Jeg købte dem selv dengang. 100 stk for nogen-og-60kr og der var 100mg ren koffein i en tab. De var squ go'e [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men så blev de ganske rigtigt taget af hylden pga salgsboomet der skete i midt-halvfemserne. Istedet har vi nu "koffein-phenazon", som er betydelig mere farligt (phenazon ka' gi' rygmarvsskader) men ka' købes frit i håndkøb [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Koffein-phenazon er ovenikøbet kendt for sin afhængighedsskabende virkning?!? Det er jo absurd at almindelig koffein er væk og der så istedet er dette.
Jeg ka' ikke se hvorfor det var en go' ide at ta' koffein af markedet, for der er da intet der tyder på at specielt mange dejser om i hverken sverige, tyskland eller usa?
Jeg tror mere det var hysteri og moralsk glorie-pudsning istedet for saglig risiko-vurdering.
Hvorfor en klovn??? Jeg må jo gerne købe en øl i tyskland og sælge den i danmark. Hvorfor så ikke også en lovlig koffein tab? Hvis kof var Ulovligt i dk ku' jeg forstå dig, men det er det jo ikke (der er bare ingen apoteker eller andre der sælger det)
Jeg tror da ikke engang at tolden ville ta' det fra mig hvis jeg blev stoppet (men jeg ved det dog ikke)
Hvis nu feks ethnoP eller soma solgte det, ville de så bryde loven? Guarana er jo også koffein (bare urent)
Ja jeg ved det ik' altså, men jeg ka' bare ikke se hvorfor det sku' være forbudt at gøre det.