5-APB er efter egne erfaringer mere potent per mg., relativt til 6-APB, men kvalitativt vil jeg bestemt sige 6-APB var bedst.
Har haft fornøjelsen af begge stoffer 4 gange, 2 doser af hvert stof - self med pauser på flere dage mellem hver dosering.
Doserne lød på 70 mg og 100mg.
Typisk for begge stoffer er, at de er har et meget langt "build" til plateau. Der går lang tid, før man føler, man er ramt.
Det starter som en lille spire. Næsten som den følelse, jeg får - og som jeg tror mange andre får - når de første blade springer ud på træerne i april. Som et grønt, uskyldigt håb, der venter på næring.
Efter en time i denne håbefulde tilstand, mærkes det endelig.. den spirende følelse indeni forvandles langsomt til kosmisk glæde og ustyrlig empati.
Det føles meget naturligt, meget kropsligt og jordnært. Ikke som den kemiske slaghammer ladet med tvungen lalle-eufori, som MDMA ofte beskrives som, og mange millioner kilometer fra den giftig-gule, stinkende og frådende mephedron-mani. Heldigvis, vil nogle mene.
Lad os få det på plads: 6-APB er ikke en stimulans. I hvert tilfælde ikke på facaden. Måske gemmer der sig lidt dopamin-noradrenalin magi bag kulisserne, men det er ihvertfald ikke noget, man lægger mærke til på de forreste rækker.
6-APB giver dig mulighed for, at stikke tæerne ned i det psykedeliske univers og dets finurligheder. Du får ikke lov at hoppe på hovedet i, men måske er det et meget godt trade-off for knapt så erfarne stofbrugere. Det er min erfaring med stoffer, at jo mere psykedelisk det bliver, jo mindre kontrol får man mentalt.
6-APB er langt mere et "ægte" psykedelika end MDMA, forstået på den måde, at du får langt mere af den typiske tankegang og personlige indsigt med APB.
MDMA giver for så vidt også en unik indsigt, men indsigten har bare den uheldige tendens til, at blive farvet af massiv eufori og kærlighed for alt og alle.
Under alle omstændigheder er der tale om et yderst interessant stof.
6-APB er en vinder - hvis man ellers kan navigere gennem minefeltet af scammere og svindlere, der alle mener de sælger den ægte vare.
my trillion ten cents.. håber noget af det ku' bruges