Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 09:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: DK
det er sq da ^MØKA nemmere at købe det ved grænsen, Hvad helvede skal man i sverige """""BRAH LORTELAND)
[img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
hehe Møka....skummelt

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Gonzo: ang bivirkninger af Acetalisylsyre.
I kodamid er der ikke Acetalisylsyre i, og jeg har prøvet at få for mange af dem...det er nedsat hørelse, susen for ærerne, ondt i maven og nok nogle flere ting...

Relativistisk båthorn

Sverige eller tyskland er vel et fedt...det er jo altsammen EU alligevel.

Det er da også for latterligt at lige netop på dette punkt skal danmark ha' forbud, mens sverige, tyskland, usa og sikkert også mange andre lande sælger koffein frit.

Er der nogen der ved hvad der ville ske, hvis man (eller en helsekost forretning feks) købte de svenske eller tyske tabletter med henblik på salg i danmark? Ville det være ulovligt? For koffein er jo ikke i sig selv forbudt.

Medlem

Geografisk sted: DK
så ville politikerne spænde dig fast til et cirkustelt!!- Tænk!!!!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!

DK solgte jo også koffein piller i håndkøb engang, men efter man fandt ud af at unge mennesker misbrugte dem, stoppede man salget! Og det var nok meget godt, for hvis apotekerne begyndte at sælge koffein piller på håndkøb igen, tror jeg da at der hurtig ville være et par "brian'er" der kyssede jorden på for meget koffein + alkohol!

Relativistisk båthorn

Jeg købte dem selv dengang. 100 stk for nogen-og-60kr og der var 100mg ren koffein i en tab. De var squ go'e [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Billede
Billede
Billede

Men så blev de ganske rigtigt taget af hylden pga salgsboomet der skete i midt-halvfemserne. Istedet har vi nu "koffein-phenazon", som er betydelig mere farligt (phenazon ka' gi' rygmarvsskader) men ka' købes frit i håndkøb [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Koffein-phenazon er ovenikøbet kendt for sin afhængighedsskabende virkning?!? Det er jo absurd at almindelig koffein er væk og der så istedet er dette.

Jeg ka' ikke se hvorfor det var en go' ide at ta' koffein af markedet, for der er da intet der tyder på at specielt mange dejser om i hverken sverige, tyskland eller usa?
Jeg tror mere det var hysteri og moralsk glorie-pudsning istedet for saglig risiko-vurdering.

Hvorfor en klovn??? Jeg må jo gerne købe en øl i tyskland og sælge den i danmark. Hvorfor så ikke også en lovlig koffein tab? Hvis kof var Ulovligt i dk ku' jeg forstå dig, men det er det jo ikke (der er bare ingen apoteker eller andre der sælger det)
Jeg tror da ikke engang at tolden ville ta' det fra mig hvis jeg blev stoppet (men jeg ved det dog ikke)
Hvis nu feks ethnoP eller soma solgte det, ville de så bryde loven? Guarana er jo også koffein (bare urent)
Ja jeg ved det ik' altså, men jeg ka' bare ikke se hvorfor det sku' være forbudt at gøre det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]