Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan lige så godt indrømme det nu. Jeg har ikke den største viden omkring stoffer. Men er blevet anbefalet noget ved navn 2CB, og ville da høre om der er nogen der har haft erferinger med det, og om i såfald kan forklare mig lidt om det .

Stodder
Brugeravatar

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/2C-B
http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml
http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal020.shtml

Google er din ven

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Og det er Wikipedia også... :wink:
http://en.wikipedia.org/wiki/2cb

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Narcissus skrev:
Jeg kan lige så godt indrømme det nu. Jeg har ikke den største viden omkring stoffer. Men er blevet anbefalet noget ved navn 2CB, og ville da høre om der er nogen der har haft erferinger med det, og om i såfald kan forklare mig lidt om det .

Du har allerede fået lidt links at lege med; men på Psychedelias vegne: Velkommen til vores lille forum :D

Altid rart folk kigger forbi og suger lidt viden før de evt. tager de stoffer de støder på :idea:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det er et psykedelisk stof der ændrer din bevidsthed og den måde du opfatter omverden på (sanser, tidsfornemmelse, følelser osv.).

Virkningen minder ret meget om svampe.

Hvis du beslutter dig for at tage det, så gør det når du er ovenpå psykisk (og egentlig også fysisk) og i behagelige omgivelser (f.ex. dit hjem) med nogle mennesker du stoler på og har det godt sammen med.

Hvor gammel er du og har du prøvet andre stoffer?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Det nu ikke så ofte syntes jeg, at der forekommer dybe oplevelser på 2C-B, stoffet overdøver mere med mange farverige visuals. Imo er det ikke et stof man skal tage for at komme så meget dybere ind på sig selv, da ville alternativet være svampe f.eks. istedet.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er ikke enig i at 2C-B ikke kan bruges til at komme "dybere" ind i sig selv, selvom de fleste erfarne psykedelikere foretrækker LSD til dybere bevidsthedsudvidelse.

Junior medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Det er et psykedelisk stof der ændrer din bevidsthed og den måde du opfatter omverden på (sanser, tidsfornemmelse, følelser osv.).

Hvis du beslutter dig for at tage det, så gør det når du er ovenpå psykisk (og egentlig også fysisk) og i behagelige omgivelser (f.ex. dit hjem) med nogle mennesker du stoler på og har det godt sammen med.

Jeg har prøvet svampe, og har rimelig godt tjek på set og settings. Var bare lidt i tvivl om man fik samme 'filosofiske/ inadvendte føelse' med 2CB, som man eksempelvist gøre med svampe. Men det lader det til man så ikke gør :(

Junior medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Narcissus skrev:

Du har allerede fået lidt links at lege med; men på Psychedelias vegne: Velkommen til vores lille forum :D

Altid rart folk kigger forbi og suger lidt viden før de evt. tager de stoffer de støder på :idea:

Jamen mange tak :D tænkte nok at det ville være smartest at vide lidt om stoffet, inden man indtager det ;)

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Jeg er også enig med de andre om at 2CB ikke får en så meget i dybden. For mig er det et mere fysisk trip.

Til gengæld synes jeg at Hawaiian Baby Woodrose frøene fordrer en god tankeproces, hvis du leder efter et alternativ til svampene.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Narcissus skrev:
Zarathustra skrev:

Jeg har prøvet svampe, og har rimelig godt tjek på set og settings. Var bare lidt i tvivl om man fik samme 'filosofiske/ inadvendte føelse' med 2CB, som man eksempelvist gøre med svampe. Men det lader det til man så ikke gør :(

Jeg kan ikke rigtig genkende beskrivelserne om at det er "overfladisk" fra mig selv. Jeg synes det handler meget om set/setting.

En af mine dybeste og mest givende oplevelser under et trip var på 25 mg 2CB i en kælder hvor alt lys var slukket og vi havde tændt 100 fyrfadslys, hængt lagener op rundt omkring, ladet et vindue stå på klem og lagt frugt over det hele.

Jeg synes tilgengæld at jeg på 2CB (i modsætning til svampe, LSD osv.) oplever, at jeg kan "hoppe" ind og ud af trippet. Dette afhænger også meget af set/setting - jeg synes specielt at musik kan sætte meget gang i tingene.

Junior medlem
Brugeravatar

Ras skrev:
Jeg er også enig med de andre om at 2CB ikke får en så meget i dybden. For mig er det et mere fysisk trip.

Til gengæld synes jeg at Hawaiian Baby Woodrose frøene fordrer en god tankeproces, hvis du leder efter et alternativ til svampene.

Okay, så er det nok mere Hawaiian Baby Woodrose jeg skal ud i. Kan godt lide det mindfuck svampe giver, og vil gerne prøve at bruge den effekt til noget kreativt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Narcissus skrev:
Zarathustra skrev:

Jeg kan ikke rigtig genkende beskrivelserne om at det er "overfladisk" fra mig selv. Jeg synes det handler meget om set/setting.

En af mine dybeste og mest givende oplevelser under et trip var på 25 mg 2CB i en kælder hvor alt lys var slukket og vi havde tændt 100 fyrfadslys, hængt lagener op rundt omkring, ladet et vindue stå på klem og lagt frugt over det hele.

Jeg synes tilgengæld at jeg på 2CB (i modsætning til svampe, LSD osv.) oplever, at jeg kan "hoppe" ind og ud af trippet. Dette afhænger også meget af set/setting - jeg synes specielt at musik kan sætte meget gang i tingene.

Synes det er en god beskrivelse du giver :) og vil helt sikkert også prøve det, hvis musik har en så stor indflydelse under trippet !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: wonderland
Jeg kunne faktisk godt tænkte mig at vide hvor kraftige de visuals er som man får?

Altså jeg synes LSD giver nogle rimelige farverige visuals, men synes svampe er noget mildere, for ikke at sige næsten indbildning. Altså jeg har været oppe på doser hvor det gav hvad det skulle, men har også prøvet med 1,2 g hawaiianske som ikke gav noget som helst overhovedet, ikke det mindste, kun fysisk.

Mit spørgsmål er så, er det mest ala. syre eller ala. svampe? Er det ingen af delene? Og kan man få virkeligheds forvrængelser eller mere bare farver :) ? overvejer meget at prøve det.

Stodder
Brugeravatar

Hvor tæt ligger 2c-i's virkning på 2c-b?
Jeg synes 2c-i er meget visuelt og "mildere" for hovedet end svampe. Jeg føler mig mere sammenhængende og fattet selvom der er masser af visuals.

2c-b lyder til at være noget af det tætteste man kommer på et psykedelisk party-drug, ud fra hvad jeg har læst??

Medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
Jeg synes 2c-i er meget visuelt og "mildere" for hovedet end svampe. Jeg føler mig mere sammenhængende og fattet selvom der er masser af visuals.

2c-b lyder til at være noget af det tætteste man kommer på et psykedelisk party-drug, ud fra hvad jeg har læst??

Sådan som jeg har forstået det er 2c-b et af de dejlige designer drugs hvor man blot kan ændre en forholdsvist ubetydeligt gruppe i stoffet. Derefter kan man være i besidelse af et "lovligt" stof af den grund at nøjagtigt dette stof jo ikke er gjort ulovligt endnu. Så 2c-i er/var en ændring af 2c-b som nok højest sandsynligt har fået en meget lille hvis ikke slet ingen ændring i virkningen af stoffet selv. Kunne forestille mig hovedvirkningen ligger i "2c" delen.

Men jeg vil da gerne spørge dig? Hvor voldsomme var de visuals du fik? Uden at overdrive? Og på hvilken måde? Farver eller hallu'er? :)

Medlem

Geografisk sted: Danmark
leaf skrev:

For mig er 2C-I er meget dybere oplevelse hvor jeg har fået nogle virkeligt fede indsigter i verden, mens på 2C-B har det bare været happy farver. Men om jeg ville tage til fest på det.. tjaa det er nok en smagssag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg syntes godt man kan anbefale 2cb som et partydrug, men jeg vil anbefale at man starter op på det hjemmefra, og kommer ordentligt ind i trippet. Da en ordentlig omgang bodyload imo ikke er særligt fedt på et tætpakket dansegulv. Man kan så altid redosere, da bodyload efter min erfaring aldrig er så slemt ved redosen som ved første dose.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes 2C-B minder meget om svampe, dog med enkelte forskelle.

Skal måske nævnes at jeg er én af dem der har et 40mg's trip på 2c-b bag mig, endda første gang :lol:

(Dette er for oralt)
2c-b har mere bodyload ifht. svampe. Comeup er en del langsommere end indtagelse af svampe (Og en del mindre ubehageligt at indtage, da 2c-b'en i mit tilfælde var tabletter!)

Trippet er meget visuelt, næsten mere end svampe synes jeg, og ens tanker bliver i højere grad "inkluderet" i ens visuals. Jeg oplevede f.eks. at alt omkring min skærm var normalt, men selve skærmen var flydende og mit wallpaper (en græsmark) var levende, og det lignede at vinden blæste smukt henover den, og bevægede alt græsset.

Set & setting er dog umådeligt vigtigt, som med alle andre psykedeliske stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Electric skrev:
Jeg synes 2C-B minder meget om svampe, dog med enkelte forskelle.

Skal måske nævnes at jeg er én af dem der har et 40mg's trip på 2c-b bag mig, endda første gang :lol:

(Dette er for oralt)
2c-b har mere bodyload ifht. svampe. Comeup er en del langsommere end indtagelse af svampe (Og en del mindre ubehageligt at indtage, da 2c-b'en i mit tilfælde var tabletter!)

Trippet er meget visuelt, næsten mere end svampe synes jeg, og ens tanker bliver i højere grad "inkluderet" i ens visuals. Jeg oplevede f.eks. at alt omkring min skærm var normalt, men selve skærmen var flydende og mit wallpaper (en græsmark) var levende, og det lignede at vinden blæste smukt henover den, og bevægede alt græsset.

Set & setting er dog umådeligt vigtigt, som med alle andre psykedeliske stoffer.

Nice :) lyder som noget der burde prøves

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]