Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Vitamin C er en anti-oxidant, dvs. den forhindrer denne oxidering/nedbrydning af celler o.lign. ved at aflevere et elektronpar, som stopper redoxprocessen. 5-HTP er ikke en anti-oxidant og er heller ikke en fri radikal. Det er en hydroxyleret aminosyre (5-Hydroxy-TryptoPhan), som er forstadiet til serotonin. Så der bliver skovlet en masse 5-HTP inde i neuronerne, som så bliver omdannet til serotonin og losset ud af axonerne så du kan få det lækkert. Frie radikaler kan opstå efter indtag af MDMA og disse frie radikaler nedbryder cellevægge, ionkanaler osv. så hjernecellerne går til grunde (mener man, men resultaterne er meget forskellige). Så man spiser lidt C vitamin, for at ens cellevægge mm. ikke bliver nedbrudt og 5-HTP inden og efter en MDMA tur, for at ens serotonin-balance ikke skal gå helt i smadder.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Cellevægge? I mennesker? Hvor hulen har du læst det henne... :P

Jeg ville ikke være så bekymret for mine cellemembraner (jeg går ud fra, at det er dem du tænker på, og ikke cellevægge), nok nærmere DNAet, der er pænt irriterende at få alt for tæt på radikalerne.
Her kan et enkelt elektronpar smadre flere proteomer, lignende ødelæggende effekt tror jeg ikke du finder ved angreb på andre steder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]