Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
WOOW - Nej jeg ved ikke om jeg er en af de 10%

.... men man skulle tro jeg ville vide om mit system var svag over for amf, eftersom jeg har brugt amf i mange år, og ikke har haft problemmer.

Hvis 3 gram gav 50% rotte død (50 mg/kg) - Så må man da tro, at 1 gram IV på mig, ville være sikker nok nu jeg aldrig har haft problemmer?

Troll tro mig når jeg siger,at 1 gram amf IV vil være en meget ubehagelig oplevelse.Der vil også være stor sandsynlighed for at du kan få et slagtilfælde eller lign.
De gange jeg har fået for meget amf IV,og her taler vi om under 200 mg(helt rent) krystalamf,har det været endog meget ubehageligt.Du vil brække dig ud over alle bredder til at starte med,og siden..please bare glem det ok? :wink:

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..................

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 12:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Det er simpel fysik, at formindsker du tværsnitsarealet, og der skal samme mængde blod igennem, øges hastigheden og dermed også presset på karvæggene

Der er muligvis andre fysiologiske faktorer på spil i dette tilfælde!
Men hvis vi holder os til simpel fysik indenfor væske- og gastransport, så vil en øgning af strømningshastigheden resultere i mindre væsketryk. Ligeledes vil en reduktion af strømningshastigheden resultere i et større væsketryk! Ja, det lyder sgu lidt weird!
Men Bernouillis ligning forklarer tildels hvorfor. Energiligningen har hele svaret :wink:

Nå, op i røven med det!...sorry for [i]off topic[i/], men lidt lærdom skal der vel være plads til?

Titel:
Flueknepper kongen

Treasure skrev:
Enzymhæmningen af COX-2 er koncentrationsafhængig, sandsynligvis pga. allosterisk hæmning. Optimum er omkring de 50 mg.

Lød det bedre ?

Det er desværre cyclooxygenase-1 der er ansvarlig for aggregationen af gule blodlegemer. COX-2 er ansvarlig for den antiinflammatoriske og analgetiske effekt. ASA har ca. ækvivalent affinitet over for de to isoenzymer.

(EDIT: Hvad har allosterisk hæmning med en skid at gøre, i øvrigt? ASA bindes og inaktiverer irreversibelt COX-enzymer i et andet sted end det aktive sted, men hvad har det med dit argument at gøre? Effekt af et farmaceutikum er gerne koncentrationsafhængig, for resten.)

Desuden gives ASA i høje doser efter en blodprop. Blodpropsforebyggende dispenseres i doser af 75 og 150 mg, hhv.

Grunden til disse dispenserede doser er mindre end den analgetiske dosis er for at formindske incidensen af gastrointestinale bivirkninger, og at virkningen ved denne dosis er acceptabel.

Lød DET bedre?

Senest rettet af Slettet 31 okt 2006 19:16, rettet i alt 2 gange.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Troll skrev:
Jeg mener jeg kan huske Dextrose skrive noget om, at amf ikke rigtig virker mere på ham. Mon også han kunne mærke en OD?

En overdosis vil man jo altid kunne mærke, det ligger jo ligesom i ordet! :P
Jeg mistænker forøvrigt mig selv for at have ADHD, skal snart til tjek for det, så jeg har en idé om at det har noget med den subtile effekt jeg får af (meth)amfetamin.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.................

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]