Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

ths skrev:
Hvorfor vælge et emne man ikke aner en hujende fis om ?? Er det fordi du synes det er smart at skrive om narko ? Det ville da være smartere at skrive om noget man bare viste lidt om...

Der er jeg uenig. Sådanne projekter er jo netop til for at undersøge emner man før ikke havde den store viden om, og ende med et resultat der giver en selv og andre en større viden omkring det. Hvis man altid laver sine selvvalgte opgaver om ting man før har beskæftiget sig med lærer man jo ikkke noget nyt.

Men ja til topicstarter, læs om Amfetamin og så må du hellere end gerne skrive herinde igen hvis der er ting i læsningen du ikke forstår

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Ja det har i da ret i at man lære noget af sådan en opgave... Men det gør man ikke bare af at spørge her og regne med at få det serveret... Man skal da lige lave lidt benarbejde selv ellers lære man ikke noget, så gentager man bare andres viden og det er der da ikke meget ved... Har da osse selv skrevet opgaver om ting jeg ikke viste noget om før jeg skrev, men så var det osse på biblioteket og låne og hvad kunne komme i nærheden af afinformation... Ja jeg gik i skole før internettet :D

Der har faktisk lige været et program i aftes på national geographic.. Det var godt nok om Meth men havde helt sikkert været godt at se hvis man skulle skrive sådan en opgave... Men de genudsender det vel i løbet af ugen eller måske imorgen..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ths skrev:
Ja det har i da ret i at man lære noget af sådan en opgave... Men det gør man ikke bare af at spørge her og regne med at få det serveret... Man skal da lige lave lidt benarbejde selv ellers lære man ikke noget, så gentager man bare andres viden og det er der da ikke meget ved... Har da osse selv skrevet opgaver om ting jeg ikke viste noget om før jeg skrev, men så var det osse på biblioteket og låne og hvad kunne komme i nærheden af afinformation...

Hvilket jeg giver dig ret i, det du sagde var jo også at han burde vælge et emne han vidste noget om, hvilket jeg så argumenterede imod. Men fuck it, det er vidst lidt ligemeget :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja jeg fik nok formuleret mig lidt forkert... Men han ved hvad jeg mener ( håber jeg ) Jeg er godt påvirket og ikke af amf :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
ths skrev:

Der har faktisk lige været et program i aftes på national geographic.. Det var godt nok om Meth men havde helt sikkert været godt at se hvis man skulle skrive sådan en opgave... Men de genudsender det vel i løbet af ugen eller måske imorgen..

stovsuger: Hvis du vil se programmet, og ikke har National geographic kan det ses her http://video.google.com/videoplay?docid ... 3714623833

Men husk at lav din egen vinkel, og ikke bare tag programmets :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fik desværre ikke set så meget af det.. Men det så ud til at det var pænt nemt at lave det stads...

Titel: Re: ..
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
stovsuger skrev:
Ungdommen nu til dags?

Har du noget imod at jeg tager skolen seriøst og ikke bare sidder og feder den af ?

ja :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
stovsuger skrev:
Hvordan virker det?

Hva er positivt ved det?

Hva er negativt ved det?

Hva er forskellen på anmindlig amfetamin, methafetamin osv. ?

Hvordan laves det?

På forhånd tak :)

Wiki'en skrev:
Pris
Prisen ligger mellem 100-200 kr./g efter kvalitet

Produktion
Amfetamin er kemisk fremstillet.

Afhængighedspotentiale
Amfetamin er meget afhængighedsskabende - både fysisk og psykisk.

Medicinske anvendelsesmetoder
Amfetamin er blevet brugt af millitæret i forskellige lande, for at give soldaterne mere energi og større koncentrationsevne i kampsituationerne. Da amfetamin også nedsætter appetiten, behøvede soldaterne heller ikke nær så meget proviant. I amfetamins "barndom" blev det givet til kvinder, som havde fået stillet diagnosen "hysteri," og i dag gives fx Ritalin (som er et amfetamin) til folk med DAMP/ADHC. Amfetamin har også været brugt som slankemiddel og "feriepiller" (opkvikkere).

Onset, varighed og indtagelsesmetoder
Ved insuflering (snifning) af amfetamin indtræder virkningen efter blot få minutter. Ved oral indtagelse kan det variere fra 20 minutter til 2-3 timer alt efter, hvor meget og hvornår man sidst har spist. Rusen varer imellem 2-5 timer, kortest tid ved insuflering, længst tid ved oral indtagelse.

Stoffets virkning
Positive effekter

Øget energi
Festligt humør
Følelse af uovervindelighed
Snakkesalighed
Øget opmærksomhedsniveau

Neutrale effekter

Forøget puls
Spændte kæber
Pupiludvidelse
Øget svedtendens
Øget temperatur
Nedsat appetit

Negative effekter

"Nedturs"-tømmermænd
Hjertebanken
Mavepine
Irritation
Hjertestop
Aggressivitet
Kvalme
Hallucinationer (visuelle såvel som auditive)

Sværere var det vist ikke...

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..........

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
http://www.netstof.dk/site/Drugs_in_the_brain/Drug_in_the_brain

Meget brugervenlig side, der kort viser hvordan amfe (og nogle af de andre mest kendte stoffer) påvirker hjernen. Muligvis en god start hvis du ikke ved noget om det i forvejen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]