Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Har en god kammerat som har haft gode erfaringer med et præparat, som han desværre ikke kan huske navnet på. Han tog dem med henblik på at falde i søvn men også til at bekæmpe angst i mindre doser. Efter at have brugt det i et par måneder følte han ikke længere behov for dem, og stoppede fra den ene dag til den anden - uden nogle abstinenssymptomer eller nedtrapningbehov. Jeg er selv på rivotril og har været det i lidt over 3 uger nu. Mine doser ligger på 0.50 - 0.75mg om dagen, men er interesseret i noget som er mindre vanedannende, og da jeg oplever markant rebound i angsten når jeg prøver at stoppe, er jeg interesseret i et "bedre" alternativ i forhold til afhængigheden. Er der nogle som har et bud på hvilket præparat der kan være tale om? Eller et bud på alternativer som kan imødekomme mine ønsker?

Dedikeret medlem

Mon ikke det er seroquel/quetiapin? De kommer i en pakke med 100-120, som passer fint med han havde dem i nogle måneder, og de giver meget få abstinenser.

Edit: Ja, de er forresten lyserøde, og starter ved 25mg, og op. Lille pille.

Senest rettet af Ubrugtnavn 03 okt 2016 20:31, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!

Eller truxal var pillerne brune? For dem bliver man heller ikke afhængelige af og ligger lige som seroqel "et låg på".

Medlem

Får af vide at pillerne var helt hvide, så det er højst sandsynligt ikke nogle af dem i nævner. Men i forhold til dem i nævner, tror i at de vil kunne være behjælpelige til at bekæmpe den angst, som opstår når man kvitter rivotrilen? Virker de akut, eller skal virkningen "opbygges" ved brug af dem i en periode?

Medlem

Den medicin, din ven tog, var det formuleret i kapsler eller tabletter?

Tilføjelse: Uanset hvilket lægemiddel du påbegynder behandling med, så giver det kun lindring eller befrielse for symptomerne af angsten. Om det er SSRI'er, SNRI'er, benzoer, visse anti-epileptika eller anti-psykotika, så er deres virkning kun midlertidig. Jovist sker det at behandlede patienter oplever varig bedring, men jeg tror på, at det skyldes egne kognitive tiltag.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Beta blokkere (propranolol) kan dæmpe de fysiske symptomer på angst. Men de hjælper ikke med at sove. Og hjælper nok heller ikke med at aftrappe andre præparater.

Hvad med Phenibut, kan det ikke bruges til sådan noget? Men det er dog også afhængigheds dannende.

Medlem

Jeg tror godt, at man kan substituere med Phenibut :)
Lacker dog på erfaring, så hvordan man bærer sig ad, må jeg melde pas til.

Stod jeg i Heysan's situation ville jeg udskifte rivotrilen ud med stesolid eller risolid, og derefter trappe ned i et langsomt tempo. Sidste skridt kunne være en overgangsfase fra stesolid til Phenibut eller Lyrica.

Nu til den hovmodige del. Mild angst relateret depressive symptomer behandlet med IV ketamin har efter egne erfaringer vist sig fortræffelige. Én lav dosis pharmaceutisk rent Ketamin af S-isomeren har gjort "mig" symptom fri i 7-14 dage.
Sådan en selvbehandling kræver total afholdenhed for andre "bad-mood" regulerende midler.
"Man" bliver mere klarsynet, og bliver i stand til, at hive sig ud af negative tanke mønstre. I og med at realitetssansen forstærkes, så mindskes tendensen til unødvendige bekymringer og dermed kan tiden istedet bruges på, at nyde livets små fornøjelse. Disse medvirker et sundt humør, hvilket fremmer en god nattesøvn.

Jeg har ikke gjort ovenstående i godt og vel 1½ måned. :)

Medlem

Prøv baldrian lægeurten, virker ret godt på de fleste mennesker, ellers lyder det meget som Melatonin, virker dog ikke mod angst...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jordforbindelse skrev:
Prøv baldrian lægeurten, virker ret godt på de fleste mennesker, ellers lyder det meget som Melatonin, virker dog ikke mod angst...

Det er meget forskelligt. Baldrian havde ingen effekt overhovedet også selvom jeg spiste det som slik inden sovetid. Melatonin skal jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har prøvet.

Min hidtil erfaring med medicin til at sove på er at det alt sammen er mere eller mindre vannedannende. Har hørt gode ting om antihistaminer, men selv de mister deres virkning hvis det bruges for tit.

Medlem

Har endelig fået svar på pillernes navn, og de hedder "Accord quetiapin" nogle som har erfaring med disse? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Heysan skrev:
Har endelig fået svar på pillernes navn, og de hedder "Accord quetiapin" nogle som har erfaring med disse? :)

Ja det er et anti psykotisk medicin som virker ekstremt sløvende. Jeg føler mig som en zombie når jeg er på det og ikke på nogen god måde. Det er iøvrigt også vanedannende og dets sløvende effekt bliver mindre jo længere tid man tager det.

Dedikeret medlem

Enig med BasicReality, selv bare ved 25mg om dagen er de mærkbare i over 24 timer, men de er gode til at ligge en dæmper på tankerne, hvis man er på vej ud i tankemylder og ikke har tid til det.

Junior medlem
Brugeravatar

Quetiapin giver min krop og mit hoved ro, helt ned til 12,5 mg. og ved så små doser kan jeg sagtens holde mig vågen, jeg skal ikke kunne sige om det er noget for dig, men for mig er de et fantastisk alternativ til den flaske vodka jeg plejede at drikke når uroen melder sig.

Dedikeret medlem

Heysan skrev:

Kender godt til dem, men tager dem ikke længere med mindre jeg virkelig bare SKAL sove.
Det tilhører en gruppe medikamenter som har en antikolinerg effekt. Nogle forskere har fundet nogle resultater som peger på at disse præparter øger chance for at udvikle Alzheimers med op til 4 gange. Bare så i tænker over, at dette nok ikke er det med hensigtmæssige at indtage i for lange perioder ad gangen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nafets skrev:
Heysan skrev:

Kender godt til dem, men tager dem ikke længere med mindre jeg virkelig bare SKAL sove.
Det tilhører en gruppe medikamenter som har en antikolinerg effekt. Nogle forskere har fundet nogle resultater som peger på at disse præparter øger chance for at udvikle Alzheimers med op til 4 gange. Bare så i tænker over, at dette nok ikke er det med hensigtmæssige at indtage i for lange perioder ad gangen.

Ja og medicin induceret diabetes, permanent motorik tiks og andet sjov.

Det er et stof man bør tage hvis man rent faktisk er psykotisk, det er lige hårdt nok stof at bruge bare for at få søvn.

Ved god psykiatrien mener noget andet, men det er for mig en af grundene til at jeg ikke længere stoler på dem.

BasicReality skrev:
Nafets skrev:
Heysan skrev:

Ja og medicin induceret diabetes, permanent motorik tiks og andet sjov.

Det er et stof man bør tage hvis man rent faktisk er psykotisk, det er lige hårdt nok stof at bruge bare for at få søvn.

Ved god psykiatrien mener noget andet, men det er for mig en af grundene til at jeg ikke længere stoler på dem.

Kunne ikke være mere enig.

Medlem

Jeg tilslutter mig også enig. Psykiatriens generelle medicinske løsning er til, at lukke op og skide i! At denne generation udsættes for deres mange klamme antipsykotiske midler, er ansvarsløst og uforskammet. Idéen er ren og skær kapitalistisk, men forklædt og camofleret bag sundhedsvæsenet image af læge og helbredelse.
På mange fronter søges og forskes der i de helt forkerte hjørner af potentielt medicin. Kort sagt: de leder under fucking forkerte gulvtæppe!
Vi er i global mangel på assistance fra folk med lægelige kundskaber, som oprigtigt er motiveret af et ønske om, at hjælpe mennesker i nød, og ikke drevet af profitmæssige årsager.
En klient dukker op til et møde med sin psykiater, og klager over et dårligt humør og en del bekymringer.
Psykiateren udskriver som det første et recept til et quetiapin præparat og siger: "Her, lad os prøve med de her tabletter." Klienten spørger: "Jamen, hvor mange skal man så have?" Psykiateren besvarer prompte: "Vi starter med én tablet to gange dagligt. Kom igen om en uge, og så øger vi dig bare indtil du har fået lagt låg på dine tanker."
Alt for mange uvidende og forsvarsløse individer havner i et kæmpe forsøgseksperiment, som skal understøtte evidens af behandlingsmæssige værdier, som i forvejen ånder pga. svage kriterier.
Disse skumle og bivirkningsfulde anti-psykotiske stoffer er jo et mirakeltmiddel.
Lider du af borderline? Ja - tag dette antipsykotika!
Lider du af humørsvingninger? Ja - tag dette antipsykotika!
Er du trist? Ja - tag dette antipsykotika!
Er du ofte alt for glad? Ja - tag dette antipsykotika!
Bliver du nervøs i blandt ukendte ansigter? Ja - tag dette antipsykotika!
Har du for mange bolde i luften, og ved ikke hvor du skal begynde? Ja - tag dette antipsykotika!
Har du svært ved, at indslumre ligesom en stor del af den danske befolkning? Ja - tag dette antipsykotika!
Tænker du for meget? Ja - så tag dette antipsykotika!

I og med, at læger og psykiater kan udskrive det off label, kan det være behandling af gud ved hvad, så længe at den behandlende læge kan argumentere for brug hertil. Lige på dette område er det svineri i min optik.

Okay, har nogle svært sygdomsramte brug for disse antipsykotika, og syntes de at opleve bedring efter medicinering? Det skal ikke kunne udelukkes, men patienten/klienter betaler en høj pris i form af diverse nasty bivirkninger. Nogle oplever INGEN reducering af symptomer, og trods det betaler den høje pris med bivirkninger, som bidrager til forværing af både deres psykiske og fysiske helbred. Alligevel opfordre behandlerne at patienten fortsætter med medicineringen omend ikke andet øges den jo bare, for det kunne jo være, at han/hun får det bedre.

Jeg har aldrig modtaget medicinsk behandling af anti-psykotisk medicin, men eksperimenteret på et plan med søvnvanskeligheder. Det er absolut lort, der forvandler brugeren til en vegetable-looking zombie.. Vær kritisk.. Beklager mit lettere had.

Senest rettet af AlTeza 13 okt 2016 20:29, rettet i alt 3 gange.

Medlem

Okay fair nok, tak for jeres indskud. Vil helt klart holde mig væk fra dem så, og vil helt sikkert lige informere min kammerat om det i har skrevet, da han er glad for at bruge dem hyppigt i perioder. Det lød næsten også for godt til at være sandt. Alting har sgu næsten en eller anden form for pris.

Dedikeret medlem

E.B.E skrev:
Jeg tilslutter mig også enig. Psykiatriens generelle medicinske løsning er til, at lukke op og skide i! At denne generation udsættes for deres mange klamme antipsykotiske midler, er ansvarsløst og uforskammet. Idéen er ren og skær kapitalistisk, men forklædt og camofleret bag sundhedsvæsenet image af læge og helbredelse.
På mange fronter søges og forskes der i de helt forkerte hjørner af potentielt medicin. Kort sagt: de leder under fucking forkerte gulvtæppe!
Vi er i global mangel på assistance fra folk med lægelige kundskaber, som oprigtigt er motiveret af et ønske om, at hjælpe mennesker i nød, og ikke drevet af profitmæssige årsager.
En klient dukker op til et møde med sin psykiater, og klager over et dårligt humør og en del bekymringer.
Psykiateren udskriver som det første et recept til et quetiapin præparat og siger: "Her, lad os prøve med de her tabletter." Klienten spørger: "Jamen, hvor mange skal man så have?" Psykiateren besvarer prompte: "Vi starter med én tablet to gange dagligt. Kom igen om en uge, og så øger vi dig bare indtil du har fået lagt låg på dine tanker."
Alt for mange uvidende og forsvarsløse individer havner i et kæmpe forsøgseksperiment, som skal understøtte evidens af behandlingsmæssige værdier, som i forvejen ånder pga. svage kriterier.
Disse skumle og bivirkningsfulde anti-psykotiske stoffer er jo et mirakeltmiddel.
Lider du af borderline? Ja - tag dette antipsykotika!
Lider du af humørsvingninger? Ja - tag dette antipsykotika!
Er du trist? Ja - tag dette antipsykotika!
Er du ofte alt for glad? Ja - tag dette antipsykotika!
Bliver du nervøs i blandt ukendte ansigter? Ja - tag dette antipsykotika!
Har du for mange bolde i luften, og ved ikke hvor du skal begynde? Ja - tag dette antipsykotika!
Har du svært ved, at indslumre ligesom en stor del af den danske befolkning? Ja - tag dette antipsykotika!
Tænker du for meget? Ja - så tag dette antipsykotika!

I og med, at læger og psykiater kan udskrive det off label, kan det være behandling af gud ved hvad, så længe at den behandlende læge kan argumentere for brug hertil. Lige på dette område er det svineri i min optik.

Okay, har nogle svært sygdomsramte brug for disse antipsykotika, og syntes de at opleve bedring efter medicinering? Det skal ikke kunne udelukkes, men patienten/klienter betaler en høj pris i form af diverse nasty bivirkninger. Nogle oplever INGEN reducering af symptomer, og trods det betaler den høje pris med bivirkninger, som bidrager til forværing af både deres psykiske og fysiske helbred. Alligevel opfordre behandlerne at patienten fortsætter med medicineringen omend ikke andet øges den jo bare, for det kunne jo være, at han/hun får det bedre.

Jeg har aldrig modtaget medicinsk behandling af anti-psykotisk medicin, men eksperimenteret på et plan med søvnvanskeligheder. Det er absolut lort, der forvandler brugeren til en vegetable-looking zombie.. Vær kritisk.. Beklager mit lettere had.

Så engang en forsker snakke om paradokset der er ved at psykiatrien er den eneste "lægelige" profession som ikke gider kigge på det organ de gerne vil helbrede. Alle andre scanner, tager prøver, osv. Det er selvfølgelig også svært, men der er nogle ting du kan se på en scanning. Det er mystisk at jo mere ved vi ved om hjernen, jo bredere bliver løsningerne/medicinen til den. Det samme præparat kan ikke bruges hensigtsmæssigt til at behandle SÅ mange tilstande. Men ja vi er ved en skillevej og det offentlige system er presset, så selvom mange psykiatere ønsker at lave andre løsninger og udøve mindre tvang, så har de ikke tiden, ressourcerne eller lysten til at blive den psykiater som de andre griner lidt af fordi han tænker ud af boksen. Især i gamle dage, lukkede læger og psykiatere, dem ude af fællesskabet som forskede og arbejde med alternative metoder.

Hvis det kan give noget clearing, så er en af grunden til at psykiatrien er så infiltreret i lægevidenskaben og medicin. Syfilis var nemlig den primære årsag til sindslidelser i det sidste århundrede, og det ramte ikke kun de fattige men også den herskende klasse når de havde sex med de prostituerede mf. Der var derfor et kæmpe prestige i at kunne kurere denne sygdom, så da de fandt ud af at syfilis skyltes en lille bakterie som kunne dræbes vha. pencillin så troede de dengang allerede arrogante psykiatere, at alle psykiske lidelser skulle findes i enten bakterielle infektioner, eller ubalancer i hjernens signal stoffer. Hvilket de i høj grad stadig tror idag. Der er delvist sandt men hjernen ændrer sig både plastisk, altså med den måde vi bruger den på, samt vi bruger den på den måde vi gør, netop fordi den har det design den har. Noget Jung blandt andet var klar over da han sagde:

"Hvis er person skulle få det indfald, at reducere den åndelige fænomenlogi til kirtelaktivitet i hjernen, ville han med sikkerhed få den videnskabelige verdens velvillige bekræftelse. Skulle han derimod more dig med at se tegn på verdens skaberånd i stjernernes atomare opbygning, ville han af selv samme publikum blive kaldt sindsyg. Alligevel er hypotesen om ånden på ingen måde mindre sand, end den om materien"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]