Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 11:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens. Kanon forum i kører her med mange rigtig spændende emner at kloge sig på!

Jeg ville høre om der er nogle af jer der ved om Spice gold og spice diamond stadig er lovlige i Danmark? Syntes ikke rigtig der har været noget i medierne om det og kan ikke finde ud af det gennem google. Måske fordi jeg ikke ved, hvad jeg præcis skal søge efter. Har prøvet med "legal high" og "lovlige stoffer" på danske sider, men intet dukker op. Men det kan være at nogen af jer har hørt eller ved noget mere konkret og måske kan henvise til nogle artikler eller noget? Ved godt at i ikke må linke herinde, men nogle hint til søgeord ville være fantastisk!

VH.

Medlem
Brugeravatar

Ja det er lovligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Søg på "Spice Gold 400mg" på google, under DANSKE SIDER 8)

Hvis du ikke finder den, så skriv igen ..

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
hvad gør det der spice produkt.. er det en slags hash?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nogle her inde fra mener at det har samme effekt som en mild hash .. Der er vidst også fundet 2 forskellige cannabinoler i, mener det var Tysk og amerikansk Spice .. Correct me if im wrong!

Ingredienserne : Ingredients:
Baybean, Blue Lotus, Lion's Tail, Lousewort, Indian Warrior, Dwarf Scullcap, Maconha Brava, Pink Lotus, Marshmallow, Red Clover, Rose, Siberian Motherwort, Vanilla and Honey

... Har hørt noget om, at det skulle være meget usundt at ryge, pga. de mange tilsætningsstoffer. Men har dog ingen kilder på dette!

Site Webmaster
Brugeravatar

Det i 'Spice' der gør det noget værd er JWH-018 og JWH-073. De er begge lovlige i danmark.

Citat:
JWH-018 (1-pentyl-3-(1-naphthoyl)indole) is an analgesic drug from the aminoalkylindole family, which acts as a cannabinoid agonist at both the CB1 and CB2 receptors, with some selectivity for CB2.[1][2][3] It produces effects in animals very similar to those of THC.

Citat:
JWH-073 is an analgesic drug from the aminoalkylindole family, which acts as a cannabinoid agonist at both the CB1 and CB2 receptors. It is somewhat selective for the CB1 subtype, with affinity at this subtype approximately 5x the affinity at CB2.[1] The abbreviation JWH stands for John W. Huffman, one of the inventors of the compound.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Skal vi ikke nævne alle de tænkelige kemikailer, der er lovlige i Danmark, sådan så vi kan få dem gjort ulovlige uden grund?

Hvordan kan de undlade at nævne hovedingrediensen uden at få problemer med loven, hvis de, som du hævder, indeholder de kemikalier?

Senest rettet af Minimal 02 jun 2009 15:12, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Minimal skrev:
Skal vi ikke nævne alle de tænkelige kemikailer, der er lovlige i Danmark, sådan så vi kan få dem gjort ulovlige uden grund?

ord til mor! :idea:

In our memories
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Minimal skrev:

ord til mor! :idea:

Og det betyder?

Insane psychedelia user!

word up
word to mother
helt sikkert
jo, lad os....

...med en ironisk undertone...

Site Webmaster
Brugeravatar

Minimal skrev:

Hvordan kan de undlade at nævne hovedingrediensen uden at få problemer med loven, hvis de, som du hævder, indeholder de kemikalier?

Så vi skal stoppe med at snakke RC'er, DMT og alle andre gode lovlige substanser?

De undgår sikkert problemer med loven fordi de sælger ud fra lande der er ligeglade.

En ting der er sikkert, JWH-018, JWH-073, CP 47,497 samt HU-210 er de stoffer der er blevet fundet i 'Spice' og 'Spice Gold'.

Du kan læse tyske THCPharms analyse af spice her:
http://usualredant.de/drogen/download/a ... wh-018.pdf
En artikel der dækker analysen:
http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... 11606.html
Her er der fundet CP 47,497 som primær ingrediens i spice:
http://www.pr.uni-freiburg.de/pm/2009/pm.2009-01-19.19/
(Det er alt sammen på tysk)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

In our memories
Brugeravatar

Jugg skrev:
Minimal skrev:

Så vi skal stoppe med at snakke RC'er, DMT og alle andre gode lovlige substanser?

De undgår sikkert problemer med loven fordi de sælger ud fra lande der er ligeglade.

Ja, det synes jeg... især stoppe med at nævne, når noget ikke er ulovligt. Det giver ikke mening, at en eller anden gut spørger herinde igen og igen "er det her lovligt, kæft hvor fedt?!", og så måneden efter er det ulovligt. Spørg dog på udenlandske sider. De er alligevel noget mere kompetente på engelsksprogede sider og kender til langt flere kemikalier, end vi generelt gør i Danmark, så ikke nok med, at man får bedre information, men så kan de indviede fortsat lege med bevidstheden derhjemme uden at bryde nogen love eller skade nogen mennesker. Og er det vigtigt at vide, om et stof er lovligt i Danmark, så tjek listen over ulovlige stoffer - findes det ikke der, er det ikke ulovligt - eller spørg en af de gamle medlemmer herindefra, som går op i den slags, så journalisterne ikke også får kaffen galt i halsen.

Hvis DMT blev solgt i Danmark i ren form lovligt (hvilket det jo ikke gør, da det er ulovligt), så ville det være dets dødsstraf at skrive noget om det herinde. Nu nævner du to kemikalier, som er indhold i et produkt, som tilsyneladende sælges i Danmark - hvor længe mon det bliver ved, hvis det opdages, at der tilsættes euforiserende stoffer, som virker lige så kraftigt som ren THC? Og hvor længe mon det egentlig ville være muligt at købe diverse planter indeholdende kraftige ting og sager, hvis det virkelig blev udbredt, og der var stor fokus på det herinde? Erfaringerne siger jo, at der rimelig hurtigt bliver handlet.

Psychedelia.dk er kraftedeme hovedårsagen til, at vores lovgivning bliver mere og mere latterlig, og det er alligevel her, at folk sidder og brokker sig, hver eneste gang der kommer et nyt tiltag!

Medlem

Minimal skrev:
Jugg skrev:
Minimal skrev:

Ja, det synes jeg... især stoppe med at nævne, når noget ikke er ulovligt. Det giver ikke mening, at en eller anden gut spørger herinde igen og igen "er det her lovligt, kæft hvor fedt?!", og så måneden efter er det ulovligt. Spørg dog på udenlandske sider. De er alligevel noget mere kompetente på engelsksprogede sider og kender til langt flere kemikalier, end vi generelt gør i Danmark, så ikke nok med, at man får bedre information, men så kan de indviede fortsat lege med bevidstheden derhjemme uden at bryde nogen love eller skade nogen mennesker. Og er det vigtigt at vide, om et stof er lovligt i Danmark, så tjek listen over ulovlige stoffer - findes det ikke der, er det ikke ulovligt - eller spørg en af de gamle medlemmer herindefra, som går op i den slags, så journalisterne ikke også får kaffen galt i halsen.

Hvis DMT blev solgt i Danmark i ren form lovligt (hvilket det jo ikke gør, da det er ulovligt), så ville det være dets dødsstraf at skrive noget om det herinde. Nu nævner du to kemikalier, som er indhold i et produkt, som tilsyneladende sælges i Danmark - hvor længe mon det bliver ved, hvis det opdages, at der tilsættes euforiserende stoffer, som virker lige så kraftigt som ren THC? Og hvor længe mon det egentlig ville være muligt at købe diverse planter indeholdende kraftige ting og sager, hvis det virkelig blev udbredt, og der var stor fokus på det herinde? Erfaringerne siger jo, at der rimelig hurtigt bliver handlet.

Psychedelia.dk er kraftedeme hovedårsagen til, at vores lovgivning bliver mere og mere latterlig, og det er alligevel her, at folk sidder og brokker sig, hver eneste gang der kommer et nyt tiltag!

Hvorfra ved i at der overhovedet ER journalister etc., der kigger med herinde?
Har i overhovedet nogle "beviser" for at Psy rent faktisk HAR indflydelse på hvad der bliver gjort ulovligt?

In our memories
Brugeravatar

Arreats skrev:
Har i overhovedet nogle "beviser" for at Psy rent faktisk HAR indflydelse på hvad der bliver gjort ulovligt?

Det er der masser af eksempler på. Fx bliver brugeres udtalelser herindefra ofte nævnt i den forbindelse i medierne.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Minimal skrev:
Arreats skrev:

Det er der masser af eksempler på. Fx bliver brugeres udtalelser herindefra ofte nævnt i den forbindelse i medierne.

Du har vist misforstået processen. Politiet får så godt som altid nys om et stof ved at:
a) De finder det under visitation eller ransagelse og sender det til analyse
b) En eller teenager kommer på hospitalet eller dør fordi en forhandler ikke har tænkt over hvem han solgte til. Bekymrede forældre overleverer stash til politiet.
c) Det får opmærksomhed i nabolandene.

Som regel er det først efter ulovliggørelsen og den følgende pressemeddelelse at journalisterne begynder at researche stoffet. Og en googling i Danmark leder dem selvfølgelig herind.

Når nu forhandleren af Spice ikke engang gider skrive på at det er et "research" kemikalie, der IKKE står på indholdslisten, der er hovedansvarlig for effekten, så fatter jeg ikke at du ikke synes det er rimeligt, at folk diskuterer det?
Psychedelia er sandsynligvis den bedste kilde til viden omkring narko i Danmark, selvfølgelig er det her folk tjekker først, og selvfølgelig skal de have ren besked.

Efter min mening er det ikke andre folks helbred værd at holde et stof lovligt.

Hvor mange flere mon var kradset af eller havde skadet sig selv permanent hvis der ikke var blevet advaret mod fx. mephedron herinde?

In our memories
Brugeravatar

Mephedron græder jeg heller ikke tårer over. Men alle de dejlige stoffer, som man kan tage og opleve mindre bivirkninger ved end vores statsstoffer, hvorfor skal de gøres ulovlige?

De tre a, b og c, som du nævner, det vil jeg da også være enig i, men nu er psychedelia blevet så kendt, og de ved godt, at man kan finde nye historier herinde. Jeg er også overbevist om, at jeg har set eksempler på udtalelser fra brugere herinde, som ikke bundede i ransagninger og den slags.

Nu kan man også sige, at jo mere fokus der kommer herinde, jo flere teenagere kommer i nærheden af stofferne, hvilket netop øger risikoen for a, b og c. Det er netop herinde, at folk bliver opmærksomme på dem, og at information om dem udbredes, hvilket øger kendskab og udbud. Hvis ikke de kunne dokumentere, at folk i Danmark lammer sig hensynsløst i dem og praler med, at det er lovlig narko, ved at læse herinde, hvad kunne de så bygge en historie på, som gør dem ulovlige?

Desuden læser en som Henrik Rindom jo med herinde, og han er da den farligste person i hele det her spil med at få bandlyst alle stoffer. Han bruger den information, som han samler herinde, til at underbygge påstande om, at alle stoffer er farlige, og at det er forrykt, at nogle stadig er lovlige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Klart, det er også fair nok at være forsigtig, men jeg synes at folks sikkerhed må komme før et stofs legale status. Folk har altså ret til at vide hvad de spiser (eller ryger).

In our memories
Brugeravatar

Det har de selvfølgelig, men jeg vil stadig anbefale, at man spørger til råds så vidt muligt på engelsksprogede forums eller spørger en bruger, man tror har en idé om det i PM. Lad os beholde de perler, der er tilbage, ved ikke at fokusere på brugen i Danmark.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg tror helt ærligt ikke at de fleste folk på udenlandske / engelsksprogede forums har sat sig synderligt meget ind i hvilke stoffer der er nu engang er lovlige eller ulovlige i lille Danmark. Det virker umiddelbart mere oplagt at forhøre sig på et ...dansk forum IMO.
Jeg tror du overvurderer psychedelias indflydelse lidt Minimal, og jeg kan ikke mindes et stof er blevet ulovliggjort på baggrund af at nogen har læst det eksisterer på Psy. Jeg hælder mere til jimfears abc. Måske pånær c da f.eks. Spice blandingerne allerede er ulovlige i Holland, Østrig, Tyskland, Schweitz og så vidt jeg husker England men jeg tror ikke en ulovliggørelse er på vej herhjemme (endnu).

In our memories
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
Jeg tror helt ærligt ikke at de fleste folk på udenlandske / engelsksprogede forums har sat sig synderligt meget ind i hvilke stoffer der er nu engang er lovlige eller ulovlige i lille Danmark. Det virker umiddelbart mere oplagt at forhøre sig på et ...dansk forum IMO.
Jeg tror du overvurderer psychedelias indflydelse lidt Minimal, og jeg kan ikke mindes et stof er blevet ulovliggjort på baggrund af at nogen har læst det eksisterer på Psy. Jeg hælder mere til jimfears abc. Måske pånær c da f.eks. Spice blandingerne allerede er ulovlige i Holland, Østrig, Tyskland, Schweitz og så vidt jeg husker England men jeg tror ikke en ulovliggørelse er på vej herhjemme (endnu).

Med hensyn til, hvad der er lovligt i Danmark, så hjælper det selvfølgelig nok ikke meget at spørge på de udenlandske, men der kan man jo kigge på listen over ulovlige stoffer eller spørge en herinde privat.
Jeg tror bare ikke på, at det kan være gavnende for noget, at der popper emner op om "lovlig narko i DK". Især fordi når der kommer fokus, kommer det også i de forkerte hænder, hvor det som regel går galt på et tidspunkt, og så har vi i hvert fald balladen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]