Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 14:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psytaihai skrev:
jeg tog dette stof i julen og nytår så sidste gang var den 6 januar, og derefter er jeg begyndt at få en bragende hovedpine, MINDST en gang om dagen!

kun i højre side lige ved tindingen, det føles som en kæmpe blyant der bliver presset ind i hovedet på mig samtidig med mit højre øje løber i vand/eller blinker meget hurtigt, har svært ved at se og det er ubehageligt at lukke øjet !

jeg har lettere kvalme pga smerten, har haft migræne anfald før, hvor jeg endda har knækket mig, men dette føles ikk som migræne?

er der nogen der måske har en anelse/forklaring om det er stoffet der kan have indvirket på min hjerne(eller en anden del af kroppen) eller er det simpelthen bar noget andet ?

jeg har gået i stykke tid med det nu og er lidt i tvivl om hva der mon har fremkaldt det??

Det er du fandeme selv udenom. Nu har folk herinde efterhånden advaret helt åndsvagt meget om mephedrone, plus det er et rc så ingen helt konkret viden om dets sikkerhed findes. For alt vi ved kunne du blive impotent om 5 år.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har efterhånden taget meph en del gange, og vil sige at jeg aldrig er blevet mere smadret i hovedet af noget andet. Sidst jeg tog det, var vi 3 venner, som delte ca 2 g. vi to ca 120-130 mg i hver streg. Men dagen efter er min næse helt ødelagt (næseblod, den sviger og er helt tilstoppet med snot), så tror virkelig ikke det kan være sundt. Noget jeg næsten er helt sikker på, er at Meph's afhængiheds potientiale, er enormt, så pas på.
Men er der nogle andre der har taget det i samme mængde, ville godt høre om jeres oplevelse (dagene after osv.) ??

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
MAMM skrev:
Jeg har efterhånden taget meph en del gange, og vil sige at jeg aldrig er blevet mere smadret i hovedet af noget andet. Sidst jeg tog det, var vi 3 venner, som delte ca 2 g. vi to ca 120-130 mg i hver streg. Men dagen efter er min næse helt ødelagt (næseblod, den sviger og er helt tilstoppet med snot), så tror virkelig ikke det kan være sundt. Noget jeg næsten er helt sikker på, er at Meph's afhængiheds potientiale, er enormt, så pas på.
Men er der nogle andre der har taget det i samme mængde, ville godt høre om jeres oplevelse (dagene after osv.) ??

2 g. er jo også helt uhyrligt at indtage, når du kan læse herinde at stortset alle andre er meget meget længere nede i doserne? Kan godt være at dette nye 'wonderdrug' er meget skadelidt, men det er da en selvfølge at du bliver smadret i hovedet, når du bevidst overdoserer kraftigt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Resist skrev:
psytaihai skrev:
jeg tog dette stof i julen og nytår så sidste gang var den 6 januar, og derefter er jeg begyndt at få en bragende hovedpine, MINDST en gang om dagen!

kun i højre side lige ved tindingen, det føles som en kæmpe blyant der bliver presset ind i hovedet på mig samtidig med mit højre øje løber i vand/eller blinker meget hurtigt, har svært ved at se og det er ubehageligt at lukke øjet !

jeg har lettere kvalme pga smerten, har haft migræne anfald før, hvor jeg endda har knækket mig, men dette føles ikk som migræne?

er der nogen der måske har en anelse/forklaring om det er stoffet der kan have indvirket på min hjerne(eller en anden del af kroppen) eller er det simpelthen bar noget andet ?

jeg har gået i stykke tid med det nu og er lidt i tvivl om hva der mon har fremkaldt det??

Det er du fandeme selv udenom. Nu har folk herinde efterhånden advaret helt åndsvagt meget om mephedrone, plus det er et rc så ingen helt konkret viden om dets sikkerhed findes. For alt vi ved kunne du blive impotent om 5 år.

og så for at sige noget konstruktivt.

ifølg dextråse så er det her stof, en agonist til 5ht-2b, agonister til dette kan bruges til at fjerne hovedpine(måske er mæfårdrøn bedre imod "clusterheaches" end lsd?) - hvis du så får tolerans på denne receptore, så vil der vel være mindre aktivitet på den, og dermed får du hovedpine, da, er det c'eren der så gir hovedpine? - anyways. hold dig langt fra dette stof, hvis du ellers er vant til hovedpine... er min teori... SKYD DEN NED FOR FANDEN DA!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
spiffeh skrev:
ifølg dextråse så er det her stof, en agonist til 5ht-2b, agonister til dette kan bruges til at fjerne hovedpine(måske er mæfårdrøn bedre imod "clusterheaches" end lsd?) - hvis du så får tolerans på denne receptore, så vil der vel være mindre aktivitet på den, og dermed får du hovedpine, da, er det c'eren der så gir hovedpine? - anyways. hold dig langt fra dette stof, hvis du ellers er vant til hovedpine... er min teori... SKYD DEN NED FOR FANDEN DA!

Hvilke stoffer kender du med en effektiv påvist virkning mod hovedpine og/eller migræne som 5-HT[sub]2B[/sub]-agonister?
Triptanerne er den stofgruppe hidtil har den højeste virkningsgrad på migræne, men de virker bl.a. som 5-HT[sub]1B[/sub]- og 5-HT[sub]1D[/sub]-agonister - så vidt jeg ved har de ikke nogen markant affinitet for 5-HT[sub]2B[/sub]-receptoren.

Psytaihai> Tak fordi du deler dine erfaringer, rigtig interessant - men jeg håber selvfølgelig du er helt i orden igen inden længe. Selv om det måske ikke virker sådan, ER der faktisk folk herinde som er interesserede i at vide hvilke bivirkninger forskellige RC's kan have. Det er vigtig viden at få ud.

Resist> Hvad i alverden hjælper det at snerre af folk som har taget et stof, og melder tilbage hvilke bivirkninger det har haft på dem? Som skrevet ovenfor, mener jeg at det er super-vigtigt at få opsamlet den slags information, og jeg ser nødigt at folk bliver skræmt fra at dele den slags vigtig viden fordi de blot bliver svinet til af sure stoddere. Selv om vi er mange herinde som har udtrykt betænkelighed overfor p-MMC, er der sgu også mange som har promoveret det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Hvilke stoffer kender du med en effektiv påvist virkning mod hovedpine og/eller migræne som 5-HT[sub]2B[/sub]-agonister?
Triptanerne er den stofgruppe hidtil har den højeste virkningsgrad på migræne, men de virker bl.a. som 5-HT[sub]1B[/sub]- og 5-HT[sub]1D[/sub]-agonister - så vidt jeg ved har de ikke nogen markant affinitet for 5-HT[sub]2B[/sub]-receptoren.

ved ikke om der er nogen stoffer som bliver markedsført til dette, og jeg ved ikke om det er fordi 5ht2b virker indirekte på de andre serotonerge nerveceller du nævnte, eller omvendt for den sags skyld, lille uskyldige stakkels spiffeh synes det blir pisse komplekst ligepludselig vrææl! - var bare et par googlinger der fortalte mig at denne receptorer har indvirkning på hovedpine/migræne - og at agonister kunne reducere/fjerne det.. - personligt er en panodil nok til mig - som jeg sagde, en teori, skyd den ned hvis du vil... :D

Senest rettet af spiffeh 15 jan 2008 16:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis Mephedron virkelig er en 5-HT2B-agonist, så tænker jeg at det ikke kan skade at skrive dette to steder:

Overstimulering af 5HT2B receptorere kan medføre cardiac fibrosis og andre ret seriøse hjertesygdomme, som i sidste ende kan resultere i hjertefejl eller lign. Nogle mener enda at et højt indhold af serotonin i blodet - som kan skyldes for meget 5-htp med b6-vitamin, kan give samme problemer.

Min kilde til sidstnævnte. http://yarchive.net/med/5-htp.html
Det første kan læses på wikipedia under cardiac fibrosis.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Må indrømme at jeg synes det lyder helt syret det her. Bare det at der er så mange af jer der har prøvet det, uden nogen som helst viden om det, og at der stadig er en del af jer der promoverer det, og endda snakker om at det kunne være et fremragende alternativ til amf...

Det lyder også som om at stoffet bliver solgt, uden betænkning fra sælgers side, og indtaget i alt for store doser, og i blandinger med andre stoffer...

Derudover er der en masse gætterier og fra mund til mund historier, og når der så er en person der kommer med en række negative konsekvenser pågældende har oplevet, så blir han sgu svinet til...

Pas nu lidt på jer selv. Jeg håber fandme ikke for jer at der ligepludselig dukker uoverskuelige bivirkninger op.
Jeg opfordrer til til at samle alt dokumenteret materiale om stoffet og samle det... i wikien evt..

Titel:
Flueknepper kongen

5-HT2B-receptoren styrer vasokonstriktion af pulmonære blodkar. Hvilket resulterer i pulmonær hypertension, hvilket i øvrigt er ret så farligt.

Pas nu for helvede på, og styr så det indtag af mefedron! Det eneste, det ender med er en fatal overdose, hvorefter det bliver forbudt. Det er set før!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
spiffeh skrev:
ved ikke om der er nogen stoffer som bliver markedsført til dette, og jeg ved ikke om det er fordi 5ht2b virker indirekte på de andre serotonerge nerveceller du nævnte, eller omvendt for den sags skyld, lille uskyldige stakkels spiffeh synes det blir pisse komplekst ligepludselig vrææl! - var bare et par googlinger der fortalte mig at denne receptorer har indvirkning på hovedpine/migræne - og at agonister kunne reducere/fjerne det.. - personligt er en panodil nok til mig - som jeg sagde, en teori, skyd den ned hvis du vil... :D

Se nu, der er god grund til at det er en god idé at underbygge alle sine påstande med en reference. Jeg har aldrig set angivet at 5-HT[sub]2B[/sub] agonister skulle kunne anvendes mod hovedpine eller migræne, men jeg vil meget gerne se det hvis du ellers gad opgive din kilde. Ellers er der ingen teori at skyde ned. Underbyg hvad du forsøger at formidle som en videnskabeligt funderet teori eller hold den for dig selv, tak. Videnskab baseret på ren hear-say er ikke bedre end løse rygter, og kan bidrage til misinformation af værste skuffe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
spiffeh skrev:

Se nu, der er god grund til at det er en god idé at underbygge alle sine påstande med en reference. Jeg har aldrig set angivet at 5-HT[sub]2B[/sub] agonister skulle kunne anvendes mod hovedpine eller migræne, men jeg vil meget gerne se det hvis du ellers gad opgive din kilde. Ellers er der ingen teori at skyde ned. Underbyg hvad du forsøger at formidle som en videnskabeligt funderet teori eller hold den for dig selv, tak. Videnskab baseret på ren hear-say er ikke bedre end løse rygter, og kan bidrage til misinformation af værste skuffe.

men skriver samtidigt at det blot er min teori?.. og skyd den ned, var ment som at folk meget gerne måtte forsøge.. - var ikke ude på at såre dig prømætheåius.. ae ae :D

ellers, http://de.wikipedia.org/wiki/5-HT-Rezeptor
.. valgte en tysk kilde, for at gøre dig glad :)

http://www.nature.com/bjp/journal/v140/ ... 5437a.html <- og en engelsk, for at gøre andre personer glade. (har ikke læst den hele, men tror den underbygger det jeg siger, med at 5ht2b agonist = mindre hovedpine.. - og derved kan bruges til forklaring, på ham guttens problem med migræne efter brug af mæfårdrøn.

Titel:
Insane psychedelia user!

spiffeh skrev:
men skriver samtidigt at det blot er min teori?.. og skyd den ned, var ment som at folk meget gerne måtte forsøge.. - var ikke ude på at såre dig prømætheåius.. ae ae :D

ellers, http://de.wikipedia.org/wiki/5-HT-Rezeptor
.. valgte en tysk kilde, for at gøre dig glad :)

Øhmm.... Din reference siger det stik modsatte af hvad du påstår. Den siger at 5-HT[sub]2B[/sub] antagonister muligvis har en vis profylaktisk virkning mod migræne, hvilket jeg meget gerne tror. 5-HT[sub]2B[/sub] agonister som mCPP er nemlig påvist at kunne udløse migræneanfald i op mod 90 % af migræneramte. Neurogenic dural protein extravasation induced by meta-chlorophenylpiperazine (mCPP) involves nitric oxide and 5-HT2B receptor activation
Hvis pMMC virker som en relativt kraftig 5-HT[sub]2B[/sub] agonist, lyder det derfor også ret sandsynligt at den kan udløse migræne, specielt i folk som i forvejen er disponeret for det - som f.eks. psytaihai.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

synes bare overskriften sagde "Agonist actions of dihydroergotamine at 5-HT2B and 5-HT2C receptors and their possible relevance to antimigraine efficacy" men.. hmm.. det blir skide komplekst når man kommer ned i detaljer... kan du uddybe hvorfor det er antagonister der så hjælper? - og når du siger forebyggende, mener du så ikke så præcis det samme som jeg siger? - man opbygger en tolerans på dem, således at der med antagonister vil være ekstra aktivitet og dermed ingen hovedpine- og hvis man tager agonister, opbygger tolerans, så der vil være hovedpine?

pråmæthæus, dette skal ses som positiv kritik, men tænkte på om du ikke kunne skrive det alment brugte ord i parantes efter det "lægelige" ord.. lidt ala profylaktisk(forbyggende) eller in vivo(i cellen, altså i kroppen, dermed ikke i et reagentsglas)(så du brugte den omkring destruktion af serotonerge nerveceller) da jeg ofte ser du bruger den slags ord, kender en del af dem - men nogen af dem bliver jeg nød til at slå op.. lærere selvfølgelig noget af det, men stadig.. :D

ud over det, den her samtale blir snart for kompliceret som en 9klasses folkeskoleelev som mig.. tror jeg tager på fritidsjob nu.

Titel:
Insane psychedelia user!

spiffeh skrev:
synes bare overskriften sagde "Agonist actions of dihydroergotamine at 5-HT2B and 5-HT2C receptors and their possible relevance to antimigraine efficacy"

Jaja, i den reference du tilføjede til din post senere, mens jeg selv skrev min egen. Jeg har læst artiklen, og jeg mener den sælger sin sag om at 5-HT[sub]2B[/sub] agonisme skulle kunne forebygge migræne en del mindre overbevisende end studiet jeg postede ovenfor som påviser det modsatte. Hvis du læser diskussionen, vi du også se at de slet ikke påstår lodret at 5-HT[sub]2B[/sub]-agonisme er den primære årsag til at DHE og 8'-OH-DHE har en bedre evne til at forhindre tilbagefald af migræne end triptanerne har - personligt synes jeg at en længere halveringstid lyder som en mere plausibel forklaringsmodel.
spiffeh skrev:
kan du uddybe hvorfor det er antagonister der så hjælper?
Det virker til at for kraftig aktivering af denne specifikke serotoninreceptor kan udløse migræneanfald. En antagonist blokerer receptorer, og forhindrer dem herved i at blive udløst. Som f.eks. naloxon er en antagonist for opiatreceptorerne.
spiffeh skrev:
- og når du siger forebyggende, mener du så ikke så præcis det samme som jeg siger? - man opbygger en tolerans på dem, således at der med antagonister vil være ekstra aktivitet og dermed ingen hovedpine- og hvis man tager agonister, opbygger tolerans, så der vil være hovedpine?

Nej.

spiffeh skrev:
pråmæthæus, dette skal ses som positiv kritik, men tænkte på om du ikke kunne skrive det alment brugte ord i parantes efter det "lægelige" ord.. lidt ala profylaktisk(forbyggende) eller in vivo(i cellen, altså i kroppen, dermed ikke i et reagentsglas)(så du brugte den omkring destruktion af serotonerge nerveceller) da jeg ofte ser du bruger den slags ord, kender en del af dem - men nogen af dem bliver jeg nød til at slå op.. lærere selvfølgelig noget af det, men stadig.. :D
Nu er det ikke for at gøre sproget utilgængeligt at man anvender den slags termer, men for at gøre det koncist. Ikke alle medicinske udtryk kan direkte oversættes i blot nogenlunde nøjagtigt sprog til "almindeligt" dansk. Og jeg anvender i reglen kun tekniske termer hvis det er en i forvejen ret teknisk diskussion jeg blander mig i.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus:

Triptanerne er selektive 5-HT1D-agonister, og altså ikke antagonister. Det er gennem denne selektive agonisme, at de udøver deres migrænehæmmende aktivitet.

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose skrev:
Prometheus:

Triptanerne er selektive 5-HT1D-agonister, og altså ikke antagonister. Det er gennem denne selektive agonisme, at de udøver deres migrænehæmmende aktivitet.

Quote mig lige hvor jeg siger andet, tak.
Og deres affinitet (som agonister, naturligvis) til 5-HT[sub]1B[/sub] anses også for at være vigtig i virkningsmekanismen. De er IKKE monoselektive.

Titel:
Flueknepper kongen

Prometheus skrev:
Levose skrev:
Prometheus:

Quote mig lige hvor jeg siger andet, tak.
Og deres affinitet (som agonister, naturligvis) til 5-HT[sub]1B[/sub] anses også for at være vigtig i virkningsmekanismen. De er IKKE monoselektive.

Prometheus skrev:
Det virker til at for kraftig aktivering af denne specifikke serotoninreceptor kan udløse migræneanfald. En antagonist blokerer receptorer, og forhindrer dem herved i at blive udløst. Som f.eks. naloxon er en antagonist for opiatreceptorerne.

Titel:
Insane psychedelia user!

Levose> Øhm, ja?? Det er 5-HT[sub]2B[/sub]-receptoren Spiffeh taler om?? Og det er de specifikke antagonister foreslået som profylaktisk behandling i det tyske link han quotede som jeg refererer til?

Titel:
Insane psychedelia user!

5-HT2B antagonister hæmmer migræneanfald.

5-HT1B/1D/1F agonister hæmmer migræneanfald.

For en opklarings skyld :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
yes jeg sagde det skam bar for at komme ud med, ja ved udemærket godt det er min egne skyld.

men fire away og nak mig med jeg er uansvarlig osv.
glad for der er nogen der måske kan finde noget konkret i det jeg skrev ? selv om jeg ikke ligefrem forstår særlig meget af jeres kemi forklaringer :lol:
men skal jeg forstå det sådan at det højst sandsynlig ikke er blevet fremkaldt af mephedrone ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]