Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Theis J skrev:
mit spørgsmål er hvordan stofferne skader... de skader vel på hver sin måde og forskellige steder..

Det har du ret i, og selv om Tha Freak har ret i at alle stoffer er potentielt livsfarlige, så er der meget stor forskel på hvor stor en dosis man skal indtage, for at bringe sit liv i fare. Der er endda stor forskel på hvor langt der er fra rus til OD/koma, så selvfølgelig har spørgsmålet en vis relevans.

Er der andet du vil spørge ind til, Theis? Ikke for at være flabet, men hvordan kan det være, at du ikke har lært at læse engelsk? Du har vel givetvis gået i skole min. indtil 15-16 års alderen?

mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Theis J skrev:
ok...

det var en af dem her:

http://www.benneke.dk/Narkofilm.htm

Jeg erindrer, at der i "Ecstasy rising" er noget omtale af den "undersøgelse" som Prometheus også sviner i sit svar. Problemet er bare, Theis, at eftersom du ikke kan engelsk opfangede du ikke, at de faktisk også i programmet forklarer om den ringe kvalitet af undersøgelsen. Forstå mig ret, det er ingen kritik, men det er bare meget kedeligt ikke at kunne engelsk i disse dage...

mvh. Psyko

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Psyko skrev:
* Jeg mener, at påstanden om at en joint tilsvarer tre cigaretter i forhold til øget risiko for at udvikle lungecancer.

Interessant at du lige tager dét op. Jeg mindes at have læst et sted i forbindelse med min SSO, at cannabis-planten indeholder nogle stoffer, der modarbejder cancer. Desuden er tobakken, som er blandet i jointen, med til at øge risikoen for cancer.

Det med modarbejdelsen af cancer kan forstås på to måder: At cannabis modarbejder cancer generelt (Bob Marleys hjernecancer er et godt eksempel), og at røgen godt kan skabe lungecancer, men at røgen samtidig modarbejder denne øgede risiko med det samme i lungerne.

Jeg skal forsøge at finde kilde. Jeg kan ikke umiddelbart erindre, at om det var en videnskabelig kilde eller en udtalelse med reference.

Dette betyder ikke at I bare skal ryge løs! Det er vist alment kendt, at alle former for røg nedsætter ens fysiske kapacitet og kunnen.

In our memories

Ali > Jeg kan nu se, at jeg ikke havde afsluttet den sætning...hvad jeg faktisk ville skrive var at udsagnet ikke holdt (ligesom du siger).
Jeg har nemlig hørt fra DD vist nok, at det er en myte at en joint er tre gange så skadelig som en cigaret.

Mvh. Psyko

Titel:
Flueknepper kongen

Well, det der nogenlunde kan etableres er (quote):

Some conclusions established with some degree of certainty, however, are that cannabis is less likely to cause emphysema or cancer than tobacco[9], that sustained early-adolescent cannabis use among certain genetically predisposed individuals has an elevated correlation with certain mental illness outcomes, ranging from momentary minor psychotic episodes to clinical schizophrenia, [10][11] that cannabis use is generally higher among schizophrenics, but causality has not been established[12][13], that it temporarily impairs motor skills, and that it is unlikely to cause birth defects or developmental delays in the children of users.[14][15]

http://en.wikipedia.org/wiki/Marijuana#Health_issues_and_the_effects_of_cannabis

Medlem

Geografisk sted: Kolding, Danmark
Ali skrev:
Psyko skrev:
* Jeg mener, at påstanden om at en joint tilsvarer tre cigaretter i forhold til øget risiko for at udvikle lungecancer.

Interessant at du lige tager dét op. Jeg mindes at have læst et sted i forbindelse med min SSO, at cannabis-planten indeholder nogle stoffer, der modarbejder cancer. Desuden er tobakken, som er blandet i jointen, med til at øge risikoen for cancer.

Det med modarbejdelsen af cancer kan forstås på to måder: At cannabis modarbejder cancer generelt (Bob Marleys hjernecancer er et godt eksempel), og at røgen godt kan skabe lungecancer, men at røgen samtidig modarbejder denne øgede risiko med det samme i lungerne.

Jeg skal forsøge at finde kilde. Jeg kan ikke umiddelbart erindre, at om det var en videnskabelig kilde eller en udtalelse med reference.

Dette betyder ikke at I bare skal ryge løs! Det er vist alment kendt, at alle former for røg nedsætter ens fysiske kapacitet og kunnen.

Det har jeg os læst det med at der er ting i cannabis der modarbejder cancer, det står i en af aviserne :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Jeg kan godt engelsk men forstår det nemmmere når i forklare det på dansk og sådan, så derfor sagde jeg at jeg ikke kunne engelsk hehe sorry ;D men var altså overbevist om jeg ville fatte det bedre ved at få det forklaret på den her måde..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]