt i USA som indsovnings middel.Det er ikke et knock out middel,men i en passende mængde virker de faktisk sløvende.

Jeg er ikke helt sikker på HVOR mange Halluer man kan få af Antihistaminer,men det er en ret speciel rus.Noget af det første jeg prøvede med hensyn til Histamin piller,var Postafen.Et meget brugt køresyge middel fra 50-60.
Dem fik jeg det sq ret besynderligt af da jeg guffede 10 eller sådan noget.
Det var ihvertfald ikke så jeg tænkte,"Orhh manner.DEM skal jeg have fat i igen". :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]