Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
har hørt at morfin skulle give en ok rus , men har aldirg helt følt den store virkning fra dem jeg har haft.. det var noget smertestillende morfin med recept osv..

kan man ovrehovedet bruge disse ting til noget ?

i må MEGET gerne komme med noget INFO osv ? :)

Titel:
Junior medlem

Jeg ved at THC ved lav dosis skulle øge morfins virkning med ca 500% , og at der ved en stor normal/stor dosis THC skulle blive 10 gange kraftigere..

men... tilbage til min første post !

:wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved at du ikke ved hvad du taler om. Hvad er grundlaget for din påstand om synergi mellem tetrahydrocannabinol og morfin?

Jeg ved også at det er en dårlig ide at folkeskole-elever går og lammer sig, du er jo knap nok gammel nok til at drikke.

Titel:
Junior medlem

Rocco Siffredi skrev:
Jeg ved at du ikke ved hvad du taler om. Hvad er grundlaget for din påstand om synergi mellem tetrahydrocannabinol og morfin?

Jeg ved også at det er en dårlig ide at folkeskole-elever går og lammer sig, du er jo knap nok gammel nok til at drikke.

jeg er ikke folkeskole-elev !

og jo , vent og se.. imorgen vil jeg komme med kilder til det jeg skrev , først vil jeg sove ..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
@Rocco
Ud fra hvad konkluderer du at Gaanjafarmer ikke ved hvad han taler om?
Grundlaget er vel de videnskabelige undersøgelser der er lavet på området, som har vist at THC øger den antinociceptive effekt af morfin?
Jeg vil skyde på Gaanjafarmer refererer til de resultater Prof. Sandra Welch kom frem til, som står i Rowan Robinson's "Den store bog om hamp" s.66. Jeg gad ikke lige skrive det ind, men der står det samme som på denne side:
Citat:
2n.
Opiate Addiction --- In some cases, cannabis can serve to alleviate the symptoms of opiate withdrawal. As early as 1885, Dr. E. Birch reported the successful treatment of an opium addict and a chloral-hydrate addict by cannabis substitution and slow withdrawal. In 1891, Dr. J.B. Mattison held forth that "It has proved an efficient substitute for the poppy", and he described the case of "a naval surgeon, nine years a ten grains daily morphia taker... [who] recovered with less than a dozen doses. He recommended cannabis accordingly:

"[Cannabis is] a drug that has a special value in some morbid conditions, and the intrinsic merit and safety of which entitles it to a place it once held in therapeutics... Indian hemp is not here intended as a specific. It will, at times, fail. So do other drugs. But the many cases in which it acts well, entitle it to a large and lasting confidence." (79-81)

In a study of 49 cases of opiate withdrawal, conducted in 1942 by Drs. S. Allentuck and K. Bowman, cannabis was substituted for opium:

"The withdrawal symptoms were ameliorated or eliminated sooner, the patient was in a better frame of mind, his spirits were elevated, his physical condition was more rapidly rehabilitated, and he expressed a wish to resume his occupation sooner." (82)

Prof. Sandra Welch (Virginia Commonwealth Univ.) found that THC has a pronounced potentiating effect on morphine. At a low dose, THC increases the analgesic effect of morphine by 500%. At double the dose of THC, the effect is 10 times greater. The effect is not additive, and is relatively safe:

"One major advantage to a marijuana-morphine combination would be to reduce both the morphine component and a major morphine side-effect, depression of the respiratory system. It has already been confirmed that marijuana has no effect on the medulla, the center of the brain that controls respiration." (164)

This singular finding may lead to newsas methods of treating opiate addiction.

Tjek desuden Antinociceptive Synergy between 9-Tetrahydrocannabinol and Opioids after Oral Administration - Diana L. Cichewicz and Erin A. McCarthy
Enhancement mu opioid antinociception by oral delta9-tetrahydrocannabinol: dose-response analysis and receptor identification - Cichewicz DL, Martin ZL, Smith FL, Welch SP
Department of Pharmacology and Toxicology,
Medical College of Virginia/Virginia Commonwealth University,
Richmond, Virginia, USA.
Jpn J Pharmacol 1999 Apr; 79(4):427-31

samt Antinociceptive activity of intrathecally administered cannabinoids alone, and in combination with morphine, in mice - SP Welch and DL Stevens

Husk google er din ven, og lad vær med at udtale dig om noget du ikke ved noget om :P (Beklager jeg flamer, men synes det var på sin plads lige i dit tilfælde ;))

Titel:
Insane psychedelia user!

Læg lige mærke til ordene analgesic/antinociceptive, som på dansk betyder smertestillende. Gaanjafarmer påstår at cannabis forstærker morfins virkning med 500%, uden at definere hvad virkning han mener. Jeg tænkte at han nok mente lamme-virkningen, og ikke på undertrykkelse af smerter. Vi er trods alt psychedelia, ikke netdoktor.dk :P

Jeg er måske lidt ordkløver, men jeg synes der er en relativt stor forskel.

Titel:
Junior medlem

Lige præcis der jeg har mine fakta fra .. :)

Titel:
Junior medlem

men er der virkelig slet ikke nogen der ved noget om dette ? :o

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rocco Siffredi skrev:
Læg lige mærke til ordene analgesic/antinociceptive, som på dansk betyder smertestillende. Gaanjafarmer påstår at cannabis forstærker morfins virkning med 500%, uden at definere hvad virkning han mener. Jeg tænkte at han nok mente lamme-virkningen, og ikke på undertrykkelse af smerter. Vi er trods alt psychedelia, ikke netdoktor.dk :P

Jeg er måske lidt ordkløver, men jeg synes der er en relativt stor forskel.

Det kan du have ret i, men der bliver jo desværre lavet ret få undersøgelser af stoffers lammeværdi på mere end lægmands niveau :). Det viser dog stadig at en synergisme mellem de to stoffer finder sted, og den fysiske 'numbness' er vel også en del af den ønskede lamme-effekt af opiater.
Desuden har man påvist at det opioide og cannabinoide system indvirker på hinanden:
Cannabinoid and heroin activation of mesolimbic dopamine transmission by a common mu1 opioid receptor mechanism
Functional Interaction between Opioid and Cannabinoid Receptors in Drug Self-Administration
Når man så også tænker på at cannabis er en glimrende combo til stort set alle andre substanser, synes jeg ikke ideen om synergisme med opiater virker fuldstændig tåbelig. Den sparsomme mængde THC + Opiat/Opiod rapporter der findes på Erowid peger da også i den retning:
An Even Synergy - af Murple
The Best High I've Ever Had
Codeine's good friend...Marijuana
Complete Body Stone, Moderate Mental Disorientation
Jeg må dog give dig medhold i at det er ret tvivlsomt at man bliver 500 X lammere af en lille spliff til poppy-teen :)
On a side note - Så er jeg ret sikker på at man også benytter ordet (anti)nociceptiv på dansk. Alså perception af smerte, eller mangel på samme, men skal dog ikke 100% afvise at det danske sprog er mangelfuldt også i denne sammenhæng.

Titel:
Junior medlem

ThirdEyeFlood skrev:
tvivlsomt at man bliver 500 X lammere

nu er det også kun 5 gange !

500% = 5 gange så højt ? :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

GaanjaFarmer skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Oops, min ghb-påvirkede hjerne der tåger... 5 x selvfølgelig, men stadig tvivlsomt ;)

Titel:
Junior medlem

ThirdEyeFlood skrev:
GaanjaFarmer skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Oops, min ghb-påvirkede hjerne der tåger... 5 x selvfølgelig, men stadig tvivlsomt ;)

sådan går det jo :wink:

endnu værre er det jo så ved stor dosis THC (1000%) , men mon ikke det alligevel passer.. :roll:

Titel:
Junior medlem

er der slet ikke nogen der kan fortælle noget om dette ?

forskellige former ? virkninger ?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes, at morfin virker overraskende dårligt ifhld. til sin grimme storesøster heroin. Jeg har ikke prøvet intravenøs administration, men oral indtagelse giver først effekter - for mig - omkring 90-100 mg.
Det kan være lækkert nok, men det er slet ikke på højde med hvad jeg forventede af stoffet.

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Oxycontin der indeholder aktivstoffet oxycodon er noget bedre til at lamme sig på, men det er ikke særlig udbredt i DK, og det er IKKE det samme som morfin, omend virkningen kan minde derom.

En god startdosis oxycontin er vel ca. 20 mg. insuffleret (sniffet) Husk at du skal have "skallen" af, og at pillen skal knuses grundigt.

I USA kaldes Oxycontin af og til for Hillbillies Heroin = Bonderøvs Heroin.

Senest rettet af Psyko 20 nov 2005 18:13, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har heller ikke rigtigt fået noget ud af morfin selvom jeg har prøvet det nogle gange.

På 50 mg oxy (dog oxycodoner og ikke oxycontin - den eneste forskel er at continen er slow-release så den skal knuses) følte jeg lidt de ting jeg har læst om med opiatruser - jeg var helt tom i hovedet og det var varmt på en rar måde nogle steder og så var det bare rigtig rart at sidde der.

Og huske at lade være med at klø igen når det begynder på det - så bliver det meget værre.

20 mg er ikke nok til mig tror jeg - jeg kan mærke det men det er ikke rigtigt nok. Har prøvet oxy 4 gange eller noget.

Titel:
In our memories

Ad Hoc skrev:
20 mg er ikke nok til mig tror jeg - jeg kan mærke det men det er ikke rigtigt nok. Har prøvet oxy 4 gange eller noget.

Det er det faktisk heller ikke for mig...Jeg har ændret det til startdosis nu, det var mere en sikkerhedsforanstaltning, så knægten ikke tror at han skal tage 80 mg. på én gang.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

true...

hvad er egentlig fareområdet eller LD50 for oxycodone?

Titel:
In our memories

Ad Hoc skrev:
true...

hvad er egentlig fareområdet eller LD50 for oxycodone?

Jeg kunne ikke finde noget på engelsk hverken på google eller bluelight.nu. Jeg faldt tilgengæld over en post, der skrev at overfladelaget/skallen på contalgin, oxycontin osv. ikke er selve time-releasen. Det betyder altså, at man altid skal knuse disse piller, og insufflere dem, hvis man ønsker en "ordentlig virkning."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ok. Hvilke doser tager du når du virkelig skal mærke oxycodonen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]