Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Nu hat jeg fået fat på noget spændende ketamin og vil prøve med små doser med min nærmest uhelbredelige depression. (Siden 1999) og jeg læser mange der taler om at starte med 20-40 mg hvilket passer mig fint. Men jeg har ikke rigtig nogen vægt og så bliver det sådan lidt på øjemål - eks. En 20ende del af et gram.

Men dwt holder jo ikke rigtigt. Hvad kan anbefales som vægt til den slags! Og kan det eventuelt også bruges til andet, så jeg kan forsvare indkøbet for konen :)

Senest rettet af sreddy 07 aug 2013 11:23, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Her er en tråd hvor der diskuteres nogle vægte: viewtopic.php?f=5&t=44433&hilit=v%C3%A6gt

Troede dit ketamin-mod-depression-projekt var noget du havde afklaret med folk omkring dig, så du ikke skulle gøre det i smug?
Sådan forstod jeg det på dine andre indlæg om det, i hvert fald.
Held og lykke med det anyways. :)

Medlem

Nej, ikke rigtigt. Vi lever ikke helt i en tid hvor der er megen forståelse for at nogen finder på at tage drugs. Slet ikke hvis man tilhører et højborgerligt miljø :) jeg starter i hvert fald med at køre det helt i smug, selvom jeg har en meget forstående kæreste.
Tak for link

Medlem

Geografisk sted: Kbh
En 20-del gram er 50mg, og det kan du faktisk risikere at få en meget mild men mærkbar rus af, hvilket der jo ikke er noget farligt ved, men det er vel ikke meningen. Så bare vær forberedt på det.
Du kan vel heller ikke være sikker på du har fået et gram, selv om det selvfølgelig er sjældent man bliver snydt med at få for meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg vil sige 50mg vil du ihvertfald kunne mærke - men du skal ud og have fat i en 0.00 vægt hvis du vil være mere præcis end at dele et gram op i 20 små bunker. (Hvilket jeg vil sige du godt kan gøre, når det er Ketamin - start altid lige med meget meget lidt på tungen/næsen for at allergi-teste hvis du ikke har prøvet det før)
Men hvordan hjælper ketamin egentlig på depression? Skal man i K-hole? eller bare små 10mg bumps i løbet af dagen?
Gode artikler? Er for doven :D

Medlem

Jeg har prøvet at læse på bluelight og der er forskellige holdninger. En har prøvet at køre det meget systematisk og daglige små doser.
http://www.bluelight.ru/vb/threads/3727 ... 1-22-10%29
Andre taler om at de har succes med relativ store doser og så kun hver 10-14 dag. Det er det jeg helst vil. Vil hade at fedte med det hver dag og vil nemt føle det mere som misbrug hvis jeg dagligt skal rode med det.

Jeg tog en lille smule, en meget lille bane i eftermiddags og blev lidt "fuld" men fik også den der oplevelse af at depressionen letter. Det er en underlig følelse jeg en sjælden gang får hvor det ligesom er at luften man indånder bliver lettere(svært st beskrive)

Jeg har lige taget en tilsvarende bane nu her og den giver en vis rus, men nu vil jeg så også helst undgå at tage mere foreløbig, men vi må se hvor det bærer hen. Jeg er slet ikke depressiv nu, men det ville jeg hellere ikke være hvis jeg eks. havde taget lidt amf. Det er langtidseffekterne der er det interessante.

Medlem

Men glad for at der er lidt interesse i mit projekt. Når man har været depressiv i 14 år og kun glimtvis har oplevet verden som den var før 1999, så tørster man efter at være i live igen. Men det er jo en balance, for hvis man kun er i live qua et decideret misbrug så er det jo dømt til at mislykkes.
Jeg har heldigvis meget selvdiciplin så frygter ikke et afhængighedsforhold, men er opmærksom på risikoen.

Men det er svært med selveksperimentering. Hvornår rammer man den rigtige dosis til at man bliver hjulpet medicinsk og ikke så meget at man er i et misbrug. Jeg leder efter erfaringer fra andre, og links er meget velkomne.

Personligt regner jeg med 2 små baner hver 10-14 dag. Det ville i hvert fald optimalt. Jeg ville elske at vågne i morgen og være frisk. Sm depressiv er morgenerne de værste. Der hvor man kæmper for at komme ud af sin seng og ligner noget der ikke har sovet i mange dage. Så jeg er mest spændt på i morgen, men håber jeg har taget nok.

Mens jeg skriver her kommer virkningen... Det er en dejlig lykkefølelse, men det er også lidt svimlende, så det er godt jeg ligger ned :) det svarer meget til at have drukket rigeligt med alkohol på sin vis. Jeg mangler en vægt, men må nok hellere bare få bestilt en, ellers bliver der jo ikke noget system i det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du læst lidt om K-hole?

Medlem

Lidt. Men jeg tvivler på at det er meningen jeg skal derhen for at opnå det jeg vil :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ved jeg nu ikke. Jeg har det godt dagene efter ihvertfald.
Har n2o også anti-depressive funktioner? Det er da ihvertfald lovligt ;)

Medlem

Kan man sove ovenpå en k-hole dosis? :) hvis jeg skulle tage så meget skulle det gerne være mens jeg alligevel lå i sengen og måske kunne sove efter et par timer. Jeg er selvsagt meget newbie med det her stads

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg plejer ikke at have noget problem med at sove på ketamin, jeg tror ikke du vil opleve besvær med de doseringer du vil tage.

Nu spørg jeg af ren nysgerrighed, ville analogen methoxetamine ikke være bedre farmalogisk til at kurere depression nu når det er en SRI?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ketamins antidepressive effekt skyldes primært dens effekt på NMDA-receptorer.
http://www.biologicalpsychiatryjournal.com/article/S0006-3223(99)00230-9/abstract

Jeg kan godt se idéen med en SRI men jeg tror næppe det er hvad trådstarter søger, han har sikkert været på alle mulige serotogene stoffer udskrevet af lægen, så det kan jo være de ikke virker på ham. Egentlig er det ikke meningen at de skal "kurere" depression, men de kan bruges som redskab til at give folk overskud til at arbejde med deres problemer så de kan komme ud af den og kurere den selv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Følger spændt med :)

Medlem

Tak Alice. :) Jeg har prøvet ALT i tidens løb bortset fra elektrochok og det ved jeg ikke lige om jeg ligger til at kunne få. Jeg har trods alt arbejde og kan fungere nogenlunde. Men Cipralex, Cipramin, Mirthazapin, Effexor, Samtaleterapi, motion, etc. Det der har virket bedst er nok effexor. De har dæmpet det værste, men på ingen måde gjort mig rask. Mit liv er faktisk rigtig godt. Jeg har alt jeg har ønsket, men så mange års depression er ikke sådan at få væk.

Nå men nu skal I høre. Jeg blev sgu lidt fristet igår til at K-hole efter snak herinde, så det gjorde jeg. Jeg lavede en dosis der var ca dobbelt så stor som de små doser jeg havde taget og tænkte at der måske var nok, måske ikke, men det var hvad jeg lige "turde". I starten var det lidt som det plejede, lidt svært ved at gå og lidt "fuldskab", men så lagde jeg mig i sengen og så skete der faneme ting og sager. Jeg har aldrig prøvet noget lignende, men tænker det må være sådan at være på svampe. :) Jeg følte en helt anden bevidsthed og så nærmest "ned" på min normale bevidsthed og følte mig på en eller anden måde ude af den normale verden. I et kort øjeblik fik jeg lidt angst, angst for at det var varigt og ukontrollerbart, men relativt hurtigt fik jeg magten tilbage og kunne selv navigere i nogen omfang. Det sjove var at jeg lå sammen med min kæreste som ikke vidste jeg var røget i et K-hole, så med lyset slukkede, fik jeg virkelig plapret løs og følte en stor lykke over at være til og det fik jeg så sagt en masse om... Det føles som lidt et under at jeg slap af sted med det og hun bare synes jeg var lidt sjov og romatisk. :)

I dag er startet fint, jeg er ret frisk og normalt kan jeg næsten ikke komme op om morgenen. Men rom blev ikke bygget på en dag og det er mere om et par dage det bliver lidt spændende. Jeg kan godt forstå K-hole virker tiltrækkende, jeg tror jeg vil glæde mig til om et par uger når jeg kan tillade mig det igen. Hvis ikke jeg holder mig fra det i noget tid, så bliver man afhængig, for det er sgu et dejligt stof. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ganske forståeligt at man bliver nysgerrig og vil høre hvad det er folk snakker om. Jeg tror dog ikke din dose har været helt stor nok til et hole, men har været en almindelig dissocierende dosering, er man i hullet er alt/tæt på alle virkelighedsinput blokeret i hjernen og man vil ikke kunne forstå hvad der sker omkring en.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

OK. jeg var sikker på det var et k-hole, for det var så underligt. Og jeg svævede et helt andet sted, men jeg kunne dog eks. ved at åbne øjnene komme lidt tilbage igen. Jeg tror aldrig jeg ville turde komme længere væk end det jeg var i går for det var meget langt væk. :)
Det varede vel en god halv time selvom jeg ingen tidsfornemmelse har. Jeg mangler den vægt hvis jeg skal nå det samme trip igen, uden at nå et ekstremt trip :)

Medlem

Bare en hurtig update. Jeg har været depressions-symptom-fri siden mit trip i onsdags og har ikke rørt K siden. Jeg er spændt på hvor længe det holder. Det er ret unikt. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Spændende spændende! Hold os endelig opdateret! =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: <RADAR OFFLINE>
Hvor mange vil tale imod mig hvis jeg stiller mig op og siger jeg direkte blankt afviser at ketamin kan være løsningen på en (svær) depression ?

Jeg er helt overbevist om at der er bedre alternativer.

Jeg siger dette fordi jeg selv har fået stærk depression af K over flere omgange. På længere sigt er det altså ikke noget vidunderstof .. På længere sigt bliver det temmelig fucked up ... selv ved lave doser ... som folk desuden har svært ved at styre :whogives: ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]