Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har søgt en del rundt på psychedelia.dk, men jeg syntes ikke der bliver snakket meget om heroin nogle steder.

Er det fordi heroin er en slags "socialt ikke accepteret stof" blandt stofbrugere? Hvorimod hash, E og kokain er mere accepteret/moderne at bruge?

Fortæl lidt om dine synspunkter på dette stof, og jeg vil især gerne høre om erfaringer med selv indtagelsen, rusen, afhængighedspotentiale osv.

- Silver_Bullet

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg undgår helst at snakke om det, da jeg ved at det får mange til at se ned på mig, men jeg betragter det som ethvert andet opiat, det er ganske dejligt, og afhgighedsproblemerne er STÆRKT overdrevede, jeg har kendt til heroin i 2 år nu, og har taget det 3-4 gange (nogle gange binges på op til 7 dage) og har aldrigt mærket den mindste crawing efter det.
Tværtimod synes jeg det er rart at få en pause, og få tømmet tarmen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Kan kun give RM ret. Heroin er et lækker stof og forstår ikke hvorfor man skal sættes i bås hvis man prøver det :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er et utroligt lækkert stof, helt sikkert det bedste opiat jeg har prøvet.
Og som du selv siger er det blandt flertallet nok ikke så accepteret desværre.

Mht. afhænghedspotentialet er jeg enig med Rex mundi i, at det ikke er så slemt som alle påstår. Hvis man i forvejen har afhænghedsproblemer med andre stoffer, ville jeg dog nok undgå heroinen.
Hertil skal nævnes at jeg kun har røget og sniffet stoffet, og ved ikke om min mening ville være anderledes hvis jeg havde taget det intravenøst.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Troll skrev:
Men ellers er dette forum angst fyldt, og man får meget hurtig en på nødden af de mest angste. Så lev med det og over se blot bemærkningerne.

Hvor ser du folk, der forbander herion? Jeg synes at du brokker dig lige lovligt meget over stemningen og den generelle viden herinde.

Jeg har et ret ambivalent forhold til stoffet, da jeg ikke har set andre en junkier være på det. Nok fordi stoffet ikke ses i min omgangskreds, og derfor har jeg også svært ved, at have et reelt og åbent forhold til det. Dog er jeg ikke meget for tanken om at sprøjte et stof direkte ind i blodbanen - nok også mest pga. fordomme, der grunder i den åbenlyse stiknarkomani, der foregår på gader og stræder.

Jeg tvivler ikke på, at heroin er meget lækkert, men da jeg ikke selv føler mig særligt tiltrukket af opiater og deres virkning, regner jeg ikke med at røre det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

I min omgangskreds er der en del, der er stoppet med at tage stoffer, efter at det blev lidt for meget af det gode.
Og de fortæller alle om stort forbrug af hash, e, coke, swampe og ja nærmest det hele PÅ NÆR heroin. Det var der ingen af dem, der havde prøvet.

Så det virker lidt som om, det er ved lige dét stof, at mange nu om dage sætter grænsen.

Personligt har jeg heller aldrig prøvet det, så jeg skal ikke prøve på at spille alt for klog på området, men jeg tænkte at der nok var nogle af de garvede brugere herinde, der havde noget førstehåndsviden om emnet.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har ikke et problem med stoffet som sådan. Det ville være ret dobbeltmoralsk på den ene side at have noget imod det ene stof og så samtidig tage et andet. Jeg er kategorisk holdt op med opiater og andre stærke downers så heroin er ikke ligefrem noget jeg går særligt meget op i. Dermed også noget jeg ikke snakker om :) Men jeg har nu overhovedet ikke noget imod at folk vælger at benytte sig af det. Jeg kan ikke se hvorfor heroin skulle være SÅ meget slemmere end diverse andre stoffer.

-Jimmy Carter

Titel:
Flueknepper kongen

Det har et dårligt navn. Det er et glødende eksempel på "sidste holdeplads inden graven" p.g.a. de ret synlige heroinmisbrugere i det danske samfund (junkier)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg tror også heroin har et dårligt ry, pga narkomaner som skyder heroin cuttet op med en eller anden stivelse (correct me if I´m wrong) og det ødelægger deres vener. Hvis man har adgang til ren heroin (og kender den rette dosis) er det ikke specielt fysisk skadeligt.

Jeg har selv prøvet at ryge det en gang, men for mig var det ikke en oplevelse jeg havde lyst til at gentage. Jeg fik frygtelig meget kvalme. Sad bare op ad væggen og turde ikke røre mig, da det ellers vill "gynge" i mig så kvalmen blev værre. Jeg sov nogenlunde om natten, men næste morgen vognede jeg og gik lige ud på toilettet for at knække mig!
Resten af dagen havde jeg nogle "beskidte" tømmermænd, så det er vist bare noget jeg skal holde mig fra.
Men sådan er det med opiater: inten er man vild med dem, eller også har man det elendigt på dem. Jeg tilhører den sidste gruppe -men det er ikke på grund af fordomme :) .

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Det er vel også et af de stoffer der indebærer den største risiko for at dø af en overdosis, hvilket i sig selv vel er en udemærket årsag til at holde sig fra det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
jeg tror det bestemt har noget at gøre med at det "skal sprøjtes" ind, og så folk en eller anden ide om at NU er man ihvertfald supernarkoman og nu er der bare ingen vej tilbage til et normalt liv for dig, du er bare helt fortabt, og det kan simpelthen bare ikke blive værrerer nu.. samtidig tror jeg også folk kommer til at tænke på de hero junkier derer helt færdige og sidder og junker sig selv med en omgang skamcuttet heroin inde foran den der kirke i københavn..

f.eks kender jeg en, der hvert år til nytår skyder sig med en gang heroin, er han langt ude og fucket stjerne op ? næh ikke i min verden, han rører ikke andet resten af året, ikke engang alkohol..

jeg har heller ikke noget imod heroin, dog har jeg ikke prøvet det, så skal ikke udtale mig om hvordan rusen er.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er i min verden ikke stoffet i sig selv men den livsstil som nogle (endda få tror jeg) individer påtager sig - og iøvrigt syntes er mega fed, der skaber de værste tanker i mit hoved...

det er dog ikke for mig - andre opiater, fint nok - pardokssalt ja!

Medlem

Geografisk sted: hasselager
Mit forhold til dette stof.. er lidt blande meget... det er så abslut det ultimative opiat.. og syns det er dejlig og stene på og falde ned på...

men os meget farligt.. jeg har være i behandling som mange ved, hvor hoved parten var heroin misbruger.. og mange af dem var utrolig dejlig mennsker.. og fik nogen rigtig gode venner som jeg kunne betro mig til og virkelig lærte noget om mig selv ved og snakke med dem..

så de første gange jeg opleve folk drop behandling trods det hade live foran sig. til fordel for stoffe og et liv på gaden..var jeg meget uforstålig overfor.. og det gjord meget ondt da jeg opleve den første jeg var blive gode venner med dø af en od ensom på gaden fordi det var gåde i lort for ham..

men man må nok se på ja kalde det misbrugs gen eller hvad.. ved det ik selv i nu.. men vis jeg ser på de personer liv.. og huske på en ting en af min beste venner som hade være stik nakoman i 15år.. og haft over 20 blodproppe.. og haft et live der er helt utrolig..

for ham var det lige som og finde sin beste ven..

hmm ved ik hvor jeg vil hen med det.. men blive bare lidt bekymer når jeg læse noget af det i skrive.. ja det godt stof.. og jeg tænker selv tit på og prøve igen.. men jeg har bare set og hørt for meget til jeg har lyst til det....

pas på jer selv ik :) knus trold

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg forsøger at holde mig så langt fra stoffet som overhovedet muligt.. ikke fordi jeg har noget imod det, men fordi jeg ikke har i sinde at prøve det fordi det kan gå så gruligt galt som trold også beskriver det... :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

acidDreamer skrev:
Det er vel også et af de stoffer der indebærer den største risiko for at dø af en overdosis, hvilket i sig selv vel er en udemærket årsag til at holde sig fra det.

Dog er det værd at bemærke, at Falck kører rundt med noget "narcanti" i deres vogn, som modvirker stoffet (og dermed redder livet på folk). En af mine venner fortalte om en Københavnsk kollega, der blot på en enkelt dag reddede 16 narkomaner, som havde skudt noget ekstra hårdt dope i armen.

Titel:
Medlem

ja adranalin

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
HopIFjorden skrev:
Det er i min verden ikke stoffet i sig selv men den livsstil som nogle (endda få tror jeg) individer påtager sig - og iøvrigt syntes er mega fed, der skaber de værste tanker i mit hoved...

det er dog ikke for mig - andre opiater, fint nok - pardokssalt ja!

Det er lidt uklart, hvad du mener, men jeg tror nok, jeg er enig med dig. Min første gang foregik under uheldige omstændigheder helt generelt, men siden har jeg prøvet det 3 gange uden at opleve nogen afhængighedsfølelse. Bortset fra første gang har jeg haft meget positive oplevelser med heroin - og er sluppet for det fysiske ubehag, som mange beskriver.

Titel:
Medlem

dem jeg har snakke med i behandling er hele ik blive afhæning på en dag.. men som mange af jer blive meget glade for det.. og begyndt og bruge det mere og mere.. og en dag klappe fælden hurtig for nogen end for andre.... :?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
BRB skrev:
Mht. afhænghedspotentialet er jeg enig med Rex mundi i, at det ikke er så slemt som alle påstår. Hvis man i forvejen har afhænghedsproblemer med andre stoffer, ville jeg dog nok undgå heroinen.

Jeg er af den opfattelse, at man bør skelne mellem mono- og polydrugusers. Derudover er det vigtigt at påpege, at forskellige stoffer appellerer til forskellige personlighedstyper. Jeg var selv polydruguser helt ind til jeg fik rigtig smag for heroin, og siden da er dét det eneste stof (eller opioder er den eneste stofgruppe), som jeg virkelig har nydt.
Afhængighedspotentialet er nok overdrevet i den forstand at rigtig mange mennesker faktisk ikke rigtig får noget ud af heroin (eller andre opioder) og derfor ikke vil blive misbrugere "bare" fordi de prøver det.
Jeg læste faktisk om en undersøgelse i "Speed Culture" (en udemærket bog fra 70'erne), at det stof de fleste responderede positivt på i en blindtest var amfetamin (eller en eller anden variant heraf.)
Det største problem, når vi taler afhængighed er nok, at det er svært at sige præcist hvilke personlighedstyper, der vil blive tiltrukkede af en bestemt stofgruppe. Generelt gælder det nok, at folk der godt kan lide at være meget alene, fordi de har det svært med andre mennesker tilhører risikogruppen hvad angår opioder.

Jeg har selv kæmpet en hård kamp imod heroin, der indtil videre har stået på i ca. to år. Jeg forbander ikke, at jeg prøvede stoffet, men ærgrer mig over at jeg prøvede det mere end to gange (min erfaring er, at de færreste bliver psykisk afhængige første gang.)

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 58 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]