Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har også efter et måneder langt dagligt misbrug som har været i omkring et halvt år, oplevet tolerance og mindskelse af de positive virkninger, men med nogen måneders pause som så langsomt optrappes, kan jeg mærke at de positive virkninger kommer igen

Ellers prøv at skifte imellem GHB og GBL jeg tar mest GBL og synes også at det er mere potent, hvorimod GHB er mere blød og mild syns jeg umidelbart, men stadig er de begge suveræne!

Og jeg tror bestemt man kan lære at få eventuel tabt virkning tilbage, hvis man kender den psykologiske metode eller at ens hjerne fungerer ordentligt, ellers tror jeg at de personer hvor virkningen stopper eventuelt har pådraget sig en neurologisk forstyrelse i de pågældende neuronale receptor infrastrukturelle systemer

GHB/GBL er virkelig et downerhyggestof blandt mine topfavoritter Heroin, GHB/GBL og Hash :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
bubbles skrev:
Jeg kan bestemt også nikke genkendende til GBL/GHB liderligheden! De få tøser jeg har taget det sammen med, er også blevet fugtige i fugen af det :P

Jeg har været igennem 2x½ års hverdags MISbrug, med ca. 1 års mellemrum. Den seksuelle opstemthed forduftede hurtigt, og jeg havde i det hele taget ikke meget kontrol over tingene i de perioder...

Jeg har taget GHB en gang på ½år, og har ingen planer om at genoptage et jævnt forbrug igen. Det kan virkelig være en bitch, hvis ikke man passer på!

mvh bubbles

Undskyld jeg spørger, men dit misbrug, var det `round the clock`?, eller tog du bare et par doser GHB om dagen!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
SpuN- skrev:
bubbles skrev:
Jeg kan bestemt også nikke genkendende til GBL/GHB liderligheden! De få tøser jeg har taget det sammen med, er også blevet fugtige i fugen af det :P

Jeg har været igennem 2x½ års hverdags MISbrug, med ca. 1 års mellemrum. Den seksuelle opstemthed forduftede hurtigt, og jeg havde i det hele taget ikke meget kontrol over tingene i de perioder...

Jeg har taget GHB en gang på ½år, og har ingen planer om at genoptage et jævnt forbrug igen. Det kan virkelig være en bitch, hvis ikke man passer på!

mvh bubbles

Undskyld jeg spørger, men dit misbrug, var det `round the clock`?, eller tog du bare et par doser GHB om dagen!?

Det stod på ca. halvdelen af dagen, jeg har aldrig taget det for at skulle kunne rejse mig fra sengen. Jeg passede mit arbejde, og lammede når jeg fik fri, i øvrigt stod det primært på GBL. Jeg tog mellem 6-12ml hver dag, indtil det knækkede mig...

Jeg begyndte at miste appetitten når jeg ikke var på. Jeg kastede simpelthen op når jeg prøvede at spise, uden at være påvirket. Jeg kunne ikke sove, og kunne derfor tilsidst ikke passe mit arbejde. De sidste 4 døgn jeg var på, sov jeg kun 3x3 timers komasøvn. Jeg røg i samme periode 2-5g hash dagligt, plus et par bajer. Jeg var i det hele taget en stimulansluder :roll:

Hele herligheden sluttede med jeg tog ned til mine forældre, og fortalte dem at jeg ikke kunne styre tingene længere, og blev så lagt i seng hjemme hos dem i næsten 14 dage til en kold tyrker. Jeg oplevede kulde/svede ture, mareridts, opkast og tankemylder i den første uge uden. Jeg stoppede med hashen samtidig, så det var nok en kombination. Det tog ca. en måned at få en nogenlunde normal appetit igen.

Jeg fik det stoppet lige i sidste øjeblik tror jeg, da jeg har hørt værre skræmme/afhæningheds historier end min. Den fysiske afhæninghed begyndte først rigtigt at melde sig de sidste 4 dage. Jeg har hørt om folk der fik fullblown hallu'er, kramper og blev nødt til at redosere i løbet af natten...

Jeg har en teori om at det måske var meget "godt" at den stod på GBL i stedet for GHB, da GBL er noget hårdere for maven, og mit krop derfor begyndte at sende tydeligere signaler om mishandling, end hvis det havde været GHB??

Jeg indså ikke jeg havde et problem med GBL, før meget meget sent henne i forløbet, det var som om det kom snigende, og lige pludselig slog mig helt ud. Det er det værste jeg har udsat mine forældre for nogensinde! Jeg var meget ulykkelig over at skulle involvere dem i det, men så ingen anden udvej, da jeg sad i det. At komme hjem til sine forældre, som man aldrig besøgte, som en udmagret narkoman, er en af de absolut værste man kan udsætte sine forældre for.

Det blev en længere udredning, det trængte jeg til. Pas på jer selv :wink:

mvh bubbles

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bubbles skrev:
Jeg fik det stoppet lige i sidste øjeblik tror jeg, da jeg har hørt værre skræmme/afhæningheds historier end min. Den fysiske afhæninghed begyndte først rigtigt at melde sig de sidste 4 dage. Jeg har hørt om folk der fik fullblown hallu'er, kramper og blev nødt til at redosere i løbet af natten...

Det lyder fuldstændig som Delirium Tremens, der er et abstinenssymptom efter meget alvorlig alkoholisme. Det opstår vist normalt efter ca. 72 timer (+/-), når en alkoholiker indstiller sin druk for at afgifte sig.

Delirium Tremens er potentielt livstruende. Jeg ved ikke om GHB også kan have livstruende abstinenser?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
Jeg bliver også herre liderlig af det :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Malkavian skrev:
Det lyder fuldstændig som Delirium Tremens, der er et abstinenssymptom efter meget alvorlig alkoholisme. Det opstår vist normalt efter ca. 72 timer (+/-), når en alkoholiker indstiller sin druk for at afgifte sig.

Delirium Tremens er potentielt livstruende. Jeg ved ikke om GHB også kan have livstruende abstinenser?

Jeg sad netop her til aften og drak GHB (er stadig lettere påvirket - og liderlig :P) sammen med en kammerat. Vi kom til at snakke om delirium tremens og alkoholisme, og så slog det mig lige, at jeg egentlig ikke har fået læst på det. Hvorfor er det, at alkoholisme kan føre til delirium tremens? Nogle, der kan linke til nogle videnskabelige artikler om dette?

Og ja, det kunne være spændende at finde ud af, om samme abstinenssymptomer kan forekomme ved et længerevarende misbrug af GHB.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg oplevede for anden gang i mit liv et mildere delirium, efter at have indtaget way too fucking much alkohol i weekenden.
Jeg kan ikke sige andet end at jeg selv har været ude om det, for jeg har bygget godt op til det i den sidste stykke tid.

Resultat: Angst, høj puls, hyperthermi, smadret mavesæk som til og med idag har nægtet at holde alt for meget nede, etc... :x

Skoddrug!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Kjær skrev:
Malkavian skrev:

Jeg sad netop her til aften og drak GHB (er stadig lettere påvirket - og liderlig :P) sammen med en kammerat. Vi kom til at snakke om delirium tremens og alkoholisme, og så slog det mig lige, at jeg egentlig ikke har fået læst på det. Hvorfor er det, at alkoholisme kan føre til delirium tremens? Nogle, der kan linke til nogle videnskabelige artikler om dette?

Og ja, det kunne være spændende at finde ud af, om samme abstinenssymptomer kan forekomme ved et længerevarende misbrug af GHB.

I et solidt GHB-misbrug kan man havne i reél delirium tremens ganske hurtigt. Jeg kendte engang en gut som var oppe på et astronomisk forbrug af GHB/BDO. Han kom i akut panikangst hvis han ikke doserede i 8 timer, og i delirium tremens med virkelighedstro hallucinationer hvis han holdt over 12 timer uden redosering. DT lød til at være en virkeligt, virkeligt modbydelig tilstand at befinde sig i, og han havde ikke rigtigt mod på at tage en kold tyrker som ville føre ham hele vejen igennem Helvede. I hans tilfælde tror jeg at et brat stop kunne være fysiologisk farligt - men hans dagsdosis var altså også meget, meget høj. :? Håber at han har haft held til at trappe ordentligt ud.
Såeh... Lad hellere være med at falde i GHB'ens kløer. Hvis man overgør den, kan den vise nogen frygtindgydende tænder.
Edit: En søgning på GHB delirium eller lignende på Medline kan give en del information, f.eks. denne:
Link til abstract på Medline
"Clinical features and management of gamma-hydroxybutyrate (GHB) withdrawal: a review.McDonough M, Kennedy N, Glasper A, Bearn J.
Addictions Directorate, South London and Maudsley Trust and Institute of Psychiatry, King's College, London SE5 8AF, UK. mmcdonough@stpatsmail.com

AIM: To examine the clinical course of gamma-hydroxybutyrate (GHB) withdrawal and generate management guidelines. DESIGN: Review and analysis of all published reports of GHB or GHB precursor withdrawal identified from electronic searches. FINDINGS: In total, 38 cases of GHB (n = 28 ) or GHB precursor (n = 10) withdrawal were identified, 36 of which were from the US. A rapidly deteriorating course into delirium (53% of cases) was typical for heavily dependent users. Symptoms were broadly similar to alcohol withdrawal but often occurred earlier in usage with delirium being associated with severe dependence as determined by more frequent ingestion. High dose benzodiazepines were effective in pharmacological management of GHB withdrawal. In benzodiazepine refractory cases withdrawal responded to other sedative agents, mainly pentobarbital or chloral hydrate. No withdrawal seizures but one death was recorded. CONCLUSIONS: GHB withdrawal is potentially life threatening and requires vigorous clinical management, preferably as an inpatient for severe cases. A management algorithm is proposed."

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har ligefrem set et billede på en af GHB-skræmmesiderne, af en mand fikseret til en hospitalsseng (sikkert pga. kramper?), inden han vistnok døde af GHB-withdrawals...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg har oplevet delirium efter at have været oppe på 60-100 gram om dagen i en længere periode - det kan ikke anbefales!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Det enste der kunne slå det ned var massive doser Diazepam og Truxal - men stadig var jeg voldsomt utilpas og hallucineret...

Kh S

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]