Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 03:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Treasure hvad mener du så er en stor dose til preload? kører 200mg mandag tirsdag onsdag, og 300 mg torsdag fredag lørdag,
Og så indtager jeg mdma lørdag aften

Titel:
Insane psychedelia user!

Det afgørende spørgsmål er jo om man tager 300 mg ekstrakt eller 300 mg rent. Hvis du tager 300 mg ekstrakt får du reelt set kun 0,3*300 = 90 mg 5-HTP.

Omvendt hvis du vil tage 300 mg 5-HTP skal du indtage 900 mg ekstrakt (30%). Det skal man lige tage højde for.

Dosisintervallet med 5-HTP er ret vagt, men jeg vil mene man skal over ihvertfald 100 mg (rent) for at forvente en effekt.

Mht. preload vil jeg tro det er en god idé at dosere en smule højere, f.eks. 200 el. 300 mg (rent).

Alt afhængigt af om man besidder et ekstrakt (f.eks. griffonia) skal man omregne. F.eks. skal du så have 900 mg griffonia (30% ekstrakt) for at få de 300 mg 5-HTP. Jeg vil ellers lige tilføje, at fordi man kører 5-HTP bliver det ikke nødvendigvis ikke mindre skadeligt at indtage methylon el. MDMA.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De par gange jeg har preloadet med 5-HTP har jeg taget 200 mg dagligt i 4 dage op til MDMA-indtagelsen. Det jeg havde var noget 98% griffonia-ekstrakt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det burde måske også nævnes i denne tråd, at 5-htp har en nytte i dagene efter man har trippet på MDMA (eller lignende) - altså som post-load. Det skulle blandt andet modvirke den nedtur, som visse mennesker oplever efter brug af stoffet.

Og som andre har sagt, så betyder indtagelsen af 5-HTP intet for skader eller tolerans mod MDMA'en. Tværtimod burde et hårdere trip med mere serotonin øge toleransen - i hvert fald teoretisk.

Jeg tror ikke jeg har doseret over 200 mg. 5-HTP nogensinde. Når jeg tager 5-HTP er det normalt bare på selve dagen for trippet og nogenlunde tæt op af trip-stoffets indtagelse, måske en smule dagen før. Og med B6 for det meste.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Midtjylland
hvor længe skal der gå fra en knalde/mdma tur, til at man må tage 5-htp? hvis man for eksempel æder den sidste pille kl 4 lørdag nat..?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
julemix skrev:
hvor længe skal der gå fra en knalde/mdma tur, til at man må tage 5-htp? hvis man for eksempel æder den sidste pille kl 4 lørdag nat..?

det er i og for sig lige gyldigt, det kan indtages når du vil..

Titel:
Medlem

Okay her er et spørgsmål jeg har siddet med en del tid. Jeg går og planlægger et MDMA trip, og vil gerne have den størst mulige HR. Så jeg kiggede self. i den sticky der hedder "ecstasy harm reduction", hvor psyko skrev:

"Hvis vi nu siger at T er indtagelsestidspunktet for MDMA'en, så vil jeg anbefale den her:

T - 2: 200mg 5-HTP+B6 vitamin.

T + 0: X mg. MDMA.

T + 4: 200mg 5-HTP, SSRI, B6 vitamin og GHB."

Fint nok jeg søger lidt på de substanser han taler om og bliver temlig forvirret da flere herfra skriver at BÅDE SSRI og 5-HTP på een gang giver dem kvalme (seretonin syndrom). Trådene har været så gamle at jeg ikke ville puste liv i dem igen, og infoen på erowid er vag og ofte selvmodsigende.

så mit spørgsmål er så: Er psykos HR forslag noget værd, eller er det overkill?
Håber ikke det er altfor offtopic.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]