Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 04:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har prøvet ren MDMA to gange.. første gang var jeg for lam til at stå op, så der sad jeg bare på en stol og havde det rigtig dejligt mens jeg hørte musik til en fest..

Den anden gang var cirka samme mængde, men her havde jeg masser af energi, og stod og dansede det meste af tiden.. selvom jeg godt nok var ved at vælte op til flere gange, syntes ikke selv jeg var så lam..

Man kan stort set selv styre sin MDMA lammert.. man kan sidde og være lam og have det dejligt, eller man kan tonse rundt på dansegulvet hvis det er hvad man vil. Et godt råd er i hvert fald at IKKE SIDDE NED, og vente på det virker. Bare fortsæt med at feste, så skal det nok komme snigende og slå dig i hovedet når det begynder at virke.. Gælder både for MDMA og alm. piller. (skal siges jeg åd det i kapsler)

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Psyko kan farmaceutisk kokain ikke være lidt anderledes kemisk? Fx som HCL-salt eller hvad ved jeg...

Nu ved jeg ikke lige hvordan med kokain, men AFAIK er virkningen af racemisk ren ephedrine (og lign. stoffer) forskellige fra d-ephedrine og l-ephedrine? Så måske er farmaceutisk lavet kokain bedre end slam kemikeres.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
daffy duck skrev:
Nu ved jeg ikke lige hvordan med kokain, men AFAIK er virkningen af racemisk ren ephedrine (og lign. stoffer) forskellige fra d-ephedrine og l-ephedrine?

Tænk, jeg troede sgu at netop de specifikke isomere du nævner, udgjorde et racemisk rent produkt! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Eh.. :)

Jeg mente at d-ephedrine ikke giver samme virkning som i-ephedrine :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Altså, der er optiske d og l-isomerer af efedrin, og de kan have (meget) forskellig virkninger generelt, ved ikke hvordan de er ved amfetamin og kokain. Men for at kokain overhovedet skal have en optisk isomer skal molekylet jo være kiralt.
Så vidt jeg ved producerer planter kun den ene type, og det der bliver fremstillet i et laboratorie vil oftest være en blanding, derfor kan virkningen være anderledes. Er dog ikke særlig meget inde i isomer-kemi, så i må gerne lige rette lidt på mig.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Elektra aka. dance2trance skrev:
Okay, nu fatter jeg ikke en brik :shock: . Men jeg har heller aldrig været en geni til kemi

Et lille ordsprog, der passer godt til situationen: "Tale er sølv, tavshed er guld!"

-Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]