Gonzo skrev:
Laden Barnjesus skrev:
Jeg gør det i maveskindet, rammer ingen muskel (tvivler på om I andre gør) og får en fin effekt.
Kan du prøve at forklare hvad det er du tvivler på,når vi siger vi injicerer det i en muskel?
Der er forskel på at indtage det subcutant(som du gør),og så at indtage det dybt i en muskel.
Jeg ved ikke med dig,men jeg er da nogenlunde klar over om jeg bruger en muskel,eller injicerer under huden?

Well så vidt jeg er orienteret, så bruger professionelle ret lange og ret tykke kanyler for at når ind i musklen. Normalt bruger en ketaminbruger der sprøjter stoffet IM en noget kortere og tyndere nål end der bruges i sundhedssystemet. Beklager jeg ikke har nogle tykkelser og referencer lige nu, men efter at have diskuteret det med en faguddannet, lyder det til, at mange tror de indtager stoffet IM men faktisk sker det subcutant.
Jeg vender tilbage med mere præcise data.
Nu ved jeg jo ikke hvor lange og tykke nåle du bruger fo at nå "dybt i en muskel", men det værktøj jeg har set folk bruge når næppe dybt i lårmusklen.
Udover det synes jeg maveskindet er noget lettere at arbejde med og virkningen fejler ikke noget. Ja, jeg har prøvet i låret.
Det er da helt rigtig,at skal det gøres efter bogen,bruger du lidt længere kanyler.
Men jeg kan forsikre dig om,at du tager et IM skud selvom du ikke kommer så dybt ned i musklen.Muskelvæv er muskelvæv.
Selfølgelig kan du komme FOR langt ud,men det gør du heller ikke selvom du bare bruger en "standard" nyle,og går nogenlunde lige ind.