Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Min kammerat og jeg gik ned i den lokale isenkræmmer og købte 5 N2O patroner hver, men da vi kom tilbage og skulle til at suge, stødte vi på et problem - hvordan helvede får man gassen ud?! Kan man suge patronerne uden en siphon eller andre redskaber?

På forhånd tak.

JA! Jeg har fucking søgt, kunne ikke finde noget om hvordan man indtager det..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du har da ikke søgt - en hurtig søgning på "n2o" fandt bl.a. denne tråd, som besvarer dit spørgsmål.

For at opsummere pointen - du kan ikke indtage n2o uden siphon eller cracker.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Tak! Så tror jeg bare jeg smider mine patroner ud.. Gider fandeme ikke give 500 kroner for en siphon! :shock:

Jo, jeg har søgt.. Det er vel bare begrænset hvor grundigt, på en lørdag aften.. :D

Titel:
Junior medlem

Mecka skrev:
Du har da ikke søgt - en hurtig søgning på "n2o" fandt bl.a. denne tråd, som besvarer dit spørgsmål.

For at opsummere pointen - du kan ikke indtage n2o uden siphon eller cracker.

oki jeg må indrømme at jeg kun har prøvet lattergas los min børnetandlæge for længe siden.. så jeg har lige et par begynder spørsmål:

1. Hvis N2O sælges lovligt i byggemarkeder hvad er så det entlige formål da det vel ikke er tænkt som rusmidel ?? ville jo også gerne kunne komme med en sansynlig historie hvis sælgeren skule spørge hvad jeg skulle bruge det til..

2. Er denne form for N2O ikke tilsat noget for at man ikke skal indtage det..? som fx. husholdnings sprit er..!?

3. hvad er en siphon og hvordan virker den ? og fås den som sagt i byggemarkeder !? (gerne med billeder)

mvh. Anders

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
siphon på nedenstående billede ->

http://i14.ebayimg.com/04/i/08/6e/b8/e3_1.JPG

Titel:
Medlem
Brugeravatar

55F skrev:
oki jeg må indrømme at jeg kun har prøvet lattergas los min børnetandlæge for længe siden.. så jeg har lige et par begynder spørsmål:

1. Hvis N2O sælges lovligt i byggemarkeder hvad er så det entlige formål da det vel ikke er tænkt som rusmidel ?? ville jo også gerne kunne komme med en sansynlig historie hvis sælgeren skule spørge hvad jeg skulle bruge det til..

2. Er denne form for N2O ikke tilsat noget for at man ikke skal indtage det..? som fx. husholdnings sprit er..!?

3. hvad er en siphon og hvordan virker den ? og fås den som sagt i byggemarkeder !? (gerne med billeder)

mvh. Anders

1. N2O sælges efter min erfaring hovedsageligt i isenkræmmere. Har endnu ikke stødt på dem i byggemarkeder - og jeg har da ledt lidt. Butikker som Inspiration, Bahne, Kop & Kande o.lign. har højst sandsynligt N2O-patronerne. Spørg efter "Isi flødeskumspatroner". Man bruger patronerne til at lave flødeskum vha. en siphon og lidt fløde.

2. N2O'en fra patronerne er som sagt designet til at blande sig med fløde (ved omrystning af siphonen) og derved lave flødeskum. Da flødeskummen skal indtages er N2O'en helt ren - ellers ville de ikke måtte sælge den i forbindelse med forberedelse af fødevarer.

3. En siphon er en cylinderisk beholder, med 2 åbninger - en til at indføre N2O'en og en til at lukke gassen ud. Der følger brugsanvisning med, og siphonen er praktisk taget idiotsikker. Når man ønsker at indånde N2O'en undgår man at hælde fløde i siphonen, og inhalere istedet gassen direkte fra siphonen eller lukker den ud i en ballon.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mecka skrev:
Når man ønsker at indånde N2O'en undgår man at hælde fløde i siphonen, og inhalere istedet gassen direkte fra siphonen eller lukker den ud i en ballon.

Det skulle vist være bedst at lukke gassen ud i en ballon eller pose. Gassen kan givetvis være meget kold og ikke helt omdannet til gasser, hvis man bare sætter munden til siphonen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Det skulle vist være bedst at lukke gassen ud i en ballon eller pose. Gassen kan givetvis være meget kold og ikke helt omdannet til gasser, hvis man bare sætter munden til siphonen.

Ja, man bør nok tage sine forholdsregler. Jeg har personligt ikke haft problemer med for kold gas, men der er vel ingen grund til at tage chancer. Hvis man ikke ønsker at købe balloner hver gang man vil suge patroner er en anden mulighed at placere et stykke vandslange ovenpå siphonens mundstykke, og suge gennem det. Derved får man en vis afstand til mundstykket, og gassen er ikke så kold når den når lungerne. Balloner er dog (for mit vedkommende) den mest lette og behagelige måde at indtage N2O på, da man kan styre indtaget af gassen 100 %. Min kæreste foretrækker dog at indånde gassen direkte fra siphonen (gennem vandslangen) - men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg vil dog påstå, at så længe man bruger en siphon er man stort set sikret mod alle N2O-relaterede ulykker. En undtagelse er dog hvis man bruger en meget slidt siphon - jævnfør denne rapport og læs hvor galt det kan gå, hvis siphonen er ved at falde fra hinanden.

Titel:
Junior medlem

oki doki..

TaK for svarene...

Er der nogen der ved hvor en siphon kan erverves billigst ?
og passer de forskellige N2O patreoner til en siphon fra en anden butil/producent..?

hvor meget er der i en patron og hvad koster de ca. ?

Mvh. Anders

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
En siphon passer til de patroner du kan købe herhjemme ihvertfald. Der findes så vidt jeg ved kun en slags.

De koster typisk 6-6,5 kr./stk, medmindre du køber dem i metro eller lignende.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
JohnDeere..
Der findes 2 slags patroner herhjemme.. ISA og KISAG hedder de.. Men ISA er langt mere udbredt en KISAG..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Du kan godt åbne dem uden syphon men det er besværligt, sæt hele patronen ind i en tom plastikpose og slå et søm gennem pose/patron...

på ebay i tyskland kan man finde patronerne til 2kr -2.5kr stykket hvis man køber et lidt større parti

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Lad være med at bruge sømmetoden! Det er her du risikerer coldburns fordi gassen har så højt et tryk.
Enten få fat i en billig cracker fra nettet, eller køb en siphon.

Oftest kan man finde billige siphoner til kulsyrepatroner i genbrugs/antikbutikker, hvor N2O-patronerne passer i.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Problemet er bare, at siphonerne ikke er lavet til at blive voldtaget i så kraftig en grad.
Dvs. at de ofte går rimeligt hurtigt i stykker, hvis de ikke er af en vis kvalitet...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nopes, problemet opstår når folk loader for mange patroner i dem. Både på en gang, og over kort tid. Gummipakningen fryser til og bliver utæt, og så går den hurtigere i stykker. Samtidigt øger du risikoen for "eksploderende" patroner, hvor al gassen blæser ved siden af siphonen og ikke ned i den.

Hvis man er et stort selskab, eller har brug for at indtage meget gas, så er det anbefalet (af noname) at man har flere siphoner til rådighed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Hvis nu jeg gerne vil købe en siphon er der så en i ka anbefale?

Pris er underordnet det skal være kvalitet.

Titel:
Medlem

hvis du ikke skal lave flødeskum men kun suge kan jeg anbefale at søge på "ultraflate" på tysk ebay feks. de har crackers til 100-200kr, den jeg har, har indtil videre holdt til over 1000 patroner

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Zorglub skrev:
hvis du ikke skal lave flødeskum men kun suge kan jeg anbefale at søge på "ultraflate" på tysk ebay feks. de har crackers til 100-200kr, den jeg har, har indtil videre holdt til over 1000 patroner

Hvilken en af dem passer til de patroner man kan købe i danmark? Kan du evt. vise mig hvilken der vil være det bedste køb ?

Titel:
Medlem

dikki skrev:
Zorglub skrev:

Hvilken en af dem passer til de patroner man kan købe i danmark? Kan du evt. vise mig hvilken der vil være det bedste køb ?

de passer alle sammen til standart 8grams patroner, men den dyre model kan også tage 16grams patroner.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Som jeg skrev længere oppe:
Den mest udbredte standart hedder ISI.. Men man kan også købe KISAG patroner i danmark.. Så bare vær opmærksom på du køber en ISI siphon, så går det ikke helt galt..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]