Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
dikki skrev:
Farmand skrev:
dikki skrev:
Farmand skrev:
dikki skrev:
Jeg har så taget skade af at bruge MDMA / methylon.. Hvis jeg koncentrer mig eller stener lidt uanset lys osv. bliver mine pupiller kæmpe store. Det er kommet efter de 2 ting, desuden har jeg fået en mild grad hppd af MDMA.

Gider du uddbyde? Jeg har aldrig hørt om nogen der har fået HPPD på MDMA selvom jeg altid har hørt at det kunne lade sig gøre. Hvis du har "mod" på det vil du så ikke skrive detaljeret om det? Jeg er meget interreseret i at høre nærmere.... :)

Jamen det var i starten da jeg havde oprettet en bruger herinde, havde ikke læst det jeg burde og var overmodig. Dvs. for meget MDMA og uden de ordentlige pauser. Jeg tror det var 6 gange på 1 måned. Desuden var 3 af dem 3 dage i træk. Jeg har fået det "ud af det" at hvis jeg fx. sidder på mit værelse bølger min plakat ud af øjenkrogen, der flyver farver rundt på den og ligeså med andre ting. Hvis jeg er på mit badeværelse bevæger håndklædet sig og der flyver altid en lysende prik rundt på gulvet derude, nogengange flere. I starten var det meget værre men det har dog aftaget lidt nu, jeg skal tænke over det før det sker. Desuden kan jeg med lukkede øjne nogengange se mønstre og hvis jeg kigger på et punkt danner der sig som regel farver / mønstre.

Og hvordan "opfatter" du så dette? Er det dybt negativt og irreterende eller er det bare et "sjovtr" input i hverdagen?

Du er godt nok også gået til den med MDMA´en 3 dage i træk kan umuligt være sundt. Men kender det desværre godt. Jeg har kun prøvet MDMA 4 gange (alle i form af ecstasy 10,5 pille ialt). Første gang var på 4,5 (dårlig hr) og så skulle der spises 3 allerede weekenden efter og sluttede så 3 weekend af med 1 enkelt E. Man bliver bare bidt af rusen 8)

I starten var det sjovt, vel den første uge.. Det var skide skægt, derefter blev jeg træt af det. I 2 måneder fandt jeg det irreterende og nu går det mig ikke rigtigt på. Om aftenen nyder jeg det lidt da jeg føler jeg tripper en smule men kan også blive skræmt af og til når det er mørkt på mit værelse.

De doser jeg tog de 3 dage var heller ikke særlig smart. Dag 1 var 300 mg MDMA, dag 2 350 og 3 dag 7 piller. Jeg er ikke stolt af det og har fået et rap over nallerne. Lige pt. har jeg ikke tager noget i 1 ½ måned tror jeg. Dog med vilje, har lovet kæresten det og eftersom jeg elsker hende så jaa. Desuden er begge hendes forældre ved politiet :d hehe

Måske også meget fornuftigt lige at tage det stille og roligt efter sådan en tur, som har resulteret i synsforstyrrelser..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Farmand skrev:
Citat:
Desuden er begge hendes forældre ved politiet

:lol: Så det med at passe på :lol:

Hehe faktisk så ved begge hendes forældre godt hvad jeg har lavet.. Jeg har snakket med dem om det (har ren straffeattest) og de har intet imod det så længe jeg er stoppet.

Hendes forældre er superfine og meget åbne omkring alting. Hendes mor har røget en del hash da hun var ung og hendes far har prøvet LSD heh (:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tager det skam stille og roligt. Efter det jeg lavet der har jeg aldrig brudt "HR lovene" hvis man kan sige det.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Levose skrev:
Man kan sagtens få HPPD af MDMA. Har jeg selv fået. Dog ikke i voldsom grad, og er skam også kommet over det, men det er dog en ting jeg aldrig har oplevet ved klassiske hallucinogener som LSD. Faktisk gik det væk efter en LSD-tur :shock:

Jeg var ellers af den opfattelse at HPPD var en blivende "sygdom" eller hvad man nu skal kalde det.

Tog du også meget MDMA/Ecstasy over korte perioder eller hvilket forbrug udløste din HPPD?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Levose skrev:
Man kan sagtens få HPPD af MDMA. Har jeg selv fået. Dog ikke i voldsom grad, og er skam også kommet over det, men det er dog en ting jeg aldrig har oplevet ved klassiske hallucinogener som LSD. Faktisk gik det væk efter en LSD-tur :shock:

Sjovt du siger det. Jeg har været på LSD en gang siden og efter det er det os blevet reduceret.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dikki skrev:
Levose skrev:

Sjovt du siger det. Jeg har været på LSD en gang siden og efter det er det os blevet reduceret.

LSD er åbenbart den nye "go away HPPD" medicin :lol:
De burgte sælge det i microdots på abotekerne til glæde for alle!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
dikki skrev:
Levose skrev:

Overbeviser du li vores alle sammens kære Lene Espersen om det? :D

Titel:
Flueknepper kongen

Farmand skrev:
dikki skrev:
Levose skrev:

Heh. Det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt at indtage andre serotonerge substanser hvis man har HPPD.

Mit var dog i så mild grad (dvs. ganske uirriterende og ikke forstyrrende i hverdagen) at jeg godt turde. Måske er det et tilfælde, måske er det LSD'en. Jeg ville i hvert fald ikke prøve hvis jeg havde virkelig ubehagelig HPPD. :) Jeg er jo trods alt ikke Astral :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil også mene min var mild ;) Det var ikke sådan at jeg ikke kun passe normale ting eller noget..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Noidem skrev:
Kan kun udtale mig om Methylone og det får en masse ++++'er herfra :)

Dvs. at du (op til flere gange) har oplevet en sjælden og værdifuld transcendental tilstand, som ofte bliver refereret til som den maksimale oplevelse (”peak experience”), en religiøs oplevelse, en guddommelig forvandling, en tilstand af Samadhi, og andre lignende navne i forskellige kulturer. Det er en tilstand af lyksalighed, en deltagensens mystik, en sammenhæng med både de indre og ydre universer... På methylon?

Prøv at læse denne tråd.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kammerat Hvirvelvind skrev:
Noidem skrev:

Dvs. at du (op til flere gange) har oplevet en sjælden og værdifuld transcendental tilstand, som ofte bliver refereret til som den maksimale oplevelse (”peak experience”), en religiøs oplevelse, en guddommelig forvandling, en tilstand af Samadhi, og andre lignende navne i forskellige kulturer. Det er en tilstand af lyksalighed, en deltagensens mystik, en sammenhæng med både de indre og ydre universer... På methylon? :?

Prøv at læse denne tråd.

Tror ikke han hentyder til Shulgin-skalaen med de +er

Tror bare han mener at han kun har posetivt at sige om methylon 8)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Farmand skrev:
Kammerat Hvirvelvind skrev:
Noidem skrev:

Dvs. at du (op til flere gange) har oplevet en sjælden og værdifuld transcendental tilstand, som ofte bliver refereret til som den maksimale oplevelse (”peak experience”), en religiøs oplevelse, en guddommelig forvandling, en tilstand af Samadhi, og andre lignende navne i forskellige kulturer. Det er en tilstand af lyksalighed, en deltagensens mystik, en sammenhæng med både de indre og ydre universer... På methylon? :?

Prøv at læse denne tråd.

Tror ikke han hentyder til Shulgin-skalaen med de +er

Tror bare han mener at han kun har posetivt at sige om methylon 8)

Haha, har bestemt ikke noget med den skala at gøre :wink: Var bare min måde at sige at jeg ikke på nogen måde havde oplevet noget negativt på stoffet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
I må ikke misforstå mig nu, jeg skriver ikke dette for at være sjov eller for at virke ignorant - Men er HPPD virkelig så slemt som folk gør det til?

Titel:
Flueknepper kongen

For nogle er det givetvis.

Min egen oplevelse var primært mønstre på veje, i græs osv.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Johndeere skrev:
I må ikke misforstå mig nu, jeg skriver ikke dette for at være sjov eller for at virke ignorant - Men er HPPD virkelig så slemt som folk gør det til?

Jeg kunne da forestille mig at det ville være meget irreterende hvis man feks ikke kan læse under tekster på TV og læse bøger og lign pga visuals.

Men HPPD har vel ikke "kun" med ens syn at gøre? Det sætter sig også i psyken og kan gøre en deprimeret, paranoid og lign ikke? Det da iværtfald hvad jeg har opfattet som det største problem ved alvorlig HPPD at man ikke kan fungere normalt pga dette.

Titel:
Medlem

Takker og bukker for svarende, og tror jeg har bestemt mig for bare at holde mig til MDMA. Og bare rolig, har skam læst god HR her omkring. Er godt nok løbet tør for 5-htp for tiden, men kan være jeg bestiller nogle flere hjem(eller spiser lidt bananer).

Titel:
Flueknepper kongen

Man kan jo vove den påstand at 5-HTP ikke reducerer MDMA's skadevirkning en skid, men blot giver dig serotonin så du ikke føler dig halvdepressiv. :oops:

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Levose skrev:
Man kan jo vove den påstand at 5-HTP ikke reducerer MDMA's skadevirkning en skid, men blot giver dig serotonin så du ikke føler dig halvdepressiv. :oops:

Men er det at have sine serotonin lagre hurtigere fyldt igen ikke også skades reducerende i sig selv? Jeg kan da umuligt forestille mig det er sundt at rende rundt med tomme serotonin lagre i længere tid, men måske en anden med mere viden om dette kunne uddybe?

Titel:
Flueknepper kongen

MDMA's skadevirkninger finder sted ved dannelse af reaktive oxygenarter, som beskadiger neuroner og deres axoner.

Ikke den gode gamle røver med at "dopamin binder sig til serotonin-receptoren".

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Levose skrev:
MDMA's skadevirkninger finder sted ved dannelse af reaktive oxygenarter, som beskadiger neuroner og deres axoner.

Ikke den gode gamle røver med at "dopamin binder sig til serotonin-receptoren".

Okay så blev jeg da det klogere :)

Havde aldrig hørt den med dopamin men heller aldrig hørt hvad der engelig sker oppe i hovedet på en når man tager MDMA så det var godt lige at få sat det på plads :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]