Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral skrev:
shinsou skrev:
Jesus... Jeg synes det er meget forkert, at anbefale en 16-årig psykisk ustabil(no offence) knægt at drikke ayahuasca. Små skridt, ikke? Jeg betvivler ikke ayahuascas evner og potentiale, men det er nok ikke det bedste råd, du kan give sekstoi.

Psykiske problemer? Hvilke?

Alle har vel nogen psykiske problemer når det kommer til stykket

Vi er alle tossede! :D

Det at indtage et entheogent helligt sakramente omtales som en skizofreni/psykotisk tilstand, det samme er gjort om Indianske shamaner, hvem er de stupide? Jeg mener virkelig at de mest primitive samfund er bedre til at løse psykiske forstyrelser end hvores kvaksalver og forgiver praksis understøttet af en amoralsk, korupt og dybt dekadent phamaceutindustri, dem der leverede gas til Hitlers koncentrationslejre og laver forfærdelige forsøg med dyr og ødelægger mennesker

Jeg synes at dem der stadig ikke kan se det og det behøver man hverken at være scientolog eller konspirationsfanatiker for at kunne se, skal vågne op nu og se hva der forgår foran deres egne øjne, verden er langt mere korupt og mindre sukkersød end mange bilder sig ind, bare fordi noget er under dække at være underlagt staten så betyder det ikke at det kan være ligeså forbryderisk som de ussleste kriminelle, tænk på hvor meget der bliver begået i USA og andre lande, jeg snakker naturligvis ikke kun om lille Danmark som ofte bare hopper med på vognen og lader sig rulle afsted af de store gigantiske supermagters diktat

:life:

Titel:
Admin
Brugeravatar

@Astral: Der er altså væsentlig forskel på om det er en indianer eller en teenager fra Danmark der indtager ayahuasca. Det er slet ikke en del af den gængse kultur her i landet at bearbejde psykiske problemer med hallucinogener. Hermed ikke sagt at de ikke sagtens kan være brugbare værktøjer i dette øjemed! Hvis man som indianer har et voldsomt aya-trip og ønsker at snakke med sine nærmeste om det, så er der jo intet problem i det. Derimod hvis en dansk teenager oplever dette, vil det i de fleste tilfælde blot få familie og læger til at medicinere ham endnu mere. At indianerne brugte/bruger ayahuasca som terapeutisk værktøj er simpelthen ikke et argument i denne sag. Ihvertfald i mine øjne.

Citat:
og jeg sidder stille til fester lige så meget fordi jeg feks ikke altid lige kapere særligt pænt hvis tøserne kommer rendende hen og griber fat i mig så sidder stille af den grund og fordi jeg tænker meget godt på alkohol i højere doser.

Så at "tænke godt" vil sige, at man bare sidder for sig selv og isolerer sig? Imo er det nok nærmere et tegn på at man tænker i den forkerte retning hvis det er sådan når man er til fest.

-Jimmy Carter

Titel:
Flueknepper kongen

Astral skrev:
shinsou skrev:
Astral: Nej, sekstoi skal ikke trippe ayahuasca.

Jo, det skal han da selv bestemme!?

Du er jo netop i gang med at diktere, at det kunne være det bedst mulige.

Du er akkurat lige så slem som de læger du afskyr. Hvor de udskriver psykofarmaka, slynger du rundt med en helvedes masse stofforslag- og anbefalinger.

Ja, han er ikke tvunget af dig til at tage ayahuasca, men han kan også bare lade være med at tage risperidon.

Jeg er enig i, der er noget galt med visse emner i psykiatrien, og jeg synes det er dybt forkert, at der udskrives SSRI'er som slik her i Danmark, men derfra og så delegitimere anvendelsen af farmaci, som har nyttige anvendelser og som er i stand til at ende mange menneskers mentale lidelse synes jeg der er uendeligt langt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Levose skrev:
Astral skrev:
shinsou skrev:
Astral: Nej, sekstoi skal ikke trippe ayahuasca.

Jo, det skal han da selv bestemme!?

Du er jo netop i gang med at diktere, at det kunne være det bedst mulige.

Du er akkurat lige så slem som de læger du afskyr. Hvor de udskriver psykofarmaka, slynger du rundt med en helvedes masse stofforslag- og anbefalinger.

Ja, han er ikke tvunget af dig til at tage ayahuasca, men han kan også bare lade være med at tage risperidon.

Jeg er enig i, der er noget galt med visse emner i psykiatrien, og jeg synes det er dybt forkert, at der udskrives SSRI'er som slik her i Danmark, men derfra og så delegitimere anvendelsen af farmaci, som har nyttige anvendelser og som er i stand til at ende mange menneskers mentale lidelse synes jeg der er uendeligt langt.

Det kan godt være at hvores kultur er væsentligt mere fordækt på det mental hygieniske område, dvs. en form for tilpasningsfascisme, jeg ville selv hvis jeg var sekstoi gøre hva jeg anbefalede nemlig ayahuasca, :)

Titel:
Flueknepper kongen

Hvad HELVEDE er det du siger? Din sætning hænger ikke sammen.

Det ene øjeblik tilpasningsfascisme, det næste øjeblik ayahuasca.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Stonez skrev:
MaroK skrev:
Ellers vil jeg dele bekymring med Stonez

Jeg synes det er godt at du bekymrer dig MaroK, men her er dine anvisninger måske en smule malplacerede. Syntes umiddelbart ikke at din kommentar er specielt konstruktiv.
Konstruktiv?!
Er det ikke en ret god idé, at overveje ens stofforbrug når man er på antipsykotisk medicin i en alder af 16 år?

Først og fremmest vidste jeg på daværende tidspunkt intet om at han var 16 år. For det andet har jeg lidt svært ved at dække dit kommunikationsbehov når jeg ikke forstår hvad du mener når du bytter mit navn ud med dit fra min kommentar (måske et fåkop - måske ironi), for derefter at modsige dig selv. Beklager, men kan simpelthan ikke se hvor du vil hen..

Din kommentar var ikke konstruktiv (du var vel lidt træt af fjanteriet og sagde hallo, du er ikke helt vågen - bare på en ubehjælpsom måde/ ikke specielt konstruktiv - lad domstolene afgøre det.

Og nej, du behøves ikke at svare igen, selv om du måske gerne vil, det er totalt ligegyldigt nu - han får 1mg risperdal om dagen og er 16 år, så jo han bør overveje en del ting - du fortæller bare ikke hvad.

. (det er en stort punktum)

Kh MaroK

Titel:
In our memories
Brugeravatar

:roll: At tage hans stofmisbrug op til revision er ikke konstruktivt?
Jeg modsiger ikke mig selv.
MaroK skrev:
Og nej, du behøves ikke at svare igen, selv om du måske gerne vil, det er totalt ligegyldigt nu - han får 1mg risperdal om dagen og er 16 år, så jo han bør overveje en del ting - du fortæller bare ikke hvad.
Jo? Har du overhovedet læst hvad jeg skrev?

Citat:
. (det er en stort punktum)
:o

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
ayahuasca lyder sådan set meget spændende osv men tror jeg venter lidt selvom tanken får mig til at savle :P .

Imp: jeg danser jo også til fester og tænker altså genialt på alkohol ikke negativt men sådan generelt filosofisk om man vil, kan sige det tit er mig som sparker gang i dem jeg er sammen med til en fest :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

...

Senest rettet af Astral 12 okt 2006 20:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hehe havde nu ikke tænkt mig at tage det så tit :) , men ja du siger noget angående dosis

forresten kan jeg lige opsumere på om jeg laver noget i min fritid(hvilket er 24/7) jeg er begyndt at gå til skydning igen skyder bare ikke helt så godt som før

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Astral skrev:
sekstoi skrev:
ayahuasca lyder sådan set meget spændende osv men tror jeg venter lidt selvom tanken får mig til at savle :P .

Imp: jeg danser jo også til fester og tænker altså genialt på alkohol ikke negativt men sådan generelt filosofisk om man vil, kan sige det tit er mig som sparker gang i dem jeg er sammen med til en fest :wink:

Fordelen med ayahuasca er at tolerancen er yderst beskeden, du kan tage det flere gange om ugen, eller hver dag hvis du er "tosset" nok :P ;)

Desuden er det doseringen der afgøre intensiteten, så en lille dosis kan også virke yderst healende og opfriskende

Prøver du at fucke knægten(no offence) helt op astral? Nu må du satme lige tage dig sammen.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg finder det dybt uansvarligt at du anbefaler en knægt på 16 at tage et kraftigt psykedelika. Astral, jeg ved godt at du er langt ude, men en ting er når det bare er dig selv du kører op med paranoide vrangforestillinger og hvad ved jeg, noget andet er når du kommer med råd der er decideret farlige. Jeg kender ikke Sekstoi, men jeg ved at mange 16-årige er letpåvirkelige og et råd fra en eller anden, kan virke som en legitimering i forhold til at eksperimentere med ting som man bestemt ikke er klar til i så ung en alder, i hvert fald ikke som teenager i DK.

Hvad om du lukkede røven og skred ad helvede til i stedet for at spille smart med dine latterlige sammensværgelsesteorier og tåbelige råd? Jeg mener seriøst at du intet har at gøre på psychedelia.dk, når du kan opføre dig på den måde. Tag dog for fanden og tænk dig om. Idiot.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Jeg finder det dybt uansvarligt at du anbefaler en knægt på 16 at tage et kraftigt psykedelika. Astral, jeg ved godt at du er langt ude, men en ting er når det bare er dig selv du kører op med paranoide vrangforestillinger og hvad ved jeg, noget andet er når du kommer med råd der er decideret farlige. Jeg kender ikke Sekstoi, men jeg ved at mange 16-årige er letpåvirkelige og et råd fra en eller anden, kan virke som en legitimering i forhold til at eksperimentere med ting som man bestemt ikke er klar til i så ung en alder, i hvert fald ikke som teenager i DK.

Hvad om du lukkede røven og skred ad helvede til i stedet for at spille smart med dine latterlige sammensværgelsesteorier og tåbelige råd? Jeg mener seriøst at du intet har at gøre på psychedelia.dk, når du kan opføre dig på den måde. Tag dog for fanden og tænk dig om. Idiot.

Høre jeg en smule dobbeltmoral her!

Folk er modne i forskellige alderstrin! I Amazon junglen giver man også teenagere ayahuasca, mødrene kan sågar finde på at tage meskalin imens de ammer for at babyerne blir mere rolige!

Hvis jeg skal ta det du skriver til mig seriøst, så sviner du også indianerne til! OG det finder jeg ret frastødende, jeg går ind for ligestilling, jeg går ind for frihed og jeg mener at når man er 16 så er man næsten voksen og nogen er mere klar til det end andre og det kan han vel vurdere bedst selv?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Astral:
FUCK INDIANERE!!!!!!!! Vi lever for fanden ikke i amazonjunglen, selvom det ville være dejligt. Prøv at forstå det!
Drysser du ayahuasca på din morgenmad siden du er så glad for at man ikke udvikler tolerance?

Ved ikke om du kan huske da du var 16? Men for mit eget vedkomne var det en meget forvirrende alder, og mit hoved var fyldt med forskellige tanker fordi der skete så meget nyt i mit liv. Havde jeg fået stærk psykedelika dengang, tror jeg det ville have forværret min tilstand.

Og til din fuldstændig ukonstruktive kritik imod psykiatrien, synes jeg du skulle begynde at peje på noget specifikt du er utilfreds med, istedetfor bare at slynge om dig med flotte tillægsord. Det er lidt det samme som mange politikerer gør.
Og tænk på alle de familier der har skizofrene/depressive/maniodepressive/ocd lidende medlemmer - Måske virker det meste psykofarmaka sløvende, men det kan altså gøre et liv i helvede, til et liv der er værd at leve. Det er jo ikke bare patienten selv, der har det forfærdeligt i hans psykotiske verden, det er lige så meget hans bekymrede familie der har måtte leve med vedkomnes lidelse i mange år.
Jeg har den opfattelse at du mener at ALT psykofarmaka er lort, vil du venligst erkende at det faktisk hjælper mange mennesker? Hvis du ikke kan acceptere det vil jeg betegne dig som en meget syg person, der har mistet forbindelsen til virkeligheden.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Astral skrev:

Nej.

Astral skrev:
Folk er modne i forskellige alderstrin!

Ja.

Astral skrev:
I Amazon junglen giver man også teenagere ayahuasca, mødrene kan sågar finde på at tage meskalin imens de ammer for at babyerne blir mere rolige!

Og...? Underlig legitimeringsform. Har du været der? Set det ske? Observeret konsekvenserne?

Astral skrev:
Hvis jeg skal ta det du skriver til mig seriøst, så sviner du også indianerne til! OG det finder jeg ret frastødende, jeg går ind for ligestilling, jeg går ind for frihed og jeg mener at når man er 16 så er man næsten voksen og nogen er mere klar til det end andre og det kan han vel vurdere bedst selv?

Sviner indianerne? Ligestilling? Frihed? - Thumbs up.

Jeg tror, at du - når der opnås enighed - bliver bannet, Astral. Så om ikke andet så vil jeg anbefale dig at være lidt mere moderat for din egen skyld. Jeg håber, at du vil lade det her være sidste gang, hvor du i den grad ignorerer sund fornuft. Selvom der godt nok ikke er meget, der tyder på det.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Astral skrev:

Folk er modne i forskellige alderstrin! I Amazon junglen giver man også teenagere ayahuasca, mødrene kan sågar finde på at tage meskalin imens de ammer for at babyerne blir mere rolige!

For det første er jeg PISSELIGEGLAD med indianerne! Du er ikke i junglen nu. Kan du forstå det? Man gifter også sine døtre væk som 10-årige nogle steder, men det betyder ikke at det er en god ide, eller at vi andre skal gøre det samme.

Han kan gøre hvad han vil, men du skal ikke råde børn til at tage ayahuasca på denne her internetside. Så gider du godt at stoppe, din psykopat?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Okay, vi kan godt sætte en officiel grænse ved 18 men det gælder vel også for pharmaceut stoffer isåfald, da de også fucker en del ved hjernekemien og eftersom man ikke er voksen endnu må en anbefaling af disse midler vel være mindst ligeså fucked up som at anbefale ayahuasca, dvs. en sammenligning, så lægerne er altså min. ligeså "fucked" up som det jeg anbefaler

Jeg glemte måske at fortælle at man selvfølgelig skulle have en med god kendskab og en tripsitter, det er selv påkrævet

Men så må vi jo sige at sekstoi og alle andre herinde på forumet straks bør stoppe med alle former for stoffer

Men yeah jeg anbefaler som sagt ikke noget, og det vil jeg heller ikke gøre, burde nok slet ikke have nævnt det med ayahuascaen men nu siger han også at han ikke vil tage det og det er jo fint nok så, men eftersom sekstoi selv har spurgt til psychedelisk terapi så kom jeg med et eksempel men en terapeut er naturligvis hva der skal til

Ellers er der tale om dobbeltmoral som jeg ser det, jeg er jo ret fleksibel og vil ikke komme med dogmer

Men hvis det er den officielle politik så vil jeg sige at man bør vente til man er 18 hvilket jeg også mener i de fleste tilfælde, men som sagt så kender jeg ikke personen og kan ikke vurdere det, hvilket mange andre herinde desvære tillader sig selv at bilde sig ind eller påstå at de gør, hvilket er arrogant

Jeg indrømmer trods alt at jeg ikke kan bedømme det men kommer med et alternativ til pharmaceutindustriens gift
__

Senest rettet af Astral 12 okt 2006 20:45, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
så lægerne er altså min. ligeså fucked up som det jeg anbefaler

Så det retfærdigører altså dine udsagn? :roll:

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Imp skrev:
Citat:
så lægerne er altså min. ligeså fucked up som det jeg anbefaler

Så det retfærdigører altså dine udsagn? :roll:

Næ men det må man vel ku konkludere men jeg vil med glæde tage det angående aya tilbage

Men så ved jeg ikke hvor meget jeg kan hjælpe sekstoi, det er jo trods alt et psychedelisk forum

Men det skal lige siges at der rent faktisk er foretaget psychedelisk terapi med skizofrene børn som fik LSD og psilocybin og fik det væsentlig bedre

Men ja, der var en terapeut og det vil være nødvendigt

http://www.maps.org/news-letters/v07n3/07318fis.html

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hej Astral! Godt at du er kommet til fornuft. Det undrede mig også at du ikke selv kunne se det uansvarlige i at anbefale stærke psykedelika som DMT til mindreårige. Dermed ikke sagt at ingen mindreårig kan tage et forsvarligt trip, men som du selv skrev: Folk er forskellige og når man diskuterer over nettet, hvor man ikke kan se folk i øjnene, må man overveje muligheden et worst case-scenarie. Mht. SSRI'erne er jeg helt enig i at der udskrives alt for mange recepter i dagens Danmark. Men derfor betyder det jo heller ikke at ingen kan have gavn af dem. Igen givet at diskussionen foregår over internettet, bør vi nok lade tvivlen komme lægerne til gode. De er trods alt ikke helt ufaglærte. Men jeg tror nu heller ikke du finder mange herindefra der ligefrem vil tilråde SSRI-behandling hvis ikke den var blevet lægeordineret først. :)

Alle i andre: Det var dén flamewar. Astral har indrømmet at han tog fejl, så nu tier i stille!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 135 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]