Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Har du overvejet denne form for kur før? - Og har mit indlæg ændret din holdning?
Nej, jeg har ikke overvejet denne form for kur - Og dit indlæg har ikke ændret min holdning 65%  65%  [ 55 ]
Nej, jeg har ikke overvejet denne form for kur - Men dit indlæg har ændret min holdning 6%  6%  [ 5 ]
Ja, jeg har overvejet denne form for kur - Og dit indlæg har ikke ændret min holdning 27%  27%  [ 23 ]
Ja, jeg har overvejet denne form for kur - Men dit indlæg har ændret min holdning 2%  2%  [ 2 ]
Afgivne stemmer : 85
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Citat:
En ting man også skal være opmærksom på, er at ens stofskifte tilpasser sig efter hvor meget du spiser. Dvs at hvis du prøver at sulte dig selv, så tilpasser det sig. Dvs at du stopper med at tabe dig. Når du så begynder at spise normalt vil du tage på igen. Den såkaldte Yo-Yo effekt.

Det er det samme der sker hvis du spiser en fatburner og spiser normalt ( nok forkert siden man æder fatburners). Når du så stopper med at spise pillerne ryger de tabte kilo tilbage på sækken og du kan begynde forfra.

Er spændt på om det hele kommer tilbage igen :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Compton
Halugenlampe:
Tak for dit svar. Det er netop denne type svar jeg efterspørger i bunden af mit indlæg. Jeg har ikke indtaget nogen af de ting du nævner, men jeg ved ikke om nogen af de andre ting jeg har indtaget til aftensmad har været proteinrige. Ja, jeg oplevede en svag øgelse af muskelømhed, men ikke noget synligt tab af muskelmasse.
Haha, jeg tror ikke på at den IQ-test viser det sande resultat. Jeg inkluderede den kun fordi den krævede koncentration og overblik så jeg kunne se om dette svækkedes. - Og så selvfølgelig for at blære mig!

Angående opfordringer om at stoppe kuren:
Jeg er stoppet! .. Har ikke taget amfetamin siden jeg stoppede på kuren. Lad mig minde om at indlægget hedder "Amfetaminkur Overstået"

Homo Superior:
Jeg er en nørd, så jeg har en liste over hvor mange kg eller lps jeg tager i hver øvelse. Jeg vil hurtigst muligt få taget nogle billeder af min krop.
Du har ret, jeg har været ALT for uvidende mht. mad under vægttab.

Grappa_zappa:
Hvis det gør, skal jeg nok skrive det øverst i indlægget.
Så må i gerne kaste mig i en brønd!

Titel:
Medlem

Forstår ikke hvorfor folk er så opsat på at slanke sig ind til ingenting? Du kan i hvertfald ikke være særlig stor når du vejer sølle 64kg med en højde på 171cm. :)

Build nu den body i stedet for!! Hvis man er lidt stor, hvorfor så ik begynde at løfte tungt og udvikle muskler??

Og så ta da lige og lev lidt sundt. Der skal jo være noget sundt i ens liv der modsvarer ens stofforbrug. Vi kan jo ikke ha at vi allesammen går hen og dør som 50årige pga. et stofforbrug og en elendig livstil. Så ved vi jo godt hvad der får skylden.

Jeg synes personligt det er hul i hovedet at bruge efedrin, amfetamin osv. for at tabe sig. Lige så vel som det er hul i hovedet af bruge steroider for at blive større.

Som andre nævner, er der som regel en grund til ens størrelse, hvad enten man er skinny peter på 45kg eller bamsefar på 130kg. Så måske man skulle ta og se på hvad der kunne ligge til grund for det, i stedet for at fylde sig med alt muligt, for at forsøge at skyde genvej til sit mål.

Det kan kun være en utrolig farlig kombination du har haft gang i. Som nævnt tilpasser dit stofskifte sig dit kcalindtag. Når man så pludselig næsten ikke indtager noget somhelst, så går din forbrænding ned på et minimum. Det er her den typisk 'fede' (undskyld udtrykket) undrer sig over der ikke sker noget, selvom han kun spiser en citron med et glas vand om dagen. Det da klart? Kroppen holder jo på AL DEN ENERGI den kan. Forbrændigen går helt i dvale.

Når du så samtidig forsøger at holde dit stofskifte kunstigt oppe med amfetamin, er det jo klart for enhver at det er farligt og usundt for kroppen.

Chad Waterbury i bogen Muscle Revolution skrev:
It might seem paradoxical, but fat loss is best achieved by consuming the largest amount of calories possible in order to keep your metabolism high and your workouts productive.

Many people simply don't eat enough calories when they're trying to lose fat. I'll sometimes discover, when calculating the recommended daily calories for a client who's overly fat, that he's already eating fewer calories than he should. When I have him start eating more, believe it or not, he'll lose fat. His nutrition habits had stalled his metabolism, and the first step to getting it moving again was giving him enough calories to rev it up and allow him to have productive workouts.

Of course, the problem is usually bigger than the number of calories he's eating. Poor food choices, skipped meals, eating the majority of calories late in the day—these habits all have to be changed if he wants to lose fat and keep it off.

The solution is obvious to many of you reading this: make intelligent food choices, divide calories over the course of the day so you're never starving or stuffed, and "front-load" calories so you eat more in the first two-thirds of the day than you do in the final third. A body that's well-nourished, and consistently nourished, will have no reason to store excess energy in the form of body fat. You're giving your body plenty of energy.

That's half the battle—getting your metabolism cranked up and your body out of fat-storing mode. Now you have to find a way to attack the excess fat your body has already stored.

The answer, as I'm sure you guessed, is exercise. Exercise has the opposite effect of caloric restriction, speeding up your metabolism instead of slowing it down. Combine an aggressive exercise program with a well-fed body, and you have all the elements of your metabolism working together, instead of trying to pit one or two elements against each other.

- Tilføjelse: Chad Waterbury - Muscle Revolution er en fantastisk bog. Til alle jer træningsinteresserede kan jeg kun anbefale den på det varmeste. Er igang med hans programmer i en cyklus der varer et helt år. Og det virker.

Junior medlem

Jeg ved godt at dette er et gammelt emne, men jeg syntes alligevel at jeg vil fortælle en lille historie, som muligvis kan fortælle hvor galt det kan gå.

Jeg har altid haft en sund indstilling til rusmiddler - er ikke hys, men forsigtig.
Men jeg havde en overgang virksomhed, fuldtids job ved siden af og en dejlig familie med 3 skønne unger - desværre havde jeg også en overvægt (vægt 96 kg og 164cm lav) og kun 24 timer i døgnet.

Jeg valgte at bruge amf som et middel til liiiige at overskue det hele - ingen sag at klare både jobs og familie - og så tabte jeg mig jo - kunne det næsten blive bedre.... Ingen opdagede at jeg havde min lille hjælper og alle syntes det var fantastisk at jeg kunne overkomme alt det. Årets mor, kone og forretnings kvinde.

6 år efter - nu var jeg skilt, arbejdsløs, syg, alene med 3 børn og dybt afhæning af amf.

Jeg tog beslutningen om at blive fri af mit daglige forbrug - dette kostede en uge på sofaen i vilde smerter. Aldrig har jeg oplevet noget der gjorde så ondt. Jeg kunne ingenting og jeg priser mig lykkelig for at min datter dengang var så moden at hun kunne tage sig af sine små brødre på trods af hendes kun 12 år.

Da jeg frygtede at nogen ville tage mine børn turde jeg ikke bede om hjælp, så jeg sagde bare at jeg var ramt af en voldsom influenza. Efterfølgende, da jeg var afgiftet fysisk kom de psykiske bivirkninger. Også her måtte jeg skjule hvorfor jeg var så svingende og hvorfor jeg pludslig tuede som et vandfald.

Jeg er i dag, 10 år efter, stof fri og er ovenpå igen, men jeg har da i flere år måtte kæmpe med lysten til at tage amf - jeg havde det jo fint i starten.

Jeg har som "gevinst" fået svær gigt - har jo overbelastet min krop i de 6 år og amf skulle så heller ikke være godt for knoglerne, så ja, jeg overvejede det - gjorde det - og har fortrudt siden.

Må nok hellere lige sige at jeg er uddannet inden for kost og kan kun sige at der virkelig kun er én vej.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
super indlæg, men kedelig historie, der desvære er alt for typisk. havde du tidligere erfaringer med amfetamin fra fester i din ungdom? og så tænkte du lige at det kunne bruges til noget konstruktivt. det er jo ikke så mange der begynder at tage hårde stoffer, når de først har fået 3 børn. ;-)

du må bare få det bedste ud af det, og passe godt på dine børn.

Junior medlem

Nej, faktisk havde jeg aldrig prøvet det før. Jeg havde røget lidt hash, og andre små ting, men ikke noget i den stil.

Jeg havde en "ven" der fortalt mig at det var nemt at styrer og at rigtig mange gjorde det - man kunne bare holde igen når man ikke gad mere.

I dag er mine børn store - den yngste er 17,5 år og de kender min historie. Jeg valgte at fortælle dem det, da de selv kom hjem og fortalte at en del de kendte tog stoffer. Det var min måde at vise at det ikke er legetøj og kun skal bruges med stor forsigtighed.
De har alle prøvet det, men alle siger at det ikke er noget for dem og jeg har heldigvis en rigtig god kontakt med dem og de ved at de kan komme hvis der er noget de vil vide eller hvis de får gjort noget de ikke kan styrer.

jeg tror ikke på forbud, men på oplysning og åbenhed og det ser ud til at have virket:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Uden på nogen måde at tilskynde nogen til at gøre det ... men det virker .. underværker .. og kan gøres, på tusind måder, mindre skadende og mere skadende, mindre og mere effektive .. i nogens bog klogere og dummere, i andres bare dumt ..

Jeg tror ikke det vigtige handler om at få meldt ud om hvorvidt det er "klogt" eller "dumt" .. Rigtig eller forkert - fordi de termer eksisterer kun i relation til noget andet - noget, måske ikke delt .. og i så fald, så kan vi jo ikke rigtig bruge dem til en skid - så over i papirskurven med dem ...

Jeg har, dog ikke med det mål for øje, kørt lidt mere ekstreme ture end det beskrevne ...

Når man generelt snakker om "forløb" på stimulanser, det værende "en bestemt, planlagt og "rationelt"" forløb som det i topic foreslåede eller et værende en lang amf-fest varende fra 2-14(?) dage, med eller uden søvn - men hvor det for-øje-værende er at skulle FESTE -_- .... Whatever - folk og deres drug-use deres sag ^^,

ANYWHO - folk skal være opmærksomme på dem selv under ethvert forløb, og det ændrer sig ikke på amf - hvis man er på EXTRAPower så må man altså også påregne EXTRAOpmærksomhed ? .. mad, drikke, fysiologiske virkninger ... og så er det kun op til den individuelle at vurdere forløbet :-)!

Titel: Re:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Crook skrev:
Resist:
Det var også min plan fra starten, men turde sku ikke alligevel.

Jaspar:
Kan du ikke se at jeg har tabt mig hurtigt?
- Det er jo ikke lige let for alle at lægge spisevaner om, men det lykkedes for mig på denne måde. Jeg tager ikke amfetaminen mere, og spiser stadig lige sundt. Kan man ikke kalde det at vinde?

Mener du at det er sundt at spise så lidt, som du gjorde i de uger? :)

Titel: Re: Re:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Ninja skrev:
Crook skrev:
Resist:
Det var også min plan fra starten, men turde sku ikke alligevel.

Jaspar:
Kan du ikke se at jeg har tabt mig hurtigt?
- Det er jo ikke lige let for alle at lægge spisevaner om, men det lykkedes for mig på denne måde. Jeg tager ikke amfetaminen mere, og spiser stadig lige sundt. Kan man ikke kalde det at vinde?

Mener du at det er sundt at spise så lidt, som du gjorde i de uger? :)

Spørgsmålet er hvornår noget går fra at være sundt, til ikke sundt og til usundt? .. Findes der en gråzone ? ..

Der er altid den her sort/hvid opdeling af sundhed .. Enten er det sundt, eller usundt ..
- men .. vores kroppe er altså også lavet til at sulte for en stund - vi har depoter ...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Trådstarter@
Har du så taget det hele på igen? Den eneste vej frem ER og BLIVER altså livsstilsændrig =)

Insane psychedelia user!

@Blodsplat: Trådstarter har ikke været på boardet siden 2008, så du skal nok ikke regne med svar. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]