Hector Salamanca skrev:
Jeg starter med at sige at mine argumenter ikke bygger på videnskabelig viden. Jeg har ikke læst nogen undersøgelser omkring brug af forskellige study drugs (udover lidt rapportering omkring mikrodosering, men af hvad jeg ved af findes der ingen rigtige videnskabelige rapporter om MD). Mine argumenter bygger derimod på den empiri jeg har gennem observation af bekendte, beskrivelser på internettet og så en hvis forståelse for nogen af substanserne gennem læsning herinde. Du har helt ret i at mange benytter slik, kaffe og chokolade som opvikkende stoffer til læsning. Det er heller ikke anbefalelsesværdigt, men jeg tror ikke der findes nogen der tror på at effekten af en pose slik giver en effektivitets stigning der kan sammenlignes med methamfetamin, amfetamin eller lsd. Apropos dig og Alfens diskussion omkring hvor kraftfulde stoffer er, så er slik i min verden noget længere nede på listen end amfetamin. Jeg kan da godt glemme min sult på grund af en pose slik, men jeg har endnu ikke mødt en pose slik der alene kunne holde mig vågen hele natten. Sammen med computerspil, gode venner og energi drik måske, men amfetamin kan altså gøre tricket helt på egen hånd.
Personligt føler jeg, at bivirkningerne af microdosering af LSD er langt mindre, end af en pose slik eller en kop kaffe. Jeg føler også, at Koffein er en meget destruerende substans for kontakten til kroppens iboende visdom, noget værre end meget lav dosis Lisdex-Amf og Meth. Her mener jeg, at man faktisk er nød til at virkelig være i kontakt med sig selv, før man overhovedet opdager, hvor fucket Kaffe egentlig er for systemet, selv på lave doser. Det er det, der gør forskellen. Ingen tvivl om, at når man kommer op i dosis, så er både Amf og Meth nogle slemme fætre, men på microdosis vil jeg heller have det, end mad fra MacDonald, slik eller Kaffe. Det fucker systemet op, selv på "lav dosis". Men igen det mærker man som oftest først, når man virkelig er kommet i kontakt med, systemets intelligens.
Jeg er enig med dig i, at kraften af stimuleringen på "mætningspunktet" er noget større på Amf og Meth end de andre, men det hænger ikke nødvendigvis sammen med den ubalance det skaber på microdosis.
Hector Salamanca skrev:
Jeg tror da godt man kan være presset i gymnasiet, men jeg mener ikke at der er nogen opgave i gymnasiet der retfærdigører brug af stimulanser for at kunne overkomme dem.
Kan man så forsvare, et forbrug at stimulanser for at overkomme fester? Det er bare et spørgsmål, og ikke en konklussion.
Hector Salamanca skrev:
Hvis man ikke kan overkomme gymnasiet uden narko, så tror jeg man skal finde en anden vej i livet.
Her er jeg faktisk enig med dig i, at det ville være det optimale helt sikkert. Det ser bare ud til at være ret svært for mange at praktisere. Samfundet er i min optik desværre sammensat sådan, at man i stor stil er afhængig af et eller andet overforbrug, bare for at kunne være med. Det er absolut ikke naturligt, at så stor en procent del af ungdommen er deprimeret, stresset og forvirret, som det er i dagens Danmark. I 20erne skal man helst være frisk.
Hector Salamanca skrev:
Det er altså ikke raket videnskab at bestå STX. Hvis man går efter rene 12-taller er det selvfølgelig svært, men igen jeg tror kun det er meget kloge mennesker der kan få rene 12-taller uden stress. Jeg tror at amfetamin og lign. kan afhjælpe stressen i en periode, men jeg tror brug af den slags har konsekvenser hvis der ikke holdes pauser. Du må da også indrømme at du har en lidt anden form for disciplin og interesse i rusmidler end langt de fleste (også herinde). Når man rådgiver folk, skal man huske at det ikke er sikkert at de har tænkt sig at gå ind i stoffernes univers med helt samme engagement.
Dette er helt rigtigt, og tak for at du husker mig på det.

Det er sådan nogle ting, jeg engang imellem totalt glemmer og overser, og det kan i værstefald få ret negative konsekvenser.
Hector Salamanca skrev:
Tror det er det jeg prøver at nå frem til. Hvis man absolut skal benytte sig af studydrugs, skal der være en meget god grund og man skal kende alt til virkninger og bivirkninger. Det skal foregå endnu mere stringent end hvis man indtager det til rekreativt forbrug. Og dette bunder i at man kan ende ud i en situation hvor det bliver hverdag meget hurtigt. Fordi man jo gør det i hverdagene, i mod sætning til det rekreative forbrug der naturligt ligger sig i festlige/ferie/weekend sammenhænge.
Her er vi enige. Man skal sætte sig godt og grundigt ind i det, og være bevidst om alle faldgrupperne. Dog mener jeg ikke, at det giver mening at siger, at stimulerende stoffer ikke er forsvarbare at bruge i skolen, hvis man gerne må bruge dem til fester.
Jeg har dog ikke nogen mening om, om stimulanser bør bruges eller ikke bør bruges overhovedet. Det må man gøre op med sig selv. Selv føler jeg sjældent behov for noget central stimulerende længere.
Imp
Jeg forstår, hvad du mener, og jeg synes, det giver mening. Men logikken i, at det ene skulle være ok frem for det andet, føler jeg ikke holder. Men det er vidst heller ikke helt, hvad du siger. Selv har jeg kun i enkle tilfælde brugt stimulanser til fester, for mig, er stofgruppen ikke særlig egnet til formålet. På den anden side har jeg brugt det til at udføre noget produktivt, og her føler jeg, de kan have en værdig i enten tidspressede situationer, eller hvis det som skal laves er møg kedeligt, ensartet og bare skal gennemføres. Så vidt jeg har hørt, bliver det også brugt enkle steder rundt omkring i verden på hospitaler til overlæger, i akut situationer, hvor der er mangel på kirurger pga. for mange operationer. Det synes jeg er fint. Men man skal selvfølgelig passe på med, at lave det til en vane.
Leah
Jo det synes jeg, der er stor forskel på. Men nu er der ingen der har snakket om dagligt forbrug, og heller ikke i mængder, hvor man bliver fuld eller blæst. I enkle tilfælde er det fint nok for mig, at folk benytter sig af lidt kemisk assistance(hvis det føles rigtigt for en selv), f.eks. op til en eksamen eller noget lignende.